Inloggen minecraft op een bepaalde laptop niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUIPP11
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-07-2020
Mijn zoontje heeft twee jaar geleden minecraft gekocht en speelt dit op zijn eigen laptop. Ineens was inloggen niet meer mogelijk. Hij krijgt de melding: username of wachtwoord niet juist. Van alles geprobeerd, via apps verwijderen heb ik minecraft verwijderd. Nieuw wachtwoord aangemaakt, 24 uur (of zelfs 2 weken) gewacht. enz enz.

Als ik op mijn eigen laptop inlog bij Mojang kan ik netjes downloaden en vervolgens ook inloggen met zijn gegevens. Het zal dus iets op zijn eigen laptop zijn wat maakt dat hij niet kan inloggen.

Wie kan ons helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 14:55
Probeer het volgende eens:

DNS flush (cmd)
Check de hosts file of er geen gekke dingen in staan.
Check de DNS servers (Welke ingesteld, zelfde als de andere pc?)
Probeer met de niet werkende laptop eens een ander netwerk (Wifi hotspot vanaf telefoon?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:45
Typ het wachtwoord eens plain text in notepad op de bewuste laptop en kijk of er geen toetsen kapot zijn of onverwachte karakters geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:00
Wat @CB32 zegt. Ik zie dit soort issues ook vaak genoeg in het bedrijfsleven waarbij wachtwoorden niet worden geaccepteerd.

Wachtwoord in Notepad intypen en kijken of alles klopt. Als dat niet zo is, dan kijken hoe de keyboard instellingen staan. Deze horen te staan op Verenigde Staten - Internationeel. Dat is het standaard toetsenbord layout dat Nederland gebruikt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:45
@CUIPP11 al enige voortgang? We wachten in spanning af!