Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• J0mcd
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08-06 23:40
Op het moment ben ik bezig met sparen voor een prachtig stel van de Devialet Phantom Reactor 600 Zwart

Echter, ik zit met een probleem. Naast gewoon muziek luisteren zou ik deze het liefst ook gebruiken in een surround systeem voor mijn tv. Ik wil dit volledig draadloos doen, dus geen kabels rond mijn hele huiskamer trekken. Ik heb hier een plan voor maar ben een redelijke noob in audio setups, dus graag advies!

Mijn idee is om de reactor via een optical kabel aan te sluiten op een Denon AVR-X1600H en vervolgens 2 Denon Home 150 Zwart te gebruiken als rear speakers. In een later stadium zou ik ook nog een platenspeler willen aansluiten op het geheel.

In my mind zou het dan als volgt werken:

De reactors zijn draadloos gepaired als L/R, 1 is verbronden met de x1600h via toslink
De x1600h ziet deze als L/R front
De Home 150's worden ingesteld als rear

De vraag is: Kan dit? Van wat ik op internet kan vinden kunnen de reactors inderdaad op deze manier verbinden als L/R. Ik kan alleen nergens vinden of de Home 150 ook geconfigureerd kan worden op de manier die ik wil.

Als het niet kan, is er dan een alternatief die er voor zorgt dat dit wel mogelijk wordt? Qua budget zou ik het liefst onder de 1000 blijven voor de surround en versterker (dus exclusief platenspeler en reactors).

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:29
Mijn idee is om de reactor via een optical kabel aan te sluiten op een Denon AVR-X1600H en vervolgens 2 Denon Home 150 Zwart te gebruiken als rear speakers. In een later stadium zou ik ook nog een platenspeler willen aansluiten op het geheel.

In my mind zou het dan als volgt werken:

De reactors zijn draadloos gepaired als L/R, 1 is verbronden met de x1600h via toslink
De x1600h ziet deze als L/R front
De Home 150's worden ingesteld als rear

De vraag is: Kan dit? Van wat ik op internet kan vinden kunnen de reactors inderdaad op deze manier verbinden als L/R. Ik kan alleen nergens vinden of de Home 150 ook geconfigureerd kan worden op de manier die ik wil.
Ik snap het niet. De AVR-X1600H heeft een optische ingang toch? De reactors hebben ook een optische ingang. Dus hoe wil je die dan met een optische kabel op elkaar aansluiten? :? Daarvoor moet één van de de apparaten toch een uitgang hebben.
Als het niet kan, is er dan een alternatief die er voor zorgt dat dit wel mogelijk wordt? Qua budget zou ik het liefst onder de 1000 blijven voor de surround en versterker (dus exclusief platenspeler en reactors).
Een AliExpress "optisch naar analoog"-decodertje gebruiken. Dan heb je 6 keer analoog. Als je dat draadloos wilt verbinden, dan één of meer convertertjes van analoog naar bluetooth.

Hoe wil je het centrumkanaal afhandelen?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:44

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

J0mcd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:28:
De vraag is: Kan dit? Van wat ik op internet kan vinden kunnen de reactors inderdaad op deze manier verbinden als L/R.
Klopt, alleen heb je - zoals hierboven al gezegd - geen uitgang op de Denon maar een ingang. Een optische uitgang heb ik al tijden niet meer gezien op een receiver om eerlijk te zijn. Zo snel heb ik ook geen idee hoe je het af zou kunnen vangen. Beeld en geluid naar HDMI Out en daar dan een Audio Extractor tussen kan maar dan worden de andere kanalen niet meer via de receiver aangestuurd. Analoog is minder een probleem maar ook dat heeft de genoemde Denon niet. Is wel een oplossing voor, zie verderop.
Ik kan alleen nergens vinden of de Home 150 ook geconfigureerd kan worden op de manier die ik wil.
Is niet mogelijk. HEOS bij Denon is voor het aansturen van draadloze HEOS Speakers in Zone 2 maar niet om speakers in de Main Zone draadloos aan te sturen. De enige receiver die dat kan is de HEOS AVR.
Je kan gaan werken met draadloze zenders die je op de Pre Out van een receiver aan kan sluiten. Je zal dan wel altijd 230 Volt moeten hebben bij de Rear Speakers. Tevens heeft de genoemde Denon ook geen Pre Outs dus die zal je dan moeten creëren met High to Low Level Converters. Het kan allemaal maar het wordt wel een verloopjesfestijn en onder de streep wordt het er niet mooier op.

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 09-07-2020 18:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• J0mcd
Ik snap het niet. De AVR-X1600H heeft een optische ingang toch? De reactors hebben ook een optische ingang. Dus hoe wil je die dan met een optische kabel op elkaar aansluiten?
Klopt, alleen heb je - zoals hierboven al gezegd - geen uitgang op de Denon maar een ingang.
En dit is dus waarom ik hulp nodig heb. Thanks! De reactor heeft ook een 3.5mm plug als input. Eventueel zou ik dan wel de tulp naar 3.5mm kunnen gebruiken right? Not sure of dat nog iets geks doet qua geluidskwaliteit?

Een HEOS AVR lijkt me een beetje overkill om enkel 2 home 150's op aan te sluiten. Maar een dongle-hell zit ik inderdaad ook niet op te wachten.

Zou het mogelijk zijn met een sound bar als hub (hoeft niet heos te zijn) misschien ?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

J0mcd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Zou het mogelijk zijn met een sound bar als hub (hoeft niet heos te zijn) misschien ?
Nee, die hebben geen pre-outs voor je fronts. Wat je zou kunnen doen is:
- Marantz NR15010 (niet duur, prima ding, heeft pre-outs voor actieve frontspeakers)
- Pre outs op je analoge inputs van je devialets aanslutien (bedraad)
- Surround speakers "draadloos" maken met iets als dit:
https://www.marmitek.com/...-voor-achterluidsprekers/

Maar dat is ook niet echt draadloos. Want je hebt altijd een versterker nodig om de speakers van geluid te voorzien. Je kan je versterker alleen ergens aan de achterkant van je kamer hangen.

Deze combinatie van wensen is een extreem ingewikkelde eerlijk gezegd. Geen idee of volumeregeling via de jack ingang goed loopt als je ze op een versterker aansluit... Die devialets hebben dan elk een stereo (jack) input, maar jouw versterker heeft maar één stereo (2x mono rca) output. Je kan die 2xRCA prima omzetten naar minijack. Doet niet zoveel met klank, maar minijack is wel een fragiel stekketrje. Moet je die ene (stereo) minijack dan op 1 van de speakers aansluiten (bv rechts) en geeft die het signaal van rechts weer en stuurt die signaal van links naar de linkerspeaker ofzo?

Die speakers zijn helemaal niet bedoeld om op die manier gebruikt te worden vrees ik.

Draadloze surrounds (zonder geintegreerd systeem zoals een soundbar ofzo) zijn al ingewikkeld genoeg, die devialets met een receiver willen gebruiken maken het echt helemaal af :P.

[Voor 38% gewijzigd door JvS op 09-07-2020 18:59]

• J0mcd
Ik heb hier duidelijk iets te simpel over nagedacht. Mijn vertrouwen in hedendaagse electronica is misschien wat optmistisch ;P

Ben alnog benieuwd of we het voor elkaar kunnen krijgen! Ik heb overigens een pricewatch: Sonos CONNECT in huis staan die ik nu gebruik om draadloos te verbinden met mijn antieke crappy instalatie. Mogelijk dat daar nog iets van magie mee te maken is? Als de rear l/r kanalen te isoleren zijn naar de input van de connect?
Moet je die ene (stereo) minijack dan op 1 van de speakers aansluiten (bv rechts) en geeft die het signaal van rechts weer en stuurt die signaal van links naar de linkerspeaker ofzo?
yes voor zover ik kan vinden is dit hoe het werkt met de devialets

[Voor 20% gewijzigd door J0mcd op 09-07-2020 19:15]

• dmantione
Ik ben maar wat gaan tekenen, dat kost minder tijd dan het uitleggen. Ik heb dit plaatje gemaakt hoe ik denk dat het werkend gemaakt kan worden:

Voor die Denon AVR-X1600H zie ik geen rol bij deze probleemstelling, met de spullen zoals hierboven geschetst moet het kunnen werken. Maar, voor een draadloze installatie gaan er toch wel een hoop snoeren nodig zijn (die weliswaar wel allemaal dichtbij de TV kunnen blijven)!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

dmantione schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:16:
...hoe ik denk dat het werkend gemaakt kan worden:
Leuk getekend maar ik zoh het niet doen. Ik zou Bluetooth nooit gebruiken in een dergelijke opstelling. Dan ga ik liever voor een Marmitek zoals genoemd of een Teufel Wireless Station. Laatste is duurder maar ook wat beter afgewerkt. Waarbij ik me dan ook nog voor kan stellen dat TS niet met nog meer verloopjes, omvormers en mengpaneeltje wil gaan werken. Als een High naar Low Level Converter al te veel is dan is de getekende oplossing dat helemaal. Daarbij is de TV als hub gebruiken ook niet de oplossing waarvoor ik zou kiezen. Zitten enkele nadelen aan zoals altijd de TV aan hebben moeten staan, ook al speel je alleen muziek af. Tevens is en blijft het de vraag of je surround door krijgt gestuurd. Mocht dat helemaal werken ben je beperkt tot DD en DTS 5.1 waar je met een receiver als hub ook HD Audio hebt.

[Voor 26% gewijzigd door FeaR op 09-07-2020 19:37]

• dmantione
We zijn het eens, ik zou kabels leggen, dat is beter. Maar kabels zijn ellendig om in je hele woonkamer weg te werken, dus ik begrijp de vraagstelling wel.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:02
dmantione schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:16:
Ik ben maar wat gaan tekenen, dat kost minder tijd dan het uitleggen. Ik heb dit plaatje gemaakt hoe ik denk dat het werkend gemaakt kan worden:

[Afbeelding]

Voor die Denon AVR-X1600H zie ik geen rol bij deze probleemstelling, met de spullen zoals hierboven geschetst moet het kunnen werken. Maar, voor een draadloze installatie gaan er toch wel een hoop snoeren nodig zijn (die weliswaar wel allemaal dichtbij de TV kunnen blijven)!
2 dac’s en 1 adc. 8)7

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

dmantione schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:37:
We zijn het eens, ik zou kabels leggen, dat is beter. Maar kabels zijn ellendig om in je hele woonkamer weg te werken, dus ik begrijp de vraagstelling wel.
Ik heb mijn post nog wat aangevuld. Zitten wat meer nadelen aan nog bij nader inzien.

Kabels van voor naar achter zijn veelal het probleem. Ik gok dat je met een Marmitek of Teufel een heel eind komt. Enige is dat je dan de receiver wel als hub gebruikt en niet voor de versterking. De front zijn actief en de rear speakers krijgen vermogen van de losse rear units. Al past een receiver wel in budget en je hoeft natuurlijk niet alles van een receiver te gebruiken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:47
Als je dan toch met een receiver gaat werken en wireless surround speaker zou ik kiezen voor een Yamaha receiver, dan hoef je ook geen los Marmitek kastje oid te nemen voor wireless surround. Dat kan dan gewoon met hun MusicCast 20 speakers. Iets als een RX-V 685 zou dan afdoende moeten zijn.

• J0mcd
Het lastige is inderdaad de kabels naar achteren krijgen, dat betekent 20 meter aan plinten los trekken, maar het begint meer en meer te klinken alsof dat het waard gaat zijn.
... Dat kan dan gewoon met hun MusicCast 20 speakers.
is het daarmee mogelijk om deze als rear only in te stellen?

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:47
J0mcd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:00:
Ja, de 2019 (en ga er vanuit ook 2020) modellen ondersteunen het gebruik van MusicCast 20 en 50 speakers als wireless rears. Yamaha heeft ook een draadloze sub btw.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ah cool ik wist niet dat er naast die Heos amp al versterkers waren met wireless speakers. Die Yamaha heeft ook front pre-outs dus daarmee wordt het al een stuk simpeler.

is nog onder de 1000 euro ook :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversYamaha RX-V685 Zwart€ 575,-€ 575,-
2Draadloze speakersYamaha MusicCast 20 Zwart€ 182,-€ 364,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 939,-

• J0mcd
En de droom wordt werkelijkheid!! Heel erg bedankt voor de hulp allemaal

Met name @Wekko306

[Voor 14% gewijzigd door J0mcd op 09-07-2020 22:32]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

J0mcd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:00:
Het lastige is inderdaad de kabels naar achteren krijgen, dat betekent 20 meter aan plinten los trekken, maar het begint meer en meer te klinken alsof dat het waard gaat zijn.

[...]

Qua plinten: je zit denk ik nog vast in de gedachte dat dat via de plinten moet. Al eens bedacht om via de bovenkant te gaan met kabels? Heb de kabels naar mijn rears achter het gordijn omhoog en omlaag lopen, kabelgoot net achter de gordijnrail. Zie je niks van :)
Was een beetje van een nood een deugd maken, ik zit met een tegelvloer en openslaande deuren midden in de kamer :+

Ik tag @Jolige_Joffer even, die heeft ook phantoms staan, wellicht kan die nog licht schijnen op hoe je die aan kunt sluiten. Meen me te herinneren dat je de manual alleen via een geregistreerde devialet app kunt krijgen 8)7 En ik vraag me af hoe de volumeregeling van die dingen is, en of dat uberhaupt wel via een externe voorversterker kan. Ik vermoed dat die devialets een digitaal lijnsignaal verwachten en dat je het volume alleen met hun app regelt. Als dat zo is kun je je setup wel vergeten ben ik bang, want dan ga je meerdere aparte volumeregelingen krijgen voor voor en achter.

Overigens zou je,mits die Devialets dus ook een geregeld digitaal signaal ondersteunen, ook kunnen kijken of je een digitale voorversterker op de kop kunt tikken. Philips had in de jaren 90 de DSC950 voor de aansturing van hun actieve digitale speakers. Dat was in weze gewoon een coaxiale preamp uitgang. En dan van daar af digitaal naar een receiver die om kan gaan met (al dan niet wireless) rears

[Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 09-07-2020 23:10]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aljooge
JvS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:21:
ah cool ik wist niet dat er naast die Heos amp al versterkers waren met wireless speakers. Die Yamaha heeft ook front pre-outs dus daarmee wordt het al een stuk simpeler.

is nog onder de 1000 euro ook :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversYamaha RX-V685 Zwart€ 575,-€ 575,-
2Draadloze speakersYamaha MusicCast 20 Zwart€ 182,-€ 364,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 939,-
volgens mij lopen dan de rears qua tijd achter met de fronts als je dit zo doet en is dit geen goed idee.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

aljooge schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:13:
[...]

volgens mij lopen dan de rears qua tijd achter met de fronts als je dit zo doet en is dit geen goed idee.
Waar haal je die info vandaan of vermoed je het vooral? Zou kunnen hoor, maar het lijkt me sterk dat Yamaha iets als rear speakers aanbiedt en dat het dan ineens merkbaar achter loopt. Wireless betekent niet per defenitie dat iets merkbaar (100ms ofzo) vertraagd is. Er zijn zat draadloze surroundoplossingen waar dit niet zo bij is (bij soundbars, sonos 5.1 systemen, draadloze subwoofers, die marmitek en teufel oplossingen, etc).

[Voor 25% gewijzigd door JvS op 09-07-2020 23:18]

• aljooge
JvS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:15:
[...]

Waar haal je die info vandaan of vermoed je het vooral? Zou kunnen hoor, maar het lijkt me sterk dat Yamaha iets als rear speakers aanbiedt en dat het dan ineens merkbaar achter loopt. Wireless betekent niet per defenitie dat iets merkbaar (100ms ofzo) vertraagd is. Er zijn zat draadloze surroundoplossingen waar dit niet zo bij is (bij soundbars, sonos 5.1 systemen, draadloze subwoofers, die marmitek en teufel oplossingen, etc).
https://nl.yamaha.com/nl/...isual/musiccast/faqs.html

hierin staat bluetooth heeft vertraging. Sluit je de devialetten bekabeld aan lijkt me dat dit direct wordt doorgegeven dus verschil. Maar ik zit niet goed genoeg in de yamaha of hier een compensatie voor is ingebouwd.

Draadloze technologie van Bluetooth heeft van zichzelf al enige vertraging. Wanneer Bluetooth wordt gebruikt als ingang bij een MusicCast-systeem, zullen alle MusicCast-apparaten synchroon afspelen, maar er zal wel enige vertraging zijn tussen het zendende apparaat en het ontvangende (hoofd) MusicCast-apparaat. Dit is meestal niet hoorbaar wanneer de content alleen uit audio bestaat, maar kan leiden tot een zichtbare 'lip sync'-vertraging bij het afspelen van video-content op een smartphone/tablet waarbij audio wordt gestreamd naar een MusicCast-systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat is als je via bt afspeelt. Vertraging tussen de bron en de weergever. Maar dat gebeurt hier niet. De musicast apparaten onderling hebben geen vertraging. Dit is iets anders dan hoe de wireless speakers met de versterker verbinden.

[Voor 52% gewijzigd door JvS op 09-07-2020 23:30]

• aljooge
JvS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:
Ja dat is als je via bt afspeelt. Vertraging tussen de bron en de weergever. Maar dat gebeurt hier niet. De musicast apparaten onderling hebben geen vertraging. Dit is iets anders dan hoe de wireless speakers met de versterker verbinden.
ik zie het nu, geen vertragingen, nieuw systeem, perfect voor TS,

https://hifi.nl/artikel/2...en-surround-speakers.html

• Jolige_Joffer
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-05 09:57
The Eagle schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Qua plinten: je zit denk ik nog vast in de gedachte dat dat via de plinten moet. Al eens bedacht om via de bovenkant te gaan met kabels? Heb de kabels naar mijn rears achter het gordijn omhoog en omlaag lopen, kabelgoot net achter de gordijnrail. Zie je niks van :)
Was een beetje van een nood een deugd maken, ik zit met een tegelvloer en openslaande deuren midden in de kamer :+

Ik tag @Jolige_Joffer even, die heeft ook phantoms staan, wellicht kan die nog licht schijnen op hoe je die aan kunt sluiten. Meen me te herinneren dat je de manual alleen via een geregistreerde devialet app kunt krijgen 8)7 En ik vraag me af hoe de volumeregeling van die dingen is, en of dat uberhaupt wel via een externe voorversterker kan. Ik vermoed dat die devialets een digitaal lijnsignaal verwachten en dat je het volume alleen met hun app regelt. Als dat zo is kun je je setup wel vergeten ben ik bang, want dan ga je meerdere aparte volumeregelingen krijgen voor voor en achter.

Overigens zou je,mits die Devialets dus ook een geregeld digitaal signaal ondersteunen, ook kunnen kijken of je een digitale voorversterker op de kop kunt tikken. Philips had in de jaren 90 de DSC950 voor de aansturing van hun actieve digitale speakers. Dat was in weze gewoon een coaxiale preamp uitgang. En dan van daar af digitaal naar een receiver die om kan gaan met (al dan niet wireless) rears
Ik heb zelf de Devialet Gold Phantom's. En ik gebruik ze alleen in een stereo opstelling.
Zou eerlijk gezegd niet weten of dit überhaupt gaat werken.

Je kan veel info vinden op https://devialetchat.com/

Kwam dit wel tegen: http://www.dendaudio.nl/phantom-reactor-in-full-surround/

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:51
Wat betreft MusicCast, hier zit inderdaad een compensatie in.

Hierdoor lopen de speakers onderling niet achter op elkaar.
Echter, als je TV kijkt, kan het in theorie zo zijn dat het geluid achter loopt op het beeld.

Dat heb ik echter nooit getest.
Het is wel zo als ik een piano aansluit op een musiccast versterker en deze koppel met een musiccast versterker in een andere zone. Dat het geluid achterloopt op dat van de piano, wat wel erg hinderlijk is, maar ook logisch.

Imho zou je het moeten testen/kijken/vragen of er ook compensatie van beeld mogelijk is.
Wellicht de helpdesk/verkoper vragen, als zij beloven dat het kan, kun je ze gerust bestellen en terugsturen als het niet zo is?

• J0mcd
Jolige_Joffer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:07:
[...]
Ik heb zelf de Devialet Gold Phantom's. En ik gebruik ze alleen in een stereo opstelling.
Hoe heb je deze aangesloten? Gebruik je ze ook voor TV audio?

Die reactor surround is gaaf, maar gaat mijn budget wel iets te boven ;P
Echter, als je TV kijkt, kan het in theorie zo zijn dat het geluid achter loopt op het beeld.
Op mijn TV is ook nog wel het een en ander te tweaken om dat meer gelijk te trekken, mocht het echt een issue zijn. Ik verwacht dus niet al te veel problemen. En anders is het altijd mogelijk om te retourneren inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 110% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:24]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voorlopige Conclusie: het zijn mooie speakers en je zou het kunnen proberen, maar wordt behoorlijk houtje touwtje werk en het is een duur experiment.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jolige_Joffer
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-05 09:57
J0mcd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Hoe heb je deze aangesloten? Gebruik je ze ook voor TV audio?

Die reactor surround is gaaf, maar gaat mijn budget wel iets te boven ;P

[...]

Op mijn TV is ook nog wel het een en ander te tweaken om dat meer gelijk te trekken, mocht het echt een issue zijn. Ik verwacht dus niet al te veel problemen. En anders is het altijd mogelijk om te retourneren inderdaad.
Ik gebruik een Squeezebox Touch met een toslink kabel aan een van de speakers als speler.
Mijn muziek staat op een Synology nas. Ik gebruik ze niet voor mijn TV.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True