Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• christiaanvosse
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09-04 23:45
Hallo beste mensen,

Ik zoek een?
Opvolger voor mijn moto G6+. Ik had deze graag nog langer gebruikt, maar er zijn een aantal problemen waardoor ik deze toch wil vervangen.
(Zwart fastboot en recovery scherm waardoor het onmogelijk is om een custom rom the flashen. Kortstondige burn in van het scherm bij langdurig gebruik. Kan de security update van mei niet installeren)

Ik ben dus opzoek naar een vervanger. Het liefst een toestel van een fabrikant met een goed update beleid.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500-550
Ik vind flagships mooi, maar te mooi voor de prijs.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk dagelijks gebruik zoals social media en whatsapp. Ik maak amper foto's dus de kwaliteit van de camera is voor mij niet heel belangrijk. Speel relatief weinig games op mijn telefoon, maar ik zoek wel iets wat snappy aanvoelt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua 'goed' update beleid ken ik eigenlijk alleen Samsung, dan komt de galaxy S10 lite in beeld. Verder heb ik gekeken naar verschillende Xiaomi toestellen note 8 pro, 9t, note 9.

Welke vragen heb je hier nog over?
De voorkeur gaat momenteel uit naar de s10 lite.
Welke fabrikanten voeren een goed update beleid? Gegarandeerd meer dan 1 android versie upgrade, security updates langer dan 2 jaar. Mogelijkheid tot het unlocken van de bootloader voor het installeren van een custom rom.
Mocht iemand één oplossing hebben voor het zwarte daarvoor scherm (kan wel in fastboot opstarten) dan hoor ik dit graag.

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Xiaomi heeft wat mij betreft het beste updatebeleid van allemaal.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:14
Ik zou de Poco F2 Pro zien te scoren als je nu moet. Hoop toeters en bellen, en via xiaomi.eu custom rom support waar adware e.d. er uitgehaald zijn.

Of als je kunt de Oneplus North even afwachten die binnenkort (21 juli) gelanceerd gaat worden. Zit je ook goed.
https://www.oneplus.com/nl/nord-series

S10 Lite is zeker een goed alternatief, maar Samsung geeft na een custom rom wel een waarschuwing dat Knox getriggered is, en dat kan tot problemen leiden met sommige (bank)applicaties (al lijken in Nederland die problemen er niet te zijn op dit moment). Ikzelf heb een Note 8 van bijna 3 jaar oud en krijgt nog steeds maandelijks beveiligingsupdates, maar geen 3de versie upgrade naar Android 10 wat me een beetje irriteerd want het toestel is verder helemaal goed, maar krijg nu geen gmail dark mode.

• christiaanvosse
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09-04 23:45
OP Nord lijkt me ook wel wat, even afwachten wat de specs gaan doen voor de prijs. De Poco F2 Pro is idd ook een interessante optie. Ik heb nog wel even tijd voor ik iets ga kopen, dit word waarschijnlijk pas ergens in september.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True