Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe processor stuk??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ricksterxl
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-02 14:55
Mijn vraag:

Ik heb een nieuwe I5 9400f LGA processor gekocht. Alleen als ik die in me z170a gaming m5 doe start me computer niet op. De fans gaan draaien maar de pc valt gelijk uit. Er zijn geen piepjes hoorbaar of dergelijke.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voeding: be quiet 700 w
Radeon rx 480 rs 8 gb video kaart
16 gb aan ram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Als ik mijn oude processor er in doe werkt de pc wel gewoon weer.

Beste antwoord (via ricksterxl op 10-07-2020 13:08)

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Volgens pricewatch: MSI Z170A GAMING M5 is je moederbord niet compatible met 9e generatie Intels, de 9400f is een 9e generatie Intel.

Ik zie wel in de biosupdates een "next generation intel cpu" update, dus je kan proberen de bios naar de nieuwste versie te tillen met de oude cpu en dan weer de cpu vervangen.

[Voor 29% gewijzigd door pagani op 10-07-2020 13:07]

Alienware M15 R2 OLED Review

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Volgens pricewatch: MSI Z170A GAMING M5 is je moederbord niet compatible met 9e generatie Intels, de 9400f is een 9e generatie Intel.

Ik zie wel in de biosupdates een "next generation intel cpu" update, dus je kan proberen de bios naar de nieuwste versie te tillen met de oude cpu en dan weer de cpu vervangen.

[Voor 29% gewijzigd door pagani op 10-07-2020 13:07]

Alienware M15 R2 OLED Review

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals @pagani al zegt, je moederbord heeft geen ondersteuning voor de 8x/9x-CPU's van Intel (zie https://www.msi.com/Mothe...ing-M5.html#support-cpu).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ricksterxl
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-02 14:55
Pagani,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht al dat het een stomme beginners fout was. Dan maar een moederbord er bij kopen ook.

Ik sluit de topic.

Met vriendelijke groeten

Rick Versteeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22
Even voordat je onnodig geld uitgeeft. Wat zit er nu in voor CPU? De 9400 is ook niet bepaald een hoogvlieger.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

ricksterxl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:02:
Mijn vraag:

Ik heb een nieuwe I5 9400f LGA processor gekocht. Alleen als ik die in me z170a gaming m5 doe start me computer niet op. De fans gaan draaien maar de pc valt gelijk uit. Er zijn geen piepjes hoorbaar of dergelijke.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voeding: be quiet 700 w
Radeon rx 480 rs 8 gb video kaart
16 gb aan ram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Als ik mijn oude processor er in doe werkt de pc wel gewoon weer.
Het is wel 1151, maar V2. Je moet daar een ander MB voor kopen. oa B365, Z390.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
Cpu terug sturen en een 10400f met B460 mobo halen. Veel meer bang for buck dan een 9400. Of een Ryzen 5 3600 op B450 naar gelang welk geheugen je hebt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True