Toon posts:

Vreemde melding bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Derkkis
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2020
Mijn vraag
Ik krijg bij opstarten (Desktop Windows 10) in de linker onderhoek een melding die luidt:

gegevens laden van cufedaze.ramitetuha.com[/b]

Bij google krijg ik geen enkel resultaat.

Weet iemand wat dit is?

Beste antwoord (via F_J_K op 10-07-2020 17:11)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sypie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:32:
Komt kennelijk door een extensie in Chrome.
Met even zoeken kom ik uit op een Firefox extensie van Audifox. Niet eentje van Chrome ;)

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-09 10:19

De Nelis

en anders maar niet...

Onlangs nieuwe software geïnstalleerd?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

• Derkkis
Nee ik heb (lokaal) geen nieuwe software geïnstalleerd en ik werk in Firefox.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt al op malware gescand neem ik aan. Wat kwam daar uit? Verdachte files?

Check dan welke software er allemaal start bij opstarten van de PC, bekijk van alle (niet-Microsoft) applicaties en services wat het is en of het er hoort.
Ik zou daar https://docs.microsoft.co...ernals/downloads/autoruns voor gebruiken, dan kan je via de rechtermuisknop meteen een bestand langs VirusTotal halen voor een malwarescan.

NIET te makkelijk files uitvinken, eerst weten wat het doet en wat uitvinken doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sypie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:32:
Met even zoeken kom ik uit op een Firefox extensie van Audifox. Niet eentje van Chrome ;)

• Derkkis
OK. Niets engs dus. Dat stlet gerust. Dan laat ik het hier voorlopig bij. Wel gek dat ik niets kon vinden met de aanduiding tijdens het opstarten. Zou eigenlijk niet moeten mogen.

• Derkkis
Ik heb nog niet op malware gescand. Ga ik nu doen. Wel autoruns gedraaid, maar daar kan ik niet in vinden.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Derkkis schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:43:
Ik heb nog niet op malware gescand. Ga ik nu doen. Wel autoruns gedraaid, maar daar kan ik niet in vinden.
Voor de duidelijkheid: ik had er geen applicatie verwacht die cufedaze.ramitetuha.com zou heten. Als het malware is zal die zichzelf eerder explorer.exe of adkfjhqaiehrffdea.com noemen of zo ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee