Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
Zo ver ik nu kan bepalen ligt het waarschijnlijk aan de Macbook; vandaar in dit subforum.

Ik wil een MacBook Pro 16" 2019 met AMD Radeon Pro 5300M 4GGB Videokaart + Intel UHD Graphics 630 1536MB via een Dell WD15 dock koppelen aan een Dell U2178Q.
Laptop > Dock verbonden met vaste USB-C kabel van Dock.
Dock > U2178Q monitor gekoppeld met mDP naar DP kabel meegeleverd met scherm.

Dit werkt ook allemaal prima, behalve dat exact elke 9 seconden er een hele korte flikkering optreed. Heb dit met stopwatch gemeten en is consequent elke 9 seconden.

Dock naar monitor verbinden via HDMI maakte het alleen maar erger. Waarschijnlijk omdat het een oude kabel is.

Het gekke is, met mijn MacBook Pro 2018 13" met Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB werkt de hele setup helemaal prima.

De consequente 9 seconden suggereert naar mijn idee een miniem verschil in de verversing waar ze mee werken. De 2018 MBP staat namelijk volledig in het Engels en de 2019 MBP in het Nederlands. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar gebruikt de een dan een US verversing en de ander EU?

Iemand suggesties?

Edit:

Menu>Others>Display info geeft aan "Current: 3840x2160 30Hz".

Via MBP systeemvoorkeuren>Beelscherm > Option ingedrukt houden + scaled aanklikken en dan refresh rate op 59,94Hz zetten was m ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door gebakken peer op 10-07-2020 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 16:05

nexhil

BAM!

Kun je de refreshrate van de externe monitor aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
nexhil schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:35:
Kun je de refreshrate van de externe monitor aanpassen?
Ik kan alleen kleurenschema's in het monitor menu terugvinden. Niks over refresh rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:08
Check even bij de opties op je monitor.
Ga naar het menu > monitor en speel even met de "Smart HDR" en "Response time" Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:19
Je kan is kijken wat er gebeurd als je switch naar je interne GPU met bijv: https://codyschrank.github.io/gSwitch/ (let op, dit was het eerste zoekresultaat en ik heb geen ervaring met het programma)

Gezien je een dock gebruikt zal je ook wel gelijk opladen en dan switch hij vaak naar je externe GPU. Je kan ook even kijken of je dock een firmware upgrade beschikbaar heeft, voor Catalina moest ik mijn hub ook updaten met een windows machine. Heb je toevallig ook al is een ander scherm aan je dock gehangen om dat uit te sluiten?