Toon posts:

2de harddisk aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweede hardeschijf ingebouwd, maar ik weet niet hoe ik m moet aansluiten als ik hem tegelijk met de oude hardeschijf wil gebruiken. ik heb naast die 2 hardeschijven nog een cdbrander en een cdromspeler in mijn computer zitten.

Alvast bedankt!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 12:28
HD1 primary master
CD-ROM primary slave
CD-RW secondary master
HD2 secondary slave

En dan branden vanaf HD1. Zo heb ik het en dat werkt perfect.

Verwijderd

zelfde config hier en werkt perfect (met dank aan Nero, hehe) :Y)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is gaat er van je moederbord af 1 flatcable naar je cd-rom en je brander. Er komt ook een flatcable vanaf je moederbord naar je hardeschijf. Daarop zit een extra aansluiting voor een 2e harde schijf, als dit niet zo is dan moet je een flatcable kopen waarop dat wel zit

They made me do it.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 12:28
Op woensdag 08 augustus 2001 13:19 schreef Smoothy_ het volgende:
Als het goed is gaat er van je moederbord af 1 flatcable naar je cd-rom en je brander. Er komt ook een flatcable vanaf je moederbord naar je hardeschijf. Daarop zit een extra aansluiting voor een 2e harde schijf, als dit niet zo is dan moet je een flatcable kopen waarop dat wel zit
Maar als je 2 HDs op een kanaal zet, werkt dat langzamer. Als je iets van hd1 naar hd2 kopieerd kan ie niet tegelijk lezen en schrijven. Op 2 kanalen kan dat wel.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 13:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Maar als je 2 HDs op een kanaal zet, werkt dat langzamer. Als je iets van hd1 naar hd2 kopieerd kan ie niet tegelijk lezen en schrijven. Op 2 kanalen kan dat wel.
Als je moederbord de bottleneck is dan maakt het niks uit, anders heb jij gelijk, ja.

They made me do it.

Verwijderd

Byte_Me schreef op 08 augustus 2001 @ 13:16:
HD1 primary master
CD-ROM primary slave
CD-RW secondary master
HD2 secondary slave

En dan branden vanaf HD1. Zo heb ik het en dat werkt perfect.
ik heb vandaag een harde schijf ingebouwd met dezelfde indeling als hierboven (CD is DVD bij mij)
in de bios wordt de hardeschijf wel goed gedetecteerd alleen als windows ME is opgestart en ik bij deze computer kijk staat mijn 2e hardeschijf er niet tussen:S

mijn eerste HD is een maxtor 80 GB 7200 RPM
de tweede HD is een maxtor 60GB 7200 RPM

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt voor de reactie:)

Sten Cornelissen

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 22:19
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:51:
[...]

ik heb vandaag een harde schijf ingebouwd met dezelfde indeling als hierboven (CD is DVD bij mij)
in de bios wordt de hardeschijf wel goed gedetecteerd alleen als windows ME is opgestart en ik bij deze computer kijk staat mijn 2e hardeschijf er niet tussen:S

mijn eerste HD is een maxtor 80 GB 7200 RPM
de tweede HD is een maxtor 60GB 7200 RPM
...
heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
...
Heb je die nieuwe HD al geformatteerd?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Eigen problemen horen in een eigen topic (met gedegen topicstart), niet in oude topics....

Zie ook de forumFaq en OM FAQ / Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.