Domme TV - alleen scherm met HDMI 4k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik zoek een?
Domme TV, alleen een 4k scherm, liefst met HDR Al mijn 'intelligentie' wordt door mijn randapparatuur gedaan. HEOS bar, Fire TV, Playstation), Chromecast. Zit allemaal in de HEOS bar, en wordt aangestuurd door Harmony speelgoed. Alles is weggewerkt in/onder de meubels. En ja, dat wil ik zo houden. 55 of 65 inch twijfel ik nog over. Ik neig naar 55.

Wat is je budget?
Ik verwacht minder uit te geven aan alleen een scherm dan aan een TV met de hele mikmak er in.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Echt alleen beeld weer te geven. Het ding moet in de woonkamer, dus moet er wel fatsoenlijk uitzien. ARC is totaal onnodig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al wat rondgekeken en ben redelijk handig in dit soort zaken, maar ik wat ik zoek lijkt redelijk niche te zijn. Ik hoop dat jullie me een beetje de juiste richting op kunnen wijzen.

Update: dank voor jullie snelle reacties. Als ik dan een scherm zoek met de mikmak er in, wat is dan een goed scherm voor een fatsoenlijke prijs? Nogmaals, de mikmak ga ik niet gebruiken, dus de kwaliteit/ondersteuning daarvan interesseert me voor geen meter.Veel beelverbeteraars begruik ik ook niet, want die irriteren me alleen maar.

[ Voor 20% gewijzigd door garp op 09-07-2020 21:33 . Reden: Mikmak is goedkoper blijkbaar ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Een tv met mikmak is goedkoper dan een Tv zonder door schaalvoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

4k zonder Android ofzo gaat moeilijk worden, ik moest al voor 1080p naar een Pools merk gaan

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42

FeaR

In GoT we trust

garp schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:27:
Ik verwacht minder uit te geven aan alleen een scherm dan aan een TV met de hele mikmak er in.
Nee. Zoals je zelf zegt zoek je iets wat er (haast) niet is. Zeldzaam maakt duur. Koop een Smart TV en gebruik die functie gewoon niet. Dat is veel makkelijker dan deze zoektocht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm er zijn blijkbaar een hoop tv's in 4k zonder smart ;) https://tweakers.net/tele...Wb3anBnfuVFWUW4djmeeIMf4A

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 09-07-2020 21:34 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat jij zoekt is een BFGD (Big Format Gaming Display)
Dat zijn feitelijk gewoon 50"+ monitoren dus zonder smart of andere beeld verbeteraars.
Als je echter verwacht dat dat goedkoper word dan gewoon een mainstream TV waarbij je het smart gedeelte negeert, ga je van een koude kermis thuiskomen :P

Misschien een of ander vage koreaans type zelf importeren.. Maar daar meot je ook maar net zin in hebben
Als je filtert op 55inch of groter houd je er 6 over.
2 salora's en 4 LG's

De LG's hebben gewoon smart functionaliteit. Foutje in de pricewatch.

De Salaro's waarschijnlijk niet, maar dat is bepaald niet het enige waarop bezuinigd is :P

Dus ja er bestaat er 1, maar een hoop zou ik dat niet willen noemen :)

[ Voor 59% gewijzigd door heuveltje op 09-07-2020 21:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Had Alienware niet een 55" OLED-scherm voor spelfanaten? Maar wel tegen peperdure bedragen.

Als je ziet hoe goed een gewone LG OLED op spelgebied presteert, moet je wel een héééle grote hekel hebben aan slimme functies wil je de meerprijs daarvoor neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb geen hekel aan smart functies. Ik heb ze alleen niet nodig, en zoek een gewoon goed scherm van 55". De audio is ook volledig irrelevant, die ga ik zeker niet gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door garp op 09-07-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42

FeaR

In GoT we trust

Dan ga ik dit topic verhuizen naar CAA aangezien een gewoon scherm niet onder Consumentenelektronica valt maar onder Harde Waren: CEA > CAA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wil je OLED? Dan is de B9 voor een beperkt budget een supergoede keus. Wil je LCD? Koop de Q90R zolang hij nog te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
FeaR schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:51:
Dan ga ik dit topic verhuizen naar CAA aangezien een gewoon scherm niet onder Consumentenelektronica valt maar onder Harde Waren: CEA > CAA.
Nou ja, we waren er net zover dat we tot de conclusie kwamen dat hij toch best een tv kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

DarkSide

theres no place like ::1

Staar je niet blnd op het smart gedeelte of op de opties.

TV's hebben nu eenmaal Smart opties. En hebben "beeldverbeteraars"

Je gaat er moeilijk een vinden zonder.

Bepaal gewoon je budget wat je uitwilt geven aan een TV. En ga daarin shoppen.
En gebruik wat je wilt gebruiken. En laat de rest lekker zitten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 22:14
Een domme tv heet een monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:51
Ik heb een pricewatch: Samsung UE55NU7170 Zwart (oud model, huidig model zou de pricewatch: Samsung 55RU7170 Zwart zijn), waarvan ik alleen een HDMI poort gebruik, verder doet mijn receiver alles en bedien ik alles met een Logitech Harmony. Voor mij is het totaal onzichtbaar dat dat een smart TV (Tizen in dit geval) is, Harmony start die altijd met de juiste HDMI poort. Ik heb de televisie verder niet aangesloten op een netwerk.

Dat is nu een budget TV, contrast is oké (VA paneel, niet te vergelijken met OLED natuurlijk), kijkhoeken niet helemaal geweldig, maar €500 voor een 4K 55" LCD paneel vind ik een goede deal. Als je meer te besteden hebt, kun je ook kijken naar OLED of QLED televisies, daar kun je de smart features ook grotendeels van omzeilen.

Er is ook de Iron Cast TV (https://ironcast.tv/) wat eigenlijk precies is wat je zoekt, maar wat nog wel een groot vraagteken is of en wanneer men daar een product aan consumenten levert. Behalve hun eigen website en Kickstarter vind ik er zeer weinig communicatie over terug, die zou ik dus niet aanraden.
Pagina: 1