Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Beste,

momenteel voor 3240 Wp aan panelen liggen (12 270'ers van Ja Solar) op een SolarEdge SE-4000 omvomer.
Nu er een EV op de oprit staat ben ik op zoek naar nog eens een 1750 kWh tot 2000 kWh extra. De omvormer destijds wat groter genomen om hier op voorbereid te zijn.

Nu is de partij die destijds de panelen gelegd heeft opnieuw langsgekomen en stelt voor om 6 340 Wp Qcells te leggen, inc. monteren en optimizers a €1600 exc BTW (ik kan de BTW niet meer terugvorderen, waardoor ik op €1936 uit kom). Omgerekend €0,785 per Wp exc BTW/€0,95 inc BTW. De panelen komen op een redelijk steil dak, op Z-ZO.

Nu zit ik wat rond te klikken om dit prijstechnisch te beoordelen en lijkt het me op zich een fair bedrag voor de uitbreiding, ook heb ik graag alles bij dezelfde partij ondergebracht om zo gedoe met garantie te voorkomen.

Zijn er nog zaken/andere mogelijke implementaties die ik over het hoofd zie?

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Niemand? :'(

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 01:33
Je geeft ook te weinig info om er wat zinnigs over te zeggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:02
De prijs lijkt me opvallend fair voor een uitbreiding (dat is goed).
Liggen alle panelen in dezelfde richting en op dezelfde helling?
Hoe zit het met schaduw?
Wat voor optimisers heb je?
De 4 kW SE omvormer heeft de mogelijkheid om 2 strings aan te sluiten dus dan zou ik 6 P404 optimisers nemen, dan heb je verder niets te maken met de oude optimisers.

Als er nog iemand bij je in huis woont en die is niet al ondernemer dan kun je het lopende energiecontract zonder problemen op naam van die persoon zetten en de factuur van de uitbreiding ook zodat je alsnog btw kunt terugvragen.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True