Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sbc cluster bouwen, tips of ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Didius
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-05 19:43
Ik ben bezig met simulatiestudies in R, waarbij bepaalde stukken code tot wel 5000 keren uitgevoerd moet worden. Voorlopig maak ik gebruik van parallel om de code gebruik te laten maken van mijn 4 cores. De simulaties kunnen immers gerust naast elkaar draaien, maar eigenlijk heb ik een apart apparaat nodig om de dingen echt vooruit te laten gaan.

Ik dacht eraan om een sbc cluster te bouwen, met het idee om de code over alle cores van de sbc's te verdelen. Plaatjes op het net zien er wel indrukwekkend uit 8), lijkt me een leuk projectje om eens op te zetten.

Iemand die me wat op weg kan zetten? Iemand die een link naar een goede tutorial heeft? Ik veronderstel dat ik als beginneling beter met een beperkt aantal sbc's start, als ik het goed heb begrepen heb je steeds een master sbc nodig, en dan x aantal 'slaves'. Waarschijnlijk neem ik als 'beginneling' eerder een beperkt aantal slaves, 4 ofzo?
Ik heb wel ervaring met rpi, orange pi, odroid. Ik dacht aan misschien 5 orange pi zero LTS (512MB) of kies ik beter voor bvb 3 odroid XU4? Of met rpi's? Veel vragen/onduidelijkheden...

En dan ben ik nog niet begonnen met de software... 8)7

(bedoeling is voornamelijk om bij te leren, en als ik ondertussen mijn simulaties wat kan versnellen is dat mooi meegenomen :*) )

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True