Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Problemen met iPad Air

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MikaTvB
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 13-02 16:08
Mijn vraag
Gisteren digitizer vervangen op mijn iPad Air (1e gen) na deze lange tijd niet gebruikt te hebben. Alleen geen enkele response als ik de oplaadkabel erin steek of als ik een reset probeer uit te voeren.

De iPad wilt maar niet aan. Had al oplaadproblemen door een los zittende charging port maar ik zag dat 2 schroefjes bij de charging port in het frame wat los zaten dus die heb ik aangedraaid.

iPad blijft zwart scherm geven en heb alles al geprobeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
1e Generatie iPad Air op iOS 12.4.3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hard reset en normale resets werken niet, iPad wordt niet herkend op PC en heeft vandaag vanaf ongeveer een uurtje of 10:00 tot 16:00/17:00 aan de oplader gelegen, geen idee of er überhaupt opgeladen wordt.

Beste antwoord (via MikaTvB op 10-07-2020 10:23)

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:30

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Wat gebeurt er als je de lighting kabel wat van onder naar boven duwt dus wat lichtdruk uitoefen zodat de het lightning deel eigenlijk in de connector naar beneden duwt?

Krijg je dan wel respons? Zo ja kapotte lighting connector of flat cable. En goed nieuws die zit vastgesoldeerd op het logicboardje. :( hier heb ik ook al een keer een iPad aan verloren

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi

SpoekGTi

Wat gebeurt er als je de lighting kabel wat van onder naar boven duwt dus wat lichtdruk uitoefen zodat de het lightning deel eigenlijk in de connector naar beneden duwt?

Krijg je dan wel respons? Zo ja kapotte lighting connector of flat cable. En goed nieuws die zit vastgesoldeerd op het logicboardje. :( hier heb ik ook al een keer een iPad aan verloren

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• MikaTvB
SpoekGTi schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:28:

Oplader zelf is prima, maar zal proberen om de kabel wat heen en weer te bewegen. Raar want hiervoor laadde de iPad wel op (met veel moeite, dat wel). Wellicht doordat de iPad zo lang leeg heeft gelegen?

• SpoekGTi

SpoekGTi

Veel stof in de Dock connector? Even punniken met een tandenstokertje

[Voor 38% gewijzigd door SpoekGTi op 09-07-2020 23:35]

• MikaTvB
SpoekGTi schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:35:
Veel stof in de Dock connector? Even punniken met een tandenstokertje
Nope was dat maar het geval, heb net het scherm even gelift en de schroefjes die ik 2x had aangedraaid weer terug gedraaid.

Wellicht werkt het niet maar als laatste hoop. Anders op zoek naar een nieuwe iPad.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:52
Andere kabel al geprobeerd eentje met mfi zal wel goed zijn helaas meestal alleen wat duurder. Per ipad verslijt ik meestal minstens 8 kabels het hoeft maar een beetje los te zitten (soms amper zichtbaar) of het hele spul werkt al niet meer. Een veertje van een pen is een goede oplossing ervoor dingen gaan altijd bij het oplaadpunt van de ipad stuk.

• MikaTvB
Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:45:
Andere kabel al geprobeerd eentje met mfi zal wel goed zijn helaas meestal alleen wat duurder. Per ipad verslijt ik meestal minstens 8 kabels het hoeft maar een beetje los te zitten (soms amper zichtbaar) of het hele spul werkt al niet meer. Een veertje van een pen is een goede oplossing ervoor dingen gaan altijd bij het oplaadpunt van de ipad stuk.
Tot nu toe een mfi kabel van de trekpleister geprobeerd en een originele Apple kabel. Beide lijken niks te doen. Wellicht weten jullie dat maar kan het zijn dat de batterij zo leeg is dat je niet eens meer een batterij leeg scherm ziet.

• Bartosy
MikaTvB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:46:
[...]

Tot nu toe een mfi kabel van de trekpleister geprobeerd en een originele Apple kabel. Beide lijken niks te doen. Wellicht weten jullie dat maar kan het zijn dat de batterij zo leeg is dat je niet eens meer een batterij leeg scherm ziet.
Ja heb dat menigmaal gehad op mijn ipad air voordat die helemaal stuk was.

Kijk even goed naar de kabel

[Voor 3% gewijzigd door Bartosy op 09-07-2020 23:50]

• MikaTvB
Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Ja heb dat menigmaal gehad op mijn ipad air voordat die helemaal stuk was.
Maar dit heb je toen wel opgelost? Gewoon lang aan oplader laten liggen of?

• MikaTvB
Iets lijkt gewerkt te hebben! Ik heb weer een scherm maar ik moet echt redelijk wat druk uitoefenen op de oplader... nou dat wordt dus veel kabels inslaan

• Bartosy
MikaTvB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Maar dit heb je toen wel opgelost? Gewoon lang aan oplader laten liggen of?
Ja klopt toen kwam er weer leven in maar was wel het begin van het einde bij mij. Laadde steeds slechter op tot helemaal niet meer. Dan druktje je voor de grap de homeknop in en dan was de ipad voor 50% opgeladen.. als ie 2 weken aan de stroom had gelegen.. geen idee wat het uitendelijkwas .. geen kabel in ieder geval of stof als ik een wilde gok moet wagen denk ik aan de aan de connecter in de ipad air de batterij was op zich nog wel okay.

[Voor 5% gewijzigd door Bartosy op 09-07-2020 23:54]

• MikaTvB
Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:52:
[...]

Ja klopt toen kwam er weer leven in maar was wel het begin van het einde bij mij. Laadde steeds slechter op tot helemaal niet meer. Dan druktje je voor de grap de homeknop in en dan was de ipad voor 50% opgeladen.. als ie 2 weken aan de stroom had gelegen.. geen idee wat het uitendelijkwas .. geen kabel in ieder geval of stuf ik zal meer denken aan de connecter in de ipad air zelf.
Naja goed nieuws, hij laad weer op!
Deze had eigenlijk nooit problemen met slechte batterij alleen slechte docking port.

iPad was van mijn oom en zijn 2 zoons waren er niet bepaald rustig mee omgegaan, vandaar.

• Bartosy
MikaTvB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Naja goed nieuws, hij laad weer op!
Deze had eigenlijk nooit problemen met slechte batterij alleen slechte docking port.

iPad was van mijn oom en zijn 2 zoons waren er niet bepaald rustig mee omgegaan, vandaar.
Goed om te horen dat hij weer oplaad :) Soms helpt het ook als je de lightning connector omdraait of paar keer draait. Als je belangrijke dingen nog hebt op de ipad maak even voor de zekerheid een backup ergens just in case.

• MikaTvB
Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:57:
[...]

Goed om te horen dat hij weer oplaad :) Soms helpt het ook als je de lightning connector omdraait of paar keer draait. Als je belangrijke dingen nog hebt op de ipad maak even voor de zekerheid een backup ergens just in case.
Heb hem echt alleen maar voor streamings diensten die geen chromecast support hebben... maar dat wordt morgen dan weer F1TV met een groter scherm!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True