Bougies Daihatsu cuore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de auto vandag een grote beurt gegeven alleen de bougies zien er wel heel apart uit, iemand die weet wat dit betekend en wat er tegen te doen is?

Daihatsu Cuore 1.0 2005 EJ-VE, recent gekocht van oud koppel die de afgelopen 5 jaar maar 2000km per jaar hebben gereden.

(Mogelijk oorzaak arm mengsel/oververhitting?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6u4D2PoN3KwfNY5SMC2nxZsUekQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiHXSYUAEknZWt9Ua2IlcYXW.jpg?f=fotoalbum_medium

Weet toevallig iemand hier ook waar de benzine filter zit?

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 09-07-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Lijkt op een oververhitte bougie door een te arm mengsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Danielson schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:37:
Lijkt op een oververhitte bougie door een te arm mengsel.
Weet jij toevallig wat de oorzaak hier van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
Wat voor Cuore heb je?
Het model met carburateur? Zo ja dan kan het zijn dat deze even wat anders afgesteld moet worden. En als het inderdaad het carburateur model is probeer dan eens op 98 te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:35:
Ik heb de auto vandag een grote beurt gegeven alleen de bougies zien er wel heel apart uit, iemand die weet wat dit betekend en wat er tegen te doen is?

(Mogelijk oorzaak arm mengsel/oververhitting?)

[Afbeelding]

Weet toevallig iemand hier ook waar de benzine filter zit?
Benzinefilter zit in de tank en is een lifetime filter. Vervangen hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Weet jij toevallig wat de oorzaak hier van kan zijn?
Nee, ik ben ook maar een simpele ICTer ;)

Kun je hem niet uitlezen op eventuele fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
.Maarten schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:40:
Wat voor Cuore heb je?
Het model met carburateur? Zo ja dan kan het zijn dat deze even wat anders afgesteld moet worden. En als het inderdaad het carburateur model is probeer dan eens op 98 te rijden.
Sorry, betreft een Daihatsu Cuore 2005 1.0 EJ-VE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb de auto vorige week gekocht, heb zelf meteen 98/100(racing) getankt en cleaner erbij gedaan omdat de auto afgelopen 5 jaar maar 2000km per jaar heeft gereden door de vorige eigenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:58

SeatRider

Hips don't lie

DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb de auto vorige week gekocht, heb zelf meteen 98/100(racing) getankt en cleaner erbij gedaan omdat de auto afgelopen 5 jaar maar 2000km per jaar heeft gereden door de vorige eigenaars.
Dan kan dat toch prima de oorzaak zijn van hoe de bougies er nu uitzien? Schoonmaken of vervangen en gas op de plank. Over een half jaartje nog een keer kijken misschien.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo slecht ziet de bougie er nou ook niet uit vind ik. Al verwacht je meer een grijs tot koffiebruin tint bij een goede verbranding. Aangezien dit meer richting geel gaat het ook het porselein wat aanslag heeft heb ik de indruk dat hij tegen de hete kant zit. Misschien is de temperatuurgraad van de bougie net eentje er naast of heeft ie toch wat moeite met de E10 (armer)?
Bougie "lezen" moet je ook een beetje zien als indicatie, het is wat onnauwkeurig. Want wat je ziet zijn eigenlijk de condities tijdens de laatste ontstekingen. Die meestal licht tot stationair belast zullen zijn geweest.

Hoe liep ie verder? Blok liep goed en pakt wel jofel op?

Ik zou ze eerst eens vervangen met het juiste type en zorgen dat het karretje verder in orde is. Die dingen kosten de kop niet en dan weet je wat je er in hebt gedraaid.
Dan kun je ze er over een paar weken/maanden nog eens uitdraaien en kijken hoe ze er bij staan.

[ Voor 62% gewijzigd door Ultraman op 09-07-2020 15:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
Ultraman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:46:
Zo slecht ziet de bougie er nou ook niet uit vind ik. Al verwacht je meer een grijs tot koffiebruin tint bij een goede verbranding. Aangezien dit meer richting geel gaat het ook het porselein wat aanslag heeft heb ik ook de indruk dat hij wat te heet wordt.
Het valt mij ook wel mee inderdaad. Gewoon doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ultraman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:46:
Zo slecht ziet de bougie er nou ook niet uit vind ik. Al verwacht je meer een grijs tot koffiebruin tint bij een goede verbranding. Aangezien dit meer richting geel gaat het ook het porselein wat aanslag heeft heb ik de indruk dat hij tegen de hete kant zit. Misschien is de temperatuurgraad van de bougie net eentje er naast of heeft ie toch wat moeite met de E10 (armer)?
Bougie "lezen" moet je ook een beetje zien als indicatie, het is wat onnauwkeurig. Want wat je ziet zijn eigenlijk de condities tijdens de laatste ontstekingen. Die meestal licht tot stationair belast zullen zijn geweest.

Hoe liep ie verder? Blok liep goed en pakt wel jofel op?

Ik zou ze eerst eens vervangen met het juiste type en zorgen dat het karretje verder in orde is. Die dingen kosten de kop niet en dan weet je wat je er in hebt gedraaid.
Dan kun je ze er over een paar weken/maanden nog eens uitdraaien en kijken hoe ze er bij staan.
Ik heb vandaag de bougies erin gezet van NGK die aangeraden staan in het boekje. (NGK BKR5EKC)
Wat erin zat: Beru Ultra 14FGHR-7LDUW

Verder loopt het blok goed, rijd vrij vlot voor zo klein blokje.

Verwacht dat de vorige eigenaars altijd 95 hebben getankt en sowieso zeer weinig km hebben gereden.

Maar de kleur viel me zo op dat ik het toch even wilde navragen hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Dit was handig om te weten.

Ik zou de bougies (en olie ed) vervangen en eerst gewoon mee rijden. En dan na x00 km nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie niks raars aan die bougie's. Prop er 3 nieuwe in en gaan met die banaan.
Zo'n blok is vrij hufterproof en er hoeft niks aan afgesteld te worden o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
.Maarten schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Dit was handig om te weten.

Ik zou de bougies (en olie ed) vervangen en eerst gewoon mee rijden. En dan na x00 km nog een keer kijken.
Zojuist gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
-tom-562 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:01:
Ik zie niks raars aan die bougie's. Prop er 3 nieuwe in en gaan met die banaan.
Zo'n blok is vrij hufterproof en er hoeft niks aan afgesteld te worden o.i.d.
Dan is het goed toch, wou het voor de zekerheid eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:24
Oude Cuore is volgens E10 check ook niet geschikt voor E10.
https://www.e10check.nl/auto/daihatsu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Ik heb vandaag de bougies erin gezet van NGK die aangeraden staan in het boekje. (NGK BKR5EKC)
Wat erin zat: Beru Ultra 14FGHR-7LDUW

Verder loopt het blok goed, rijd vrij vlot voor zo klein blokje.

Verwacht dat de vorige eigenaars altijd 95 hebben getankt en sowieso zeer weinig km hebben gereden.

Maar de kleur viel me zo op dat ik het toch even wilde navragen hier..
Kan beide, deze bougies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DM89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:59:
Zou ook kunnen dat wat je ziet een gevolg is van verouderde benzine. Als ze in die korte tijd zo weinig hebben gereden dan kan dat nog wel een rol hebben gespeeld.

Ik heb met een motorfiets zo ook goed kunnen merken dat oude benzine matig liep. Topsnelheid had ie niet meer. Verse tank benzine er in en het ding ging weer als een speer.

Als ie nu mooi loopt zou ik mij er verder geen zorgen over maken.
Op later tijdstip even er uit draaien voor controle kun je doen, maar als het mooi loopt... lekker laten denk ik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
5 jaar lang 2000km per jaar rijden is voor geen enkele auto goed. Draai er verse bougies in en kijk na een paar duizend km nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb de grote beurt uitgevoerd, en er wordt alleen nog maar 98 of racing getankt :) gelukkig is Duitsland om de hoek :)

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 13% gewijzigd door DM89 op 10-07-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oorzaak van deze kleur is btw, dat de auto maar weinig/nooit op bedrijfstemperatuur komt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hackus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:21:
Oorzaak van deze kleur is btw, dat de auto maar weinig/nooit op bedrijfstemperatuur komt.
Dat zal zeker zo zijn geweest, gezien de vorige eigenaren zo weinig hebben gereden. Bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1