Toon posts:

Hoe install je woody?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een debian versie met kernel > 2.4.0, XFree > 4.0 en XFS of ReiserFS. Ik denk dat ik hiervoor woody moet hebben. Maar hoe installeer ik dat? Dr zijn volgens mij geen iso's van. Even voor de duidelijkheid: ik ben een debian newbee ( maar helemaal geen linux newbee ;) )

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Kan je hier geen ISO vinden? En anders misschien een floppy image met web-enabled install downloaden?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Is 't geen kwestie van potato installeren en dan zelf de pakketten die je nieuwer wil hebben dan die in 'stable' staan upgraden? Op die manier draai ik nu Debian met kernel 2.4.7 met XFree 4.1 en XFS (ik zou trouwens XFS nemen ipv. ReiserFS, maar dat is een ander verhaal).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op de site van tienpiek.net kan je verschillende distro's op cd kopen voor een tientje, waaronder debian woody...

Als je geen modem of casema slachtoffer ben kan je ook gewoon zelf de iso's van 2.2r3 downloaden van deze ftp...

Veel succes!

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Die iso's zijn allemaal van potato, de stable release. En die floppy's zoek ik idd, samen met een handleiding hoe je ze kan gebruiken ;)

Bedankt voor de reply

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 13:25 schreef ajvdvegt het volgende:
Is 't geen kwestie van potato installeren en dan zelf de pakketten die je nieuwer wil hebben dan die in 'stable' staan upgraden? Op die manier draai ik nu Debian met kernel 2.4.7 met XFree 4.1 en XFS (ik zou trouwens XFS nemen ipv. ReiserFS, maar dat is een ander verhaal).
Hoe heb je dat XFS voor elkaar gekregen? Ik begrijp dat je daarvoor speciale bootdiscs moet hebben?

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Je kunt natuurlijk hier ook altijd je Linux iso's vandaan halen. Weet alleen niet zeker of het de woody versie is die jij wilt.
http://www.linuxiso.org/debian.html

[edit]Shit Sanjuro was me voor.. niet goed gekeken |:( [/edit

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 08 augustus 2001 13:18 schreef XKB het volgende:

Ik wil graag een debian versie met kernel > 2.4.0, XFree > 4.0 en XFS of ReiserFS. Ik denk dat ik hiervoor woody moet hebben. Maar hoe installeer ik dat? Dr zijn volgens mij geen iso's van. Even voor de duidelijkheid: ik ben een debian newbee ( maar helemaal geen linux newbee ;) )
Ik stelde deze vraag twee dagen geleden ook. Ik kwoot maar even het antwoord van Valium:
Woody is nog geen complete versie. Daarom is er geen ISO van. Wat je het beste kunt doen is een ISO van Potato bestellen en dan een FTP-dump op CD zetten van Woody. Of gewoon een Net-install van Woody doen, maar zo te horen heb jij een langzame internetverbinding.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

- Stable installeren
- je /etc/apt/source.list aanpassen voor testing of unstable
- apt-get update
- apt-get dist-upgrade

tadaah!

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je hoeft stable niet eens volledig te installeren. Debian base-install zou al genoeg moeten zijn. En de woody installatie-diskettes zijn al te vinden op de FTP-site van debian. Dus voor de gelukkigen met een snelle inet-verbinding...die kunnen nu al een NET-install van woody doen.

Om XFS werkend te krijgen heb je tegenwoordig speciale bootdisks die XFS hebben ingecompileerd. Ook is er een Ext2 -> XFS howto.
Linkje:
http://oss.sgi.com/projects/xfs/faq.html#debianbf

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Er is dus wel een iso van te verkrijgen. Zoek eens op www.deja.com ofzo, want ik heb de url niet meer. Hij staat iig niet op een van de standaard sites.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik heb naar aanleiding van de post van prozaq nog ff rondgeneusd...en jawel:
http://cdimage.debian.org/

(kijk onderaan)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 08 augustus 2001 16:25 schreef Prozaq het volgende:

Er is dus wel een iso van te verkrijgen. Zoek eens op www.deja.com ofzo, want ik heb de url niet meer. Hij staat iig niet op een van de standaard sites.
Misschien is het deze?
http://planetmirror.com/pub/debian-cd/unofficial/
ftp://planetmirror.com/pub/debian-cd/unofficial/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1