Vraag
Beste antwoord (via joey.kuiper op 11-07-2020 09:21)
- bel eerst een monteur / electricien / handige vriend om 1 of 2 stopcontacten in de meterkast te maken
- daarna bel je Budget om alles aan te komen sluiten (geen signaal is NIET jouw probleem)
- tegelijkertijd trek je idd een Cat5e door een lege buis naar boven?
Maar, allicht even hardoop gedacht: wat zit er nog meer (niet) goed in de meterkast? Is e.e.a. niet opgevallen bij bezichtigen, bieden, overdrachtsmoment?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alle reacties
Zo te zien heb je zelf weinig geprobeerd of gegoogled he?joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:56:
Ik heb net een huis gekocht en wil mijn netwerk opzetten. Nu zie ik in mijn meterkast verschillende kastjes.
Weten jullie wat die kastjes zijn en waarvoor ik ze kan gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...[Afbeelding]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat Alcatel ksatje is een ADSL splitter. Deze kun je verwijderen.
Dat vierkante witte kastje is waarschijnlijk een simpel doosje waar je een rj11 stekker op aan kunt sluiten en loopt waarshcijnlijk naar de kamer oid voor de telefoon.
Dat witte kastje met groene kabel is de inkomende kabelverbinding.
Rechts een mooie groene draad en een afgekloven coax-connector; gok kabel tv?
Niet om het een of ander; maar wat dacht je zelf te gaan maken / bouwen / ophangen qua netwerk in je meterkast? Je vraagstelling is wat smal dus dan is je eigen kennis / inzet misschien ook niet optimaal om het te realiseren? Ah, Meterkast hardware
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2020 12:01 ]
Die ander heeft een groene kabel, en een tv-aansluiting (coax)...
[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 10-07-2020 12:01 ]

Ik wilde net zeggen dat ie meteen even een nieuwe connector op de kabel moest monterenMr.D78 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:04:
Mocht de TV-ontvangst wat slecht zijn, aan de rechterkant van de foto de oorzaak.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 10-07-2020 12:56 ]
Dat het een adsl splitter is, zou ook mijn gok zijn.Maarten schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:00:
Dat Alcatel ksatje is een ADSL splitter. Deze kun je verwijderen.
Echter ik heb behoorlijk wat ADSL splitters gezien , en die zijn allemaal maar een fractie van het formaat wat dit is. (En normaal gesproken ook eedere no name dingetjes.)
Dus vind het wel een beetje appart als dat een normale splitter zijn.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ideaal is het vast niet, maar volgens mij heeft iedere straatkast tegenwoordig zowel een versterker als filter ingebouwd per adres. Juist om te voorkomen dat als 1 onwijze storing zou veroorzaken de rest van de straat geen internet meer heeft. Ik denk dus dat het in de praktijk wel een beetje mee zal vallen.Jay-B schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:55:
Als je coaxverbinding er zo uit ziet dan kan je halve straat last hebben van storingen. In feite fungeer je dan als antenne voor ruis.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Tevens zijn je wensen / eisen tot het aansluiten van je 'netwerk' niet duidelijk. Wat wil je bereiken? Wat voor apparatuur wil je aansluiten?
Kortom. Zou je je openingspost willen aanvullen?
En als eerste is het belangrijk om te weten wat nu al die kastjes in mijn meterkast zijn, vandaar mijn vraag. Bedankt voor de reacties!
Fixing things to the breaking point...
Maar, ik zie ook geen internet via de kabel afgemonteerd? Dus wat wil je nu eigenlijk aan "netwerkaansluitingen" gaan maken?joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:07:
Ik heb wel veel gegoocheld over hoe ik een netwerkaansluiting kan maken maar voor iemand die dat nooit gedaan heeft...
Je snapt: je post een foto, daar zitten allerlei "amper aangesloten zaken" op en nu wil je er een netwerk van maken?
Ik wil ook een netwerkaansluiting boven maar heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Annuleer je abbo. Over algemeen heb je w opties 1)alles zelf oplossen en minder hoeven betalen (zoals budget alles in 1) of wat duurdere provider, en zelf niets hoeven te doen.joey.kuiper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:24:
Ik heb een abonnement bij Budget alles in 1 afgesloten, zij maken gebruik van het KPN netwerk. Ik heb hun al gesproken omdat ik dus geen stopcontact had in mijn meterkast en geen signaal in mijn woonkamer en zij gaven aan dat ze nu geen monteur kunnen sturen.
Ik wil ook een netwerkaansluiting boven maar heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Nu heb je het probleem dat je zelf niet zo goed weet wat je doet, dus zou ik vooral die paar tientjes extra betalen, of huur een elektricien in die het voor je aanlegt
- bel eerst een monteur / electricien / handige vriend om 1 of 2 stopcontacten in de meterkast te maken
- daarna bel je Budget om alles aan te komen sluiten (geen signaal is NIET jouw probleem)
- tegelijkertijd trek je idd een Cat5e door een lege buis naar boven?
Maar, allicht even hardoop gedacht: wat zit er nog meer (niet) goed in de meterkast? Is e.e.a. niet opgevallen bij bezichtigen, bieden, overdrachtsmoment?