Beste tweakers,
Sinds kort ben ik eigenaar van de volgende apparatuur:
De soundbar gaat automatisch aan/uit samen met de TV, helaas valt soms de audio compleet weg. Voornamelijk bij het opstarten van bijvoorbeeld Spotify, Netflix, KPN app en zelfs bij het afspelen van een volgende aflevering in Netflix. De oplossing is om de soundbar weer aan en uit te doen.
In de TV zijn de volgende opties geselecteerd:
Dolby Atmos = AAN
Sound Out = HDMI ARC
DTV Audio Setting = Auto (andere opties: MPEG, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, HE-AAC)
eARC = AAN
Digital Sound Out = Auto (andere opties: PCM, Pass Through)
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat audio soms/regelmatig afwezig is? Tips?
Daarnaast heb ik mijn Q70R uitgebreid met de SWA-8000S rear kit, maar helaas komt er nauwelijks geluid uit de speakers, ik heb Rear Level setting al op +6 gezet maar dit is erg triest. Hebben de TV audio instellingen hier nog effect op toevallig?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Sinds kort ben ik eigenaar van de volgende apparatuur:
- LG 75UN85006LA
- Samsung Q70R Soundbar met SWA-8000S rear kit
De soundbar gaat automatisch aan/uit samen met de TV, helaas valt soms de audio compleet weg. Voornamelijk bij het opstarten van bijvoorbeeld Spotify, Netflix, KPN app en zelfs bij het afspelen van een volgende aflevering in Netflix. De oplossing is om de soundbar weer aan en uit te doen.
In de TV zijn de volgende opties geselecteerd:
Dolby Atmos = AAN
Sound Out = HDMI ARC
DTV Audio Setting = Auto (andere opties: MPEG, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, HE-AAC)
eARC = AAN
Digital Sound Out = Auto (andere opties: PCM, Pass Through)
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat audio soms/regelmatig afwezig is? Tips?
Daarnaast heb ik mijn Q70R uitgebreid met de SWA-8000S rear kit, maar helaas komt er nauwelijks geluid uit de speakers, ik heb Rear Level setting al op +6 gezet maar dit is erg triest. Hebben de TV audio instellingen hier nog effect op toevallig?
Alvast bedankt voor jullie reacties!