Al maanden zoek ik een betaalbare mainstream Ryzen laptop. Op de Desktop bevalt Ryzen zo goed, dat ik het ook een laptop wil hebben. Nu is mijn oog gevallen op de Acer Aspire 5 A515-44-R3TG. Deze is met €650 redelijk geprijsd, maar er is verdraaid weinig over de laptop te vinden. Ik ben benieuwd of deze bij anderen ook al in beeld is en wat hun bevindingen zijn tot nu toe.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga Manjaro of een ubuntu variant installeren op de laptop. Ik doe er vanalles mee waaronder video encoden, media beheren, software maken , beheren maar ook lichte games moeten mogelijk zijn vanuit steam
Wat is je budget?
€ 700 max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de accu moet het wel een tijdje volhouden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IIG een ryzen CPU en geen dedicated graphics minimaal AMD Ryzen 5 4500U
De Acer heeft vergeleken met de ideapad een paar duidelijke voordelen: 1TB SSD opslag, een ethernet aansluiting.
Hoe zit het echter met de kwaliteit van het IPS scherm, het toetsenbord. Zit er een M.2 slot in de laptop voor latere uitbreiding? Zijn er problemen met linux?
Wellicht heeft iemand deze laptop of heeft iemand goed onderzoek gedaan naar de features
Ik hoor het graag
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga Manjaro of een ubuntu variant installeren op de laptop. Ik doe er vanalles mee waaronder video encoden, media beheren, software maken , beheren maar ook lichte games moeten mogelijk zijn vanuit steam
Wat is je budget?
€ 700 max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de accu moet het wel een tijdje volhouden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IIG een ryzen CPU en geen dedicated graphics minimaal AMD Ryzen 5 4500U
De Acer heeft vergeleken met de ideapad een paar duidelijke voordelen: 1TB SSD opslag, een ethernet aansluiting.
Hoe zit het echter met de kwaliteit van het IPS scherm, het toetsenbord. Zit er een M.2 slot in de laptop voor latere uitbreiding? Zijn er problemen met linux?
Wellicht heeft iemand deze laptop of heeft iemand goed onderzoek gedaan naar de features
Ik hoor het graag