Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• freubelaarisbak
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-01 13:26
Al maanden zoek ik een betaalbare mainstream Ryzen laptop. Op de Desktop bevalt Ryzen zo goed, dat ik het ook een laptop wil hebben. Nu is mijn oog gevallen op de Acer Aspire 5 A515-44-R3TG. Deze is met €650 redelijk geprijsd, maar er is verdraaid weinig over de laptop te vinden. Ik ben benieuwd of deze bij anderen ook al in beeld is en wat hun bevindingen zijn tot nu toe.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga Manjaro of een ubuntu variant installeren op de laptop. Ik doe er vanalles mee waaronder video encoden, media beheren, software maken , beheren maar ook lichte games moeten mogelijk zijn vanuit steam

Wat is je budget?
€ 700 max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de accu moet het wel een tijdje volhouden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IIG een ryzen CPU en geen dedicated graphics minimaal AMD Ryzen 5 4500U

De Acer heeft vergeleken met de ideapad een paar duidelijke voordelen: 1TB SSD opslag, een ethernet aansluiting.

Hoe zit het echter met de kwaliteit van het IPS scherm, het toetsenbord. Zit er een M.2 slot in de laptop voor latere uitbreiding? Zijn er problemen met linux?

Wellicht heeft iemand deze laptop of heeft iemand goed onderzoek gedaan naar de features

Ik hoor het graag

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 20:34
Kan je iets met het volgende? Notebookcheck Acer Aspire 5
Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop, kijk vaak op die site voor informatie.

Whatever.

• wimswa
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-06 11:44
https://nl-store.acer.com...44g-zilver#specifications

Wellicht is deze ook wat voor jou, 16gb, dedicated gpu, en naar ik meen ook 5% korting mogelijk via cashback.nl. Al weet ik niet of dat werkt samen met de kortingscode die je op de site moet invullen.

[Voor 39% gewijzigd door wimswa op 10-07-2020 11:10]

• freubelaarisbak
wimswa schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:07:
https://nl-store.acer.com...44g-zilver#specifications

Wellicht is deze ook wat voor jou, 16gb, dedicated gpu, en naar ik meen ook 5% korting mogelijk via cashback.nl. Al weet ik niet of dat werkt samen met de kortingscode die je op de site moet invullen.
Bedankt voor de tip. Extra geheugen is fijn, maar die radeon 650 hoeft van mij niet, zoals ik al aangaf in mijn wensen. hmmm. 50 euro duurder voor best wat betere specs... tsja even nadenken.

• freubelaarisbak
Harmen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:54:
Kan je iets met het volgende? Notebookcheck Acer Aspire 5
Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop, kijk vaak op die site voor informatie.
Die review gaat over de vorige generatie Ryzen. Ook de behuizing is anders. Deze valt buiten de zoekscope.

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Waarom pak je die van de review niet? De Lenovo Ideapad 5? Die is gewoon op voorraad bij Mediamarkt, in grijs online en in teal in de winkels:
https://www.mediamarkt.nl...hannel=mmnlnl&outlet=1360

Deze is door een tweaker ook al getest voor gebruik met Linux, het enige wat niet werkt is de fingerprint scanner. Maar dan weet je wel dat je gegarandeerd een goede batterij hebt. Een goed scherm voor de prijsklasse ( kan altijd beter qua kleur echtheid maar alle waar naar zijn prijs ). En dat de koeling in orde is.

• freubelaarisbak
Cinemaskoop schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:36:
Waarom pak je die van de review niet? De Lenovo Ideapad 5? Die is gewoon op voorraad bij Mediamarkt, in grijs online en in teal in de winkels:

Deze is door een tweaker ook al getest voor gebruik met Linux, het enige wat niet werkt is de fingerprint scanner. Maar dan weet je wel dat je gegarandeerd een goede batterij hebt. Een goed scherm voor de prijsklasse ( kan altijd beter qua kleur echtheid maar alle waar naar zijn prijs ). En dat de koeling in orde is.
Deze heeft schijnbaar geen ethernetpoort. Dat is wel op te lossen, maar vergt aanvullende hardware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08-06 15:57

NTwoO

!/**/

Interessante opties. Ik zit toevallig ook te kijken naar de Acer voor mijn zoon voor school Met 1TB is het wat makkelijker om dual boot te gaan. Heeft de Lenovo Ideapad 5 een 2de M2 slot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-06 21:18
freubelaarisbak schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:09:
Al maanden zoek ik een betaalbare mainstream Ryzen laptop. Op de Desktop bevalt Ryzen zo goed, dat ik het ook een laptop wil hebben. Nu is mijn oog gevallen op de Acer Aspire 5 A515-44-R3TG. Deze is met €650 redelijk geprijsd, maar er is verdraaid weinig over de laptop te vinden. Ik ben benieuwd of deze bij anderen ook al in beeld is en wat hun bevindingen zijn tot nu toe.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga Manjaro of een ubuntu variant installeren op de laptop. Ik doe er vanalles mee waaronder video encoden, media beheren, software maken , beheren maar ook lichte games moeten mogelijk zijn vanuit steam

Wat is je budget?
€ 700 max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de accu moet het wel een tijdje volhouden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
IIG een ryzen CPU en geen dedicated graphics minimaal AMD Ryzen 5 4500U

De Acer heeft vergeleken met de ideapad een paar duidelijke voordelen: 1TB SSD opslag, een ethernet aansluiting.

Hoe zit het echter met de kwaliteit van het IPS scherm, het toetsenbord. Zit er een M.2 slot in de laptop voor latere uitbreiding? Zijn er problemen met linux?

Wellicht heeft iemand deze laptop of heeft iemand goed onderzoek gedaan naar de features

Ik hoor het graag
deze heb ik toevallig vorige week gekocht.
kwaliteit scherm/kijkhoeken en toetsenbord voor die prijs zeker goed.
m2 slot is in gebruik door de ssd nvme maar je krijgt er een bracket bij om een 2,5inch ssd/hdd te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08-06 15:57

NTwoO

!/**/

Ah. Zo een 2de sdd is ook een optie met de Acer... Toch net iets schoner voor dual boot. De vorige laptop van mijn zoon was ook een Acer en al hebben zij een ongelukkige reputatie deed de laptop het vrij goed en de ene reparatie waarvoor hij terug moest werd ook netjes in de garantieperiode afgehandeld.

• martijn v o
  • Registratie: januari 2020
  • Nu online
Cinemaskoop schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:36:

Thanks voor de tip. Heb er vandaag een besteld en die komt morgen. Prima prijs 699 euro.
Onze oude laptop van meneer Dell (prima ding overigens) is nu al weer 5 jaar oud. Dus de Intel i3/8GB/256GB harde schijf wordt vervangen door de ryzen 5 4500U 16Gb Ram en 512 soilid drive.
Ik denk dat we wel op vooruit gaan :>

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True