Reclame van Wifi X, misleiding of waarheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
https://get-wifi-x.com/home/NL/
Internetproviders beperken met opzet jouw internetsnelheid
Het is raar dat we elke maand voor dure internetabonnementen betalen en nog steeds trage wifi hebben, maar de feiten spreken voor zich.

Het is 2020 en de meeste mensen hebben nog steeds problemen met trage wifi, en dat komt omdat de internetproviders jouw internetsnelheid opzettelijk vertragen.

Internetproviders gebruiken deze techniek om mensen te misleiden om een duurder internetabonnement te nemen en hun best betalende klanten hogere snelheden te geven.

Johan Bijlsma was het beu dat internetproviders zijn internetsnelheid vertraagden en vond een ingenieus apparaat uit dat de databeperking daadwerkelijk kon omzeilen.
Steeds vaker kom ik op youtube reclame tegen van WIFI X. Is het verhaal wat ze vertellen misleidend of hebben we allemaal een bord voor de kop en moeten we als de sodemieter een WIFI X aanschaffen?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 10-07-2020 11:49 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Broodje aap, lekker negeren

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 20:10
Deze unieke uitvinding bedoelen ze ?
https://evofine.com/products/mini-wifi-repeater

Ook verkrijgbaar geweest bij chinese dozenschuiver dealextreme, prijs helaas niet meer te zien.

Kortom gewoon een wifi-extender, niets magisch en de rest van het verhaal is dus ook ape(n)kool.

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 10-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 23:50

De Nelis

en anders maar niet...

Misleidend, Johan Bijlsma heeft geen ingenieus product ontwikkeld. Dit is gewoon een range extender welke al jaren op de markt zijn.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bewijs eerst maar eens dat de wifi die je provider je levert geknepen wordt. Dat is al punt 1. Waarom zou een provider je wifi willen knijpen?

Over het algemeen is het zo dat de wifi dekking van een modem/router die je van de provider krijgt ergens in een hoekje weggedrukt wordt waardoor het bereik simpelweg beroerd is na een aantal muren. Zet je diezelfde router ergens neer waar je minder muren tegenkomt dan zal de dekking een flink stuk verbeteren.

En voor dit soort dingen je WPS aanzetten? Nee, dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:30
Allereerst slaan de claims helemaal nergens op, maar om het gegeven dat dit puur shady marketing is nog even verder te onderstrepen: wanneer ik de site bezoek is ie ineens in het engels en is het apparaat niet uitgevonden door 'Johan Bijlsma', maar door 'Oliver Tite'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je even doorklikt naar het bestel proces dan weet je waarom je het niet moet doen.
  • NOVADS OU - Hong Kong
  • Uw aankopen verschijnen als "drone720x.com" op uw creditcardafschrift.
  • Credit card opgeven op zelfde pagina
  • 172.67.176.9 => Cloudflare
  • https uitgegeven door Cloudflare
  • domeinnaam namecheap WhoisGuard Protected
https://www.trustpilot.com/review/get-wifi-x.com

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 10-07-2020 10:29 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basheijd1997
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 15:23
spotje ziet uit als van die fake producten zoals wel op yt vaker langskomen op kanaal Mrwhosetheboss.

Vraag jezelf logisch af als ik een range extender (of ander kasje) in een stopcontact steek is de snelheid van de provider opeens hoger?

bij twijfel gezond verstand gebruiken als nummer 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:21

noskill

1*1=2.

Als je naar de Engelse pagina gaat heeft Oliver Tite het opeens uitgevonden. Op de Deense Martin Østergaard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
noskill schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:03:
Als je naar de Engelse pagina gaat heeft Oliver Tite het opeens uitgevonden. Op de Deense Martin Østergaard.
offtopic:
Jammer: geen Ben Woldering, John de Mol, Matthijs van Nieuwkerk of Ali B zoals bij bitcoin scams ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Echt, zodra je die lulkoek leest dat je providers je WiFi knijpen dan kun je zoiets toch al niet meer serieus nemen. Als je niet de bandbreedte krijgt van je provider waar je voor betaalt moet je je provider schoppen zodat die het oplost. Niet een of ander dubieus apparaat kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
Providers knijpen niet, ze leveren echter wel een budget WIFI router met waardeloze instellingen en doen (volgens mij) 0.0 met de kanaalinstellingen (terwijl dat zo volgens de administratie van de provider vooraf goed in te stellen is).
Daardoor heb je kanaaloverlap en soms waardeloze dekking.

Maar dan gaan WIFI X niets helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

SniperGuy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:19:
Providers knijpen niet, ze leveren echter wel een budget WIFI router met waardeloze instellingen en doen (volgens mij) 0.0 met de kanaalinstellingen (terwijl dat zo volgens de administratie van de provider vooraf goed in te stellen is).

Of routers die automatische kanaalkeuze hebben, kanaal 14 gebruiken...

Dit is sowieso gelul, er zou geen reden zijn waarom isp's je internetverbinding (of WiFi) zouden dichtknijpen

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
Oortjes schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
https://get-wifi-x.com/ho...sy4-Xre0VaA8aAtSOEALw_wcB

[...]

Steeds vaker kom ik op youtube reclame tegen van WIFI X. Is het verhaal wat ze vertellen misleidend of hebben we allemaal een bord voor de kop en moeten we als de sodemieter een WIFI X aanschaffen?
Er zit nog een tracking-id in je url

Is dit hem in het wit? https://www.banggood.com/...-Amplifier-p-1070085.html Voor $11.99 + $2.50 heb je hem in huis ;)

[ Voor 15% gewijzigd door NESFreak op 10-07-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
SniperGuy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:19:

Tot op heden heb ik nog geen modem/router/ap combi gezien die door de provider geleverd is die een fixed kanaal er in heeft staan. Oftewel, die staan in principe op auto wat gewoon prima is.
doen (volgens mij) 0.0 met de kanaalinstellingen (terwijl dat zo volgens de administratie van de provider vooraf goed in te stellen is).
Zoals ik dit lees zouden volgens jou de providers een administratie moeten hebben van welke huizen / AP's welk kanaal gebruiken in jou omgeving en zouden ze het kanaal daar van te voren op af moeten stemmen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
Shinji schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Tot op heden heb ik nog geen modem/router/ap combi gezien die door de provider geleverd is die een fixed kanaal er in heeft staan. Oftewel, die staan in principe op auto wat gewoon prima is.

[...]

Zoals ik dit lees zouden volgens jou de providers een administratie moeten hebben van welke huizen / AP's welk kanaal gebruiken in jou omgeving en zouden ze het kanaal daar van te voren op af moeten stemmen? 8)7
Als je geen gezeur-wifi wil is dit inderdaad een een ideale oplossing, providers weten immers waar de huisjes van de klanten wonen :)
Alles mooi op kanalen 1 6 en 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Kijk gewoon even naar de websitecode. Daar staan de namen en bedragen en random tijden in een array.
Puur nep dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:59

jurroen

Security en privacy geek

Timelord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:29:
Kijk gewoon even naar de websitecode. Daar staan de namen en bedragen en random tijden in een array.
Puur nep dus.
Waarom schop je een topic waarvan de laatste reactie bijna drie jaar geleden is?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Slotje dus :)

www.google.nl

Pagina: 1