Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meterkast hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joey.kuiper
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb net een huis gekocht en wil mijn netwerk opzetten. Nu zie ik in mijn meterkast verschillende kastjes.

Weten jullie wat die kastjes zijn en waarvoor ik ze kan gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via joey.kuiper op 11-07-2020 09:21)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals @guido66 aangeeft:

- bel eerst een monteur / electricien / handige vriend om 1 of 2 stopcontacten in de meterkast te maken
- daarna bel je Budget om alles aan te komen sluiten (geen signaal is NIET jouw probleem)
- tegelijkertijd trek je idd een Cat5e door een lege buis naar boven?

Maar, allicht even hardoop gedacht: wat zit er nog meer (niet) goed in de meterkast? Is e.e.a. niet opgevallen bij bezichtigen, bieden, overdrachtsmoment?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:58

spaceboy

op grote hoogte

joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:56:
Ik heb net een huis gekocht en wil mijn netwerk opzetten. Nu zie ik in mijn meterkast verschillende kastjes.

Weten jullie wat die kastjes zijn en waarvoor ik ze kan gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...[Afbeelding]
Zo te zien heb je zelf weinig geprobeerd of gegoogled he?

succes is een keuze

Acties:
  • +3Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Dat witte kastje met die blauwe kabel is het isra punt en hier komt de telefoonlijn binnen. Kun je gebruiken voor oa adsl.
Dat Alcatel ksatje is een ADSL splitter. Deze kun je verwijderen.
Dat vierkante witte kastje is waarschijnlijk een simpel doosje waar je een rj11 stekker op aan kunt sluiten en loopt waarshcijnlijk naar de kamer oid voor de telefoon.

Dat witte kastje met groene kabel is de inkomende kabelverbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 19:48
ISRA punt + Splitter.

• MAX3400

MAX3400

ADSL staat er op eentje; gok zomaar dat die voor "ADSL internet" ooit gemonteerd is?
Rechts een mooie groene draad en een afgekloven coax-connector; gok kabel tv?

Niet om het een of ander; maar wat dacht je zelf te gaan maken / bouwen / ophangen qua netwerk in je meterkast? Je vraagstelling is wat smal dus dan is je eigen kennis / inzet misschien ook niet optimaal om het te realiseren? Ah, Meterkast hardware ;)

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2020 12:01]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:52
Je zou kunnen gokken, er staat ADSL op het kastje...
Die ander heeft een groene kabel, en een tv-aansluiting (coax)...

[Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 10-07-2020 12:01]

• Mathijs14
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Als ik jouw topics zo zie doe je er denk ik beter aan om gewoon een monteur van KPN/Ziggo/Telfort etc te laten komen om het te monteren voor je :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-06 16:39
Mocht de TV-ontvangst wat slecht zijn, aan de rechterkant van de foto de oorzaak. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:16
Mr.D78 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:04:
Mocht de TV-ontvangst wat slecht zijn, aan de rechterkant van de foto de oorzaak. :X
Ik wilde net zeggen dat ie meteen even een nieuwe connector op de kabel moest monteren _/-\o_

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:08
Als je coaxverbinding er zo uit ziet dan kan je halve straat last hebben van storingen. In feite fungeer je dan als antenne voor ruis. :F

[Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 10-07-2020 12:56]

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

.Maarten schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:00:

Dat Alcatel ksatje is een ADSL splitter. Deze kun je verwijderen.
Dat het een adsl splitter is, zou ook mijn gok zijn
Echter ik heb behoorlijk wat ADSL splitters gezien , en die zijn allemaal maar een fractie van het formaat wat dit is. (En normaal gesproken ook eedere no name dingetjes.)

Dus vind het wel een beetje appart als dat een normale splitter zijn.

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:08
Jay-B schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:55:
Als je coaxverbinding er zo uit ziet dan kan je halve straat last hebben van storingen. In feite fungeer je dan als antenne voor ruis. :F
Ideaal is het vast niet, maar volgens mij heeft iedere straatkast tegenwoordig zowel een versterker als filter ingebouwd per adres. Juist om te voorkomen dat als 1 onwijze storing zou veroorzaken de rest van de straat geen internet meer heeft. Ik denk dus dat het in de praktijk wel een beetje mee zal vallen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
Google: Alcatal ADSL LP

Zal ongetwijfeld een zeer oud beestje zijn.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@joey.kuiper ook dit topic voldoet niet aan de wensen / eisen. Ik kan nog steeds niet zien wat je nu zelf al gevonden en geprobeerd hebt.

Tevens zijn je wensen / eisen tot het aansluiten van je 'netwerk' niet duidelijk. Wat wil je bereiken? Wat voor apparatuur wil je aansluiten?

Kortom. Zou je je openingspost willen aanvullen?

• joey.kuiper
Zo heb ik de meterkast aangetroffen vorige week toen ik hier introk... ik heb geen tv abonnement dus geen last van storingen. Ik heb wel veel gegoocheld over hoe ik een netwerkaansluiting kan maken maar voor iemand die dat nooit gedaan heeft...
En als eerste is het belangrijk om te weten wat nu al die kastjes in mijn meterkast zijn, vandaar mijn vraag. Bedankt voor de reacties!

• joey.kuiper
Ik heb trouwens ook geen stopcontact in mijn meterkast en de telefoonaansluiting in mijn woonkamer heeft geen signaal. Dus ik trek nu tijdelijk een verlengsnoer van m’n woonkamer dwars naar mijn meterkast, het is geen gezicht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ipv goochelen zou ik dan Googlen (of Bing/duckduckgo...), een makkelijke hint zou de text op een van de kastjes zijn, staat een grote hint in en zou zomaar eens te googlen kunnen zijn.

Fixing things to the breaking point...

• 99ruud99
Gezien je vraag zou ik gewoon een aansluiting pakken bij KPN Ziggo of t mobile,en de monteur laten komen om te installeren. Dan heb je geen gedoe en werkt alles perfect :)

• MAX3400

MAX3400

joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:07:
Ik heb wel veel gegoocheld over hoe ik een netwerkaansluiting kan maken maar voor iemand die dat nooit gedaan heeft...
Maar, ik zie ook geen internet via de kabel afgemonteerd? Dus wat wil je nu eigenlijk aan "netwerkaansluitingen" gaan maken?

Je snapt: je post een foto, daar zitten allerlei "amper aangesloten zaken" op en nu wil je er een netwerk van maken?

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
Oftewel, allereerst de keus maken of je internet wil via kabel (Ziggo) of DSL (KPN/XS4ALL/T-Mobile/etc) en daar een abbo nemen.

• joey.kuiper
Ik heb een abonnement bij Budget alles in 1 afgesloten, zij maken gebruik van het KPN netwerk. Ik heb hun al gesproken omdat ik dus geen stopcontact had in mijn meterkast en geen signaal in mijn woonkamer en zij gaven aan dat ze nu geen monteur kunnen sturen.

Ik wil ook een netwerkaansluiting boven maar heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:04
Laat een installateur komen om wat stopcontacten in de meterkast te maken, als je dat zelf niet kunt. De router kan dan in de meterkast. Loopt er een lege buis vanuit de meterkast naar boven? Of 1 waarin een coax of telefoonkabel zit? Daar zou je een netwerkkabel door naar boven kunnen voeren.

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

• 99ruud99
joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:24:
Ik heb een abonnement bij Budget alles in 1 afgesloten, zij maken gebruik van het KPN netwerk. Ik heb hun al gesproken omdat ik dus geen stopcontact had in mijn meterkast en geen signaal in mijn woonkamer en zij gaven aan dat ze nu geen monteur kunnen sturen.

Ik wil ook een netwerkaansluiting boven maar heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Annuleer je abbo. Over algemeen heb je w opties 1)alles zelf oplossen en minder hoeven betalen (zoals budget alles in 1) of wat duurdere provider, en zelf niets hoeven te doen.
Nu heb je het probleem dat je zelf niet zo goed weet wat je doet, dus zou ik vooral die paar tientjes extra betalen, of huur een elektricien in die het voor je aanlegt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zoals @guido66 aangeeft:

- bel eerst een monteur / electricien / handige vriend om 1 of 2 stopcontacten in de meterkast te maken
- daarna bel je Budget om alles aan te komen sluiten (geen signaal is NIET jouw probleem)
- tegelijkertijd trek je idd een Cat5e door een lege buis naar boven?

Maar, allicht even hardoop gedacht: wat zit er nog meer (niet) goed in de meterkast? Is e.e.a. niet opgevallen bij bezichtigen, bieden, overdrachtsmoment?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True