Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De technische kant van agile ontwikkelen

Pagina: 1
Acties:

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:08
Korte intro: ik werk als een vliegende keep in een metaalbedrijf waar men ook een flinke IT tak heeft. Mijn roots liggen in software bouw. Dat was vroeger, geleidelijk verschoof m’n interesse en ben ik vooral bedrijfskundig bezig.

Tldr; ik ben benieuwd naar interessante inzichten. Softwarebouw gaat stroef, optimalisatie wordt gezocht in het proces en niet in de techniek terwijl daar volgens mij ook veel te winnen is.

Een aanzienlijk deel van de IT inspanning die we op dit moment hebben zit in interfaces en maatwerk. Meestal zijn dat losse applicaties die business logic van diverse API’s combineren. Sommige van die apps hebben ook nog een stevige reken- of datatransformatiecomponent. De stack is azure based met als streven ontkoppeling via een service bus en overwegend C# microservices.

Maar het loopt niet lekker. Uitlopende planningen, budgetoverschrijdingen en dergelijke. Als tegenbeweging zie je dat er ook her en der amateuroplossingen in elkaar geknutseld worden die niet altijd even doordacht in elkaar zitten. Denk daarbij aan veel te ingewikkelde rommelige SQL die voor business logic speelt waar niemand meer uit kan komen en dat soort dingen. Kortom het verhaal van de man met de hamer die alleen maar spijkers ziet.