Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat te doen BW683 s2 geluid

Pagina: 1
Acties:

• Steenw
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 20-06 08:29
Ik heb een set BW682 S2 in combi met Denon AVRX4500H Bi-Wired

Rustige muziek klinkt geweldig maar bijv queen is het vrij vermoeiend aan mijn oren

is een set BW 702 s2 een verbetering wie heeft er ervaring mee?

Alvast Bedankt

Roger

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Kijk eerst eens waardoor het vermoeiend klinkt. Doorgaans kun je met een equalizer een heleboel goedmaken (en verprutsen). Zit er te veel bas in? Te veel hoog?

Zet de DSP van de Denon eens op neutraal, zodat je de boel niet beïnvloedt met een equalizer die aan een dergelijk profiel gekoppeld is.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:53
Welke bron gebruik je? Misschien heeft dat album van Queen het beruchte virus genaamd loudness war

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Amdwarrior schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:04:
Welke bron gebruik je? Misschien heeft dat album van Queen het beruchte virus genaamd loudness war
Daarom moet je ook ver weg blijven van 'remastered' albums.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:36
Steenw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:00:
Ik heb een set BW682 S2 in combi met Denon AVRX4500H Bi-Wired

Rustige muziek klinkt geweldig maar bijv queen is het vrij vermoeiend aan mijn oren

is een set BW 702 s2 een verbetering wie heeft er ervaring mee?

Alvast Bedankt

Roger
Heb je een idee in welk deel van het frequentie spectrum zich het vermoeidende deel zich bevindt? Laag frequente (< +/-250hz) problemen zijn in de regel ruimte gerelateerd, hoog frequente (>700hz) zijn sterk speaker gerelateerd (ook ruimte, maar een speaker die goed ontworpen is / goede off axis prestaties is veel minder ruimte afhankelijk). En het deel ertussen, de transition zone, is het vagevuur :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:08
Kijk eens naar deze instellingen en zet die zooi uit.
Dat zijn wat hele fijne instellingen van Denon die standaard aan staat om te voorkomen dat je buren overlast hebben.

Bijkomend nadeel is dat je mooie dure Denon versterker dan als een natte krant klinkt.

De instellingen om naar te kijken zijn:

1. Reduceringsniveau, die naar 1 zetten
2. Audyssey LFC™, uitzetten

[Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 11-07-2020 18:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik zou je adviseren om de bewuste Queen cd mee te nemen naar een hifi winkel en daar de beoogde speakers en anderen in dezelfde prijsrange op je gemak te beluisteren en vergelijken.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True