nt4 server niet te vinden in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ok. Eindelijk winnt4 geinstalled op de oude p1 75mhz (duurde maarliefst _errug_ lang), alles draait, werkt etc. Alleen: ik zie dat ding niet op het netwerk!!!! En ik wil hem graag op het netwerk hebben!!!! ja duh waar heb je anders een server voor....
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik heb de bak een statisch ip gegeven en het subnetmask goed ingevuld (=hetzelfde als de rest van het netwerk). Het ip komt niet vaker voor in het netwerk.

Iemand? :?

PS: hij is als PDC geinstalled. Dat leek me de enige logische optie.

edit:

Ja, ik heb de search geprobeerd, maar daar krijg ik ergens in de 350 results... en voor ik die door ben is het avond...

[edit2]
De overige pc's in het netwerk kunnen elkaar gewoon zien, de server kan alleen zichzelf pingen.
[/edit2]

Verwijderd

Kun je het IP adres van de NT4 bak wel pingen?

zorg dat je netbios installeert, dat heb je nodig om elkaar in de windows netwerkomgeving te zien. Dat de pc niet zichtbaar is, wil niet zeggen dat het tcp/ip netwerk het niet doet.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:20 schreef bart1234 het volgende:

PS: hij is als PDC geinstalled. Dat leek me de enige logische optie.
PDC? Waarom? En wat is de domeinnaam? Heb je nog geen PDC dan? Waarom niet standalone server met dezelfde Workgroup als de andere?

Zo'n trage bak maak je toch geen PDC?

Verwijderd

Winnt 4 heeft niet veel nodig hoor. Een 486 met 12 MB is minimum.

• bart1234
Op woensdag 08 augustus 2001 13:27 schreef einstein het volgende:

[..]

PDC? Waarom? En wat is de domeinnaam? Heb je nog geen PDC dan? Waarom niet standalone server met dezelfde Workgroup als de andere?

Zo'n trage bak maak je toch geen PDC?
Hij gaat internet delen... En ik gokte dat dat de enige mogelijkheid was om dat voor elkaar te krijgen :? ? Maargoed: ik wil ook wel de instal overnieuw doen en er een standalone van maken. Als ik dan nog kan sharen en internet delen....
En tot nu toe had ik peer2peer, dus geen pdc nee. Niet dat dat perse nodig is. Het domein heb ik 'domain' genoemd.

• bart1234
Op woensdag 08 augustus 2001 13:24 schreef RopStop het volgende:
Kun je het IP adres van de NT4 bak wel pingen?

zorg dat je netbios installeert, dat heb je nodig om elkaar in de windows netwerkomgeving te zien. Dat de pc niet zichtbaar is, wil niet zeggen dat het tcp/ip netwerk het niet doet.
De server kan zichzelf pingen, de rest v/h netwerk niet. Het netwerk kan de server ook niet pingen. Waar installeer ik netbios?

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Heb je bij de eventviewer van Winnt al gekeken of er bij het opstarten geen services of iets deregelijks geweigerd zijn? Of bijvoorbeeld je netwerkkaart die niet goed geinstalleerd is?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• bart1234
nope, nu ffies doen.
Waar zit dat ding?!
Ik heb btw de nl versie, sp1 (update zodra hij zichtbaar is natuurlijk...)

edit:

S U C: I M A real winnt4 n00b

• bart1234
heb ffies op de support site van M$ gekeken, maar daar word ik ook niks wijzer van. Dan maar stand alone server en overnieuw beginnen?

• Captor
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Heeft de netwerkkaart wel verbinding met het netwerk (hub / switch) ? Brand er een link lampje ?

Verwijderd

Voor een Proxy (vanwege security) wordt aangeraden om er een standalone van te maken.
Lijkt me dus in dit geval ook handig. Sharen is geen enkel probleem als je de juiste rechten toekent.

Verwijderd

Zolang je elkaar niet kan pingen gaat het niet werken.

Verder dienen de pc's het de zelfde domain/werkgropen te hebben.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:32 schreef bart1234 het volgende:

Waar installeer ik netbios?
Dat is onder NT een service en niet een optie die ik zojuist heb gepost.

• bart1234
k... ffies kijken of ie het dan doet...
op de clients neem ik aan??

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

als je de boel overnieuw installeert, gebruik dan ff smartdrive.

Als ik hoor dat het zolang duurt betwijfel ik namelijk dat je dat gebruikt hebt.

Om je een idee te geven.

Zonder smartdrv kan de copieerdslag ( gele balkje dat groeit) wel een uurtje of 2 duren.

MET smartdrv, ben je uit en thuis in een 30 minuten. DUS van 1e keer booten naar NT server compleet draaien dan he....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Zet alle pc's ook even in dezelfde werkgroep, dat scheelt een hoop gezoek. Overigens zou je in ieder geval een ip adres moeten kunnen pingen.

Kun je 127.0.0.1 pingen? Zo ja, kun je een adres in je range pingen?

• bart1234
Ok, ik heb er genoeg van. Nu ga ik dus maares de standalone versie installen. Tot straks. Ik geef wel een gil als ik zover ben. En of het dan werkt natuurlijk :P

• bart1234
De clients staan allemaal in dezelfde werkgroep, en kunnen elkaar ook allemaal zien en benaderen (ik internet nu via de pc van m'n broertje die nu nog het internet deelt... maar niet meer voor lang :9) Ik zit nu achter m'n eigen pc, dus niet achter de server (die staat naast me)

En hoe gebruik ik smartdrive???

edit:

lama, I used the fucking search.
LANG LEVE DE SEARCH!!!!!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

zoek op een andere pc naar smartdrv.exe (geloof dat het exe is)

Als je die hebt, plaats op diskette, mag andere zijn dan je bootdiskette

als je geboot bent en een prompt hebt, simply type
smartdrv achter de prompt.
doe je het direct daarna nog een keer krijg je ook de syntacs te zien....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• bart1234
Juist, dat had ik ondertussen al zelf uitgevonden, maar toch bedankt. Hij is nu een minuut of 10 bezig en al op 60% in het eerste 'kopieer'scherm. >:) Er komen er als het goed is nog meer.

Maar in ieder geval bedankt voor de smartdrv tip. (ja, het is inderdaad een .exe)

• bart1234
Ok, daar zijn we weer. Waar kan ik het irq etc het beste op zetten van m'n NE2000 comp. netwerkkaartje?? Ik heb hem maar op de standaardwaarden gezet die winnt4 voorstelt: irq 3 op 0x00 (ofzo)

• bart1234
OK dan. Ik heb hem nu zover dat ie overal in de netwerkomgeving verschijnt. Met dank aan alle helpende handen natuurlijk!!!!!

Maar: Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik ook op de shares kan komen van m'n server? Ik heb alle toegangsrechten al op 'volledig beheer' voor 'alle gebruikers/iedereen' gezet, maar nog krijg ik bij een dubbelklik op 'server' in netwerkomgeving een melding dat ik geen rechten heb tot het openen van de bron...
Help? ;(

• bart1234
Ok, lama jongens!!! Ik heb mezelf al gered. Met een beetje rondrotzooien wel te verstaan. Ik zeg: dank aan iedereen die met geholpen heeft, en 'weerkomn'!! :)

Verwijderd

OK, heanig an.
Pagina: 1