Vraag

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31
Hola,

Ik heb sinds een half uurtje dat mijn PC elke minuut een biep geeft. Het lijkt een piep uit de interne speaker te zijn dus er zal wel iets mis zijn met mijn PC... maar hoe kom ik er achter wat er mis is? Als ik naar de BIOS ga zie ik niks vreemds (geen hoge temps etc.). Ook geen notificaties. PC werkt verder gewoon naar behoren.

Hoe kom ik er achter wat er aan de hand is?

Moederbord is een Gigabyte X570 Aorus Elite. PC is een half jaar geleden zelf in elkaar gezet. Geen problemen gehad eerder.

[ Voor 13% gewijzigd door filipy23 op 09-07-2020 20:27 ]

Alle reacties

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Batterij leeg?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die 'BIOS-piep' is gewoon een piep uit je interne luidspreker. Het kan ook iets anders dan het BIOS zijn wat staat te waarschuwen, zoals een bepaald programma die dat triggert.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

Ga naar Device Manager -> System devices -> System Speaker en klik rechts, kies vervolgens "Disable device". Heb je het niet meer? Dan is het inderdaad een stuk software wat zich misdraagt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• filipy23
Misschien. Maar dat zou vreemd zijn want PC is pas een half jaar oud. Hoe kom ik erachter wat die beep betekent? Mijn google skills komen niet verder dan als je PC 1x per minuut piept dat er dan "iets mis" is.
AW_Bos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:21:
Die 'BIOS-piep' is gewoon een piep uit je interne luidspreker. Het kan ook iets anders dan het BIOS zijn wat staat te waarschuwen, zoals een bepaald programma die dat triggert.
Het is een piep uit mijn interne luidspreker. Het begint soms al zodra ik mijn PC aanzet (dus voordat windows start).
Sebazzz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:32:
Ga naar Device Manager -> System devices -> System Speaker en klik rechts, kies vervolgens "Disable device". Heb je het niet meer? Dan is het inderdaad een stuk software wat zich misdraagt.
Piep blijft.

Hoe kom ik er nu achter wat die piep betekent?

• AW_Bos

AW_Bos

Mogelijk is je voeding een beetje vreemd aan het doen?

• filipy23
Ik heb de piep net gestopwatched. Hij is precies elke minuut.

• filipy23
AW_Bos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:56:
Mogelijk is je voeding een beetje vreemd aan het doen?
Hoe kom ik daar achter? Kan ik iets bijv. aan de voltages zien?

Zie hieronder de stats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pxie3iQM9xFCy-XZl9YYUGPx5mI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wGS4JSLkV3PRNC2RY0leco0E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpGinEZmjARDQmprW6EuFPbMEGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ccyFIRZFFgCXFI6UApLMC3fy.png?f=user_large

• filipy23
Gevonden!

1. Ik moet mijn oren laten uitspuiten
2. Ik voel me echt megadom.

Het issue was: De printer die op mijn bureau stond had een melding dat de firmware bijgewerkt moest worden. 8)7 8)7 |:( :S

(Toen ik op het punt stond om mijn computer open te maken zag ik op het display van mijn printer een melding staan).

Handig die slimme printers joh.

• AW_Bos

AW_Bos

Haha, leuke twist :P
Kan de beste overkomen....

offtopic:
Zo zat ik een maand of drie geleden te zoeken naar een tikkend geluid in de huiskamer. Maar steeds als ik naar een hoekje liep waar het geluid vandaan leek te komen was het geluid weer weg, en later kwam het geluid weer terug. Je probeert het toch negeren, maar ik bleef het met regelmaat horen....

Wat bleek, was het een vogeltje wat steeds buiten tegen het raam aan het tikken was :')

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 09-07-2020 23:08 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Klink het als dit?:

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1