Betaalverzoek Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 14.463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
Ben ik nou de enige die zich stoort aan het feit dat alle Marktplaats verkopers zich lijken gaan te verschuilen achter zo'n betaalverzoek?

Je mag als koper wel voor de kosten van zo'n betaalverzoek opdraaien, maar vervolgens lever je een stukje veiligheid/zekerheid in doordat je het rekeningnummer niet meer mag zien. Waar betaal ik dan voor? Voor dat de verkoper het fijn snel op zijn rekening heeft en zijn privacy? Het rekeningnummer zie je ook niet in de omschrijving van je afschrijft zoals bij Tikkie bv. wel het geval is.

Ik vind dit een slechte ontwikkeling, en merk dat steeds meer verkopers zeggen pech als je gewoon direct wilt overmaken. Het is natuurlijk heel fijn om te weten dat je rekeningnummer niet gedeeld wordt, dat snap ik ook wel.

Zie ik dit verkeerd, ik denk ik leg het hier eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
In mijn ogen staat het de verkoper vrij om te bepalen hoe er betaald wordt. Verkoper en koper kunnen samen ook vooraf overeenkomen hoe er betaald moet worden, ook al ben je het er nog niet eens over het bedrag.

Als de verkoper alleen maar via Marktplaats betaalverzoek wil doen, dan is het aan de koper om te bepalen of hij zich hiermee kan vinden of niet.

Zo simpel zie ik het. Is gewoon een onderdeel van onderhandelen geworden vind ik.

Gisteravond nog met een vriend meegegaan om een 2e handse TV via Marktplaats te controleren/halen. Toen stonden ze op het punt om te betalen/overmaken, maar niet wisten hoe en wat. Hadden ze dat gewoon niet eens afgesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
@pennywiser het voordeel is, als de verkoper "niets levert", krijg je je geld terug. JA, OOK als ze gewoon een T&T met lege doos sturen. Zodra jij aangifte doet, en die doorstuurt naar dat bedrijf, krijg je meteen je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Goed punt. Wat ik eigenlijk bedoel is, als er onverhoopt toch iets misgaat, wel betalen, geen levering, heb je tegenwoordig ook niet meer dat laatste beetje info en houvast, wat je altijd wel had, nl. het rekeningnummer.

@99ruud99 Dat denkt iedereen, maar dat is nou net het punt, dat is dus niet zo, je hebt als koper geen bescherming. Mijn vrouw dacht het ook hoor, die schrok ook toen ze hoorde dat je geen bescherming geniet als koper bij een betaalverzoek. Mensen halen gelijk oversteken en betaalverzoek regelmatig door elkaar volgens mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 12:56
Er is toch nog een verschil tussen 'betaalverzoek' en 'gelijk oversteken' of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04

timovd

Voorsprong door techniek

99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:20:
@pennywiser het voordeel is, als de verkoper "niets levert", krijg je je geld terug. JA, OOK als ze gewoon een T&T met lege doos sturen. Zodra jij aangifte doet, en die doorstuurt naar dat bedrijf, krijg je meteen je geld terug.
Dat is niet met het Marktplaats betaalverzoek.
Ik wil beslist geen betaalverzoek via Marktplaats, alleen via mijn eigen bank of van de verkoper.

En met Gelijk oversteken ben je als verkoper minder beschermd. Wat als de "koper" zegt dat er een lege doos is verstuurd..?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@timovd goh, toen ik t deed wel, en ik heb het NIET over gelijk oversteken. Bij gelijk oversteken ben je f.ed als je lege doos krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
timovd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Ik wil beslist geen betaalverzoek via Marktplaats, alleen via mijn eigen bank of van de verkoper.
Het gaat er naar toe dat steeds meer verkopers zeggen, dat ze het dan niet meer willen verkopen aan je. Want ja het is eigenlijk best fijn. En met sommige unieke dingen die ik niet wil mislopen zeg helaas ik dan toch, nou kom maar op met dat bv dan, terwijl ik er eigenlijk op tegen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
pennywiser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:22:
Goed punt. Wat ik eigenlijk bedoel is, als er onverhoopt toch iets misgaat, wel betalen, geen levering, heb je tegenwoordig ook niet meer dat laatste beetje info en houvast, wat je altijd wel had, nl. het rekeningnummer.

@99ruud99 Dat denkt iedereen, maar dat is nou net het punt, dat is dus niet zo, je hebt als koper geen bescherming. Mijn vrouw dacht het ook hoor, die schrok ook toen ze hoorde dat je geen bescherming geniet als koper bij een betaalverzoek. Mensen halen gelijk oversteken en betaalverzoek regelmatig door elkaar volgens mij
Ik heb toch een andere ervaring, ik moest een kopie sturen naar hun en binnen 3 uur had ik m'n geld terug, inclusief die 2 euro toeslag.
juist bij geljk oversteken heb je GEEN bescherming, in tegenstelling tot wat mensen denken.

[ Voor 5% gewijzigd door 99ruud99 op 09-07-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ik heb toch een andere ervaring, ik moest een kopie sturen naar hun en binnen 3 uur had ik m'n geld terug, inclusief die 2 euro toeslag.
juist bij geljk oversteken heb je GEEN bescherming, in tegenstelling tot wat mensen denken.
De toeslag is 40 cent, met alle respect, weet je zeker dat je geen zaken door elkaar haalt? Ik zal ook nog eens zoeken of ik wat kan vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:39
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:20:
Weet je dit zeker? Normaal gesproken is een T&T opsturen '' genoeg '' voor dat gelijk oversteken en krijgt de verkoper zijn geld.
Of ze hebben het inmiddels tocjh veranderd

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
@JohanNL klopt, bij gelijk oversteken wel.
@pennywiser toeslag hangt af van hoogte van bedrag?

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 09-07-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gGCb8s10GcJRrGkjpfC8AmNUoU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F2J7ahdvlpledIW3wrxyXE6i.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:36:
@pennywiser toeslag hangt af van hoogte van bedrag?
Dat zou kunnen inderdaad. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Excuses, jij had gelijk, geen 2 euro - dat was mijn fout (in mail stond dat nog, maar later bleek van niet, zie ook betaling)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51

Agent47

I always close my contracts.

Oh jij bent er zeker ook zo'n 1 die te beroerd is om €0,40,- bij te betalen als je iets koopt via dat systeem. Ik als verkoper vind dat systeem prima. Als er staat dat de koper betaald heeft verstuur ik het product al meteen, geld komt zeker binnen. Geen gedoe met nep links of nep tikkies.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 10:05
Ik heb persoonlijk ook een hekel aan betaalverzoeken en vraag altijd naar een bankrekening nummer en een tnv (en dat wordt daarna meteen in google gegooid) als men dat niet willen geven gaat de deal gewoon niet door. Ga niemand vertrouwen die achter een muur van anonimiteit zit en helemaal niet op marktplaats waar de dieven nog steeds vrij spel hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Bartosy op 09-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:44:
Oh jij bent er zeker ook zo'n 1 die te beroerd is om €0,40,- bij te betalen als je iets koopt via dat systeem.
Waarom doen mensen dit zoveel. Discussie, niks persoonlijks. Laat mensen gewoon in hun waarde alsjeblieft :D

"Oh jij bent er zeker ook zo'n een die.", vooroordelen. Niet relevant in een discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door graceful op 09-07-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Oh jij bent er zeker ook zo'n 1 die te beroerd is om €0,40,- bij te betalen als je iets koopt via dat systeem.
Zeker en vast.

En je ondersteunt mooi mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

pennywiser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Zeker en vast.

En je ondersteunt mooi mijn punt.
Die 40 cent gaat naar Marktplaats. Ook om mede ontwikkeling(en) te regelen zoals dat betaal systeem. Anders doe je toch voortaan een bieding van 40 cent of 1 euro minder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:42:
Excuses, jij had gelijk, geen 2 euro - dat was mijn fout (in mail stond dat nog, maar later bleek van niet, zie ook betaling)
Ok, voor deze zekerheid, dus jij zegt ook een betaalverzoek krijg je je geld niet meet terug? Klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 10:05
Oh jij bent er zeker ook zo'n 1 die te beroerd is om €0,40,- bij te betalen als je iets koopt via dat systeem. Ik als verkoper vind dat systeem prima. Als er staat dat de koper betaald heeft verstuur ik het product al meteen, geld komt zeker binnen. Geen gedoe met nep links of nep tikkies.
Jij wel maar ook zat niet. Als je paar keer goed bent opgelicht dan kijk je er heel anders tegenaan. Als verkopende partij kan je leuk praten het is de koper die 99 van de 100 x te grazen wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
nee- je krijgt WEL je geld terug, maar het was 40 ct inderdaad @pennywiser
MAAR alleen als je aangifte hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Jij wel maar ook zat niet. Als je paar keer goed bent opgelicht dan kijk je er heel anders tegenaan. Als verkopende partij kan je leuk praten het is de koper die 99 van de 100 x te grazen wordt genomen.
Ik verkoop best wat via marktplaats. Ik koop niks op marktplaats tenzij ik het ophaal. Als verkoper heb ik nog nooit gezeik gehad met het betaalsysteem van marktplaats ( niet de gelijk oversteken optie maar die directe Ideal optie werkt altijd) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:52:
Ok, dit is interessant dan. Ik kan dat namelijk nergens terugvinden, ligt vast aan mij.

Even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Agent47 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Die 40 cent gaat naar Marktplaats. Ook om mede ontwikkeling(en) te regelen zoals dat betaal systeem. Anders doe je toch voortaan een bieding van 40 cent of 1 euro minder :*)
Het gaat mij echt niet om die paar centen, maar om wat je er als koper (wel of niet meer) voor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 16:44

De Nelis

en anders maar niet...

pennywiser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Ok, dit is interessant dan. Ik kan dat namelijk nergens terugvinden, ligt vast aan mij.

Even verder zoeken.
Wat zegt Marktplaats als je ze belt? Misschien is het handig om het gewoon te vragen:

https://www.marktplaats.nl/i/help/contact/

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
De Nelis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Wat zegt Marktplaats als je ze belt? Misschien is het handig om het gewoon te vragen:

https://www.marktplaats.nl/i/help/contact/
Nou, dat ga ik inderdaad maar eens doen.

Ik kan tot nu toe alleen dit vinden: https://help.marktplaats....geld-terug-bij-oplichting

[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 09-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 09:50
Alle info over de werking van betaalverzoeken en Gelijk oversteken, staan gewoon op de site van marktplaats :)

Help & info - Meest gestelde vragen

Wel betaald, maar niets ontvangen?
Waar betaal ik dan voor? Voor dat de verkoper het fijn snel op zijn rekening heeft
In elk geval niet voor het 'fijn snel op rekening'. Een overboeking via je eigen bank app is direct verwerkt (instant payments).
Bijschrijving vanuit een betaalverzoek van marktplaats duurt gemiddeld een werkdag.
Het gaat mij echt niet om die paar centen, maar om wat je er als koper (wel of niet meer) voor terugkrijgt.
Je krijgt de mogelijkheid om gebruik te maken van deze dienst/extra service/gemak om vanuit 1 app een betaalverzoek te kunnen starten.
That's it.

[ Voor 28% gewijzigd door fender89 op 09-07-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
fender89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:00:
Alle info over de werking van betaalverzoeken en Gelijk oversteken, staan gewoon op de site van marktplaats :)

Help & info - Meest gestelde vragen

[...]

In elk geval niet voor het 'fijn snel op rekening'. Een overboeking via je eigen bank app is direct verwerkt (instant payments).
Bijschrijving vanuit een betaalverzoek van marktplaats duurt gemiddeld een werkdag.

Wel betaald, maar niets ontvangen?
Kan jij daar letterlijk vinden dat je je geld terug ontvangt als je bent opgelicht, na gebruikmaking van een betaalverzoek? Eventueel welke stappen je daarvoor moet ondernemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 09:50
Krijg ik mijn geld terug bij oplichting?

Nee dus

NB, in het artikel staat: Je ontvangt alleen een schadevergoeding als je het product via PayPal hebt betaald.

Das weer een andere betaaldienst natuurlijk..

[ Voor 37% gewijzigd door fender89 op 09-07-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
fender89 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:04:
Krijg ik mijn geld terug bij oplichting?

Nee dus

NB, in het artikel staat: Je ontvangt alleen een schadevergoeding als je het product via PayPal hebt betaald.

Das weer een andere betaaldienst natuurlijk..
Het gaat inderdaad niet over Paypal, dat accepteert ook bijna niemand op Marktplaats, maar zou ik wel een beter betaaloptie vinden dan betaalverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Bartosy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:45:
Ik heb persoonlijk ook een hekel aan betaalverzoeken en vraag altijd naar een bankrekening nummer en een tnv (en dat wordt daarna meteen in google gegooid) als men dat niet willen geven gaat de deal gewoon niet door. Ga niemand vertrouwen die achter een muur van anonimiteit zit en helemaal niet op marktplaats waar de dieven nog steeds vrij spel hebben.
Inderdaad, er doen diverse verhalen de ronde van mensen die opgelicht zijn via Marktplaats, en dan kun je maar beter, boven de 100 euro het zelf ophalen en controleren wat er verkocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 22:58
Ik vind een betaalverzoekje wel fijn. Ook via Marktplaats en vraag er vaak speciaal om. Dan maak ik het bij ophalen meteen over. Hoef ik ook niet meer te pinnen en rekening houden met wisselgeld. Ik vindt rekeningnummers overtypen en pinnen lastig. Ik zou me meer zorgen maken als ik zo een bunq betaalverzoek krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik vertik het gebruik te maken van de betaalde betaal diensten van marktplaats.

Product afhalen, overmaken naar rek nr of betaalverzoek buiten mp om. De service van marktplaats is zo belabberd dat ik er geen cent extra voor over heb. En ik betaal al genoeg voor betaalde advertenties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
99ruud99 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:52:
Als het rekeningnummer waarna het geld moest gaan, dat die wellicht geblokkeerd is door de bank, dan krijgt het betaalplatform het geld terug en zou jij het ook terug kunnen krijgen.
Anders toch echt niet.
Het is een " doodsimpele " overboeking, maar dan makkelijk en snel via iDeal.

Je hebt dan nog wel gelijk oversteken wat nog meer geld kost, maar daarbij was het altijd zo dat als de verkoper een T&T kan overleggen, het dan voldoende is voor het betaalplatform en de verkoper hoe dan ook het geld krijgt.

Ik zou dus niet de suggestie wekken dat je daadwerkelijk veilig bent bij Marktplaats als koper zijnde als je via de Marktplaats betaalverzoek betaald.
Wellicht dat jij geluk hebt gehad, maar als je de verhalen leest online en op de Marktplaats website zelf zit het toch heel anders in elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 19:26
Grappig, ik wil als verkoper juist geen Marktplaats Betaalverzoek of Gelijk Oversteken.
Dat Betaalverzoek kost geld waar een Rabobank Betaalverzoek (van mijn eigen bank dus) of een Tikkie volledig gratis is. Waarom zou de koper of verkoper dan 40 eurocent verspillen?
Voor het Gelijk Oversteken-concept vertrouw ik het gewoon helemaal niet, juist door de horrorverhalen van eBay/PayPal en dat kopers inderdaad een lege doos of een baksteen in de doos kunnen claimen. Zit je dan zonder product en Marktplaats die de betaling lekker annuleert.

Nee, je mag het hier ophalen en ter plekke met een Rabobank Betaalverzoek betalen, handmatig overmaken op mijn rekening, of ik stuur het op ook na betaling op een van beide manieren. Marktplaats hoeft voor mij niks met de Marktplaats-betalingen te maken te hebben :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik maak als verkoper wel eens gebruik van de betaal optie binnen Marktplaats. Gelijk oversteken niet, dat zie ik niet zitten.

Met een betaling binnen Marktplaats duurt het iets langer tot ik mijn geld heb maar ik stuur het product gewoon op als Marktplaats aangeeft dat er betaald is.

En je weet zeker dat je niet in een driehoeks-oplichting zit wat met een Tikkie, doorgestuurd betaalverzoek of handmatig overmaken erg eenvoudig is om slachtoffer van te worden.

Voorkeur is natuurlijk afhalen en contant betalen. Bij grotere bedragen haal ik de biljetten in bijzijn van de koper door mijn SafeScan.

[ Voor 14% gewijzigd door S1NN3D op 09-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tazzed
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 12:18
Ik dacht ook altijd dat het best een aardig optie was maar kom er nu achter dat je als koper totaal niks er aan hebt!!
Heb dus via betaalverzoek betaalt en niet via Gelijkoversteken.
GTX1660 en 2x8GB ddr4 voor 180 euro samen, dat is niet echt buitensporig qua prijs.
Hij had 13 jaar en 25 pos feedbacks op MP dus dan denk je dat zit ook wel goed.

Ik krijg binnen een EN9600GT en 2x 1GB DDR2 :(

Heb vervolgens bij MP gemeld om te voorkomen dat het nog iemand gebeurt.. -> geen reactie en account bestaat nog steeds.
Bij online betaalplatfrom gemeld -> reactie terug dat ze hieraan niks kunnen doen en dat zelfs als ik met gelijk oversteken had betaald hier niks mee kunnen alleen in het geval van lege doos of geen pakket ontvangen. Ook gaan ze het account niet blokkeren.
Politie gebeld -> heel vriendelijk gesprek gehad met een agent die precies snapt hoe ik me voel en dat ik wil voorkomen dat dit bij anderen gebeurt maar ook hun kunnen hier niets aan doen.

Je hebt dus niks!! Geen naam , een adres van de Emte supermarkt in Borculo en geen banknummer

Voor mij geen betaalplatform meer, gewoon ouderwets gegevens uitwisselen , ophalen of iig eerst bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
@tazzed Het lijkt fraude zelfs in de hand te werken, omdat de verkopergegevens toch wel achter het betaalverzoek schuil gaan. Je hebt niets meer aan aanknopingspunten nu. En dan denkt zelfs iemand met 13 jaar MP account dat een keer incasseren en niet versturen wel kan. Kosten 40 cent per keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzed
@pennywiser Ja idd, totaal geen info en alles is verscholen achte het betaalverzoek. het betaalplatform gooit het op privacy en dus heb je totaal geen gegevens an de verkoper.
Op zich vind ik het als verkoper ook fijn want je hoeft niet je gegevens te delen maar als koper dus minder informatie van de verkoper.
En dan is die 180 euro pech maar wat ik erger vind is dat er verder geen stappen ondernomen kunnen worden om iig op dit account het tegen te gaan.
En ik vraag me af, stel het betaalplatform is al eens eerder gewaarschuwd, zijn ze dan niet in gebreke gebleven?? Moeilijk te achterhalen en bewijzen uiteraard....
Verder denk ik dat het bij het betaalplatform maar weer om 1 ding gaat en dat is geld verdienen en juist niet om de veiligheid van de koper.
Erg jammer dat er zo weinig aan te doen is!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 15:08
Als iets met verzenden gaat, weiger ik te betalen met de Betaalverzoek.
De IBAN is een van de e-dentifiers om iemands identiteit te achterhalen, als de verkopende partij dat niet wil. Pech, geen aankoop.

Met ophalen vind ik het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ahja het aloude ik wil anoniem blijven, maar vind het vervelend als andere dat ook willen dilemma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
tazzed schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:58:
Ik dacht ook altijd dat het best een aardig optie was maar kom er nu achter dat je als koper totaal niks er aan hebt!!
GTX1660 en 2x8GB ddr4 voor 180 euro samen, dat is niet echt buitensporig qua prijs.

Heb vervolgens bij MP gemeld om te voorkomen dat het nog iemand gebeurt.. -> geen reactie en account bestaat nog steeds.
Bij online betaalplatfrom gemeld -> reactie terug dat ze hieraan niks kunnen doen en dat zelfs als ik met gelijk oversteken had betaald hier niks mee kunnen alleen in het geval van lege doos of geen pakket ontvangen. Ook gaan ze het account niet blokkeren.
Politie gebeld -> heel vriendelijk gesprek gehad met een agent die precies snapt hoe ik me voel en dat ik wil voorkomen dat dit bij anderen gebeurt maar ook hun kunnen hier niets aan doen.

Je hebt dus niks!! Geen naam , een adres van de Emte supermarkt in Borculo en geen banknummer

Voor mij geen betaalplatform meer, gewoon ouderwets gegevens uitwisselen , ophalen of iig eerst bellen
toon volledige bericht
Dat is nou net het probleem bij Marktplaats. Ze nemen echt -100 verantwoordelijkheid. Tuurlijk glipt er weleens eentje door, maar Marktplaats doet er gewoon geen flikker aan om oplichting te voorkomen en faciliteert dit m.i. zelfs.

Je kunt melden tot je een ons weegt, advertenties staan er weken later nog. Dan hebben ze "gelijkoversteken" wat gewoon een wassen neus is. Of ik nou niks krijg of een lege doos, ik ben gedupeerd, maar in het geval dat ik een lege doos krijg, krijgt de verkoper wel zijn geld. Volgens mij kun je in principe gewoon een pakket label opsturen en dat zou dan nog voldoende zijn. Ook heeft marktplaats allerlei betaalde opties, waardoor je betrouwbaarder te boek komt te staan. Overigens is dit gewoon te koop, zolang je betaalt krijg je deze extra statussen. En dan dat reviewsysyeem dat is echt om te janken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzed
@Droefsnoet Maar ik vind het geen probleem hoor om gegevens uit te wisselen
Vind het alleen behoorlijk irritant als je je hele hebben en houden hebt gedeeld en je zit thuis te wachten en ze komen niet opdagen of er komt maar geen betaling terwijl je al druk bent geweest met het zoeken van een doos en inpak spul.
En natuurlijk is het aan 1 kant fijn als je niet te veel informatie hoeft te delen, we leven inmiddels in een samenleven waar er zoveel zijn die van alles over je willen weten om er vervolgens misbruik van te maken.
Ik weet zeker dat de bank mailtjes die ik kreeg met IBAN , naam en adres van een zgn "Koper" afkomstig zijn en ook de telefoontjes die ik kreeg naar mijn mobiel via Marktplaats aan mijn nummer kwamen.
Het nadeel is dat je daardoor steeds minder mensen vertrouwd.
Het beste is gewoon bellen en er heen gaan maar om nou in Maastricht 2 geheugen bankjes van 30 euro te halen is misschien wat te gek.
Dus gewoon blijven opletten en er vanuit gaan dat de gemiddelde mens gewoon eerlijk en oprecht is. In de ongeveer 25 jaar dat ik 2ehands spullen koop en verkoop ben ik er nu 1 keer ingestonken voor 180 euro, dat heb ik in die 25 jaar wel uitgespaard door 2ehands te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Zelfs al wissel je gegevens uit, wat wil je dan gaan doen als diegene je oplicht? Als het iemand is met kwade bedoelingen dan zal die toch niet zijn eigen adres opgeven.
@tazzed En in jouw geval gaat de politie dus ook sowieso niets doen.

Maar volgens mij kun je nog wel degelijk aangifte doen en dan als emailadres die van waar je de correspondentie hebt gekregen van de verkoper op je eigen email adres.
Dat is zo'n afgeschermd en uniek marktplaats adres speciaal voor jou om contact op te nemen via mail naar de verkoper.
Als je diw toevoegt aan de online aangifte dan krijgt MP hier ook bericht van, gaat zijn account mogelijk op slot en - als ze dit stukje ook goed geregeld hebben - krijgt de bank die gekoppeld is aan het betaalplatform van de verkoper hier ook bericht over.

Maar alsnog ga jemet al deze handelingen niet je geld terug krijgen, dat zal via een civiele procedure moeten.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 14-08-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
JohanNL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:02:
Zelfs al wissel je gegevens uit, wat wil je dan gaan doen als diegene je oplicht? Als het iemand is met kwade bedoelingen dan zal die toch niet zijn eigen adres opgeven.
@tazzed En in jouw geval gaat de politie dus ook sowieso niets doen.

Maar volgens mij kun je nog wel degelijk aangifte doen en dan als emailadres die van waar je de correspondentie hebt gekregen van de verkoper op je eigen email adres.
Dat is zo'n afgeschermd en uniek marktplaats adres speciaal voor jou om contact op te nemen via mail naar de verkoper.
Als je diw toevoegt aan de online aangifte dan krijgt MP hier ook bericht van, gaat zijn account mogelijk op slot en - als ze dit stukje ook goed geregeld hebben - krijgt de bank die gekoppeld is aan het betaalplatform van de verkoper hier ook bericht over.

Maar alsnog ga jemet al deze handelingen niet je geld terug krijgen, dat zal via een civiele procedure moeten.
Klopt wat je zegt, je hebt niet zomaar je geld terug ook al heb je het rekeningnummer wel. Maar het gaat om het idee erachter wat opkomt bij verkopers. Volgens mij werkt de wetenschap dat je gegevens niet bekend worden gemaakt fraude in de hand. Ik heb zelf ook al eens gehad dat als ik geen verzoek wilde de koop niet doorging. Ik doe alleen aan mp verzoek wordt er gezegd als je vraagt om gewone overmaking, en dan reageer ik met, ik niet, doe mij maar een tikkie net zo makkelijk, gratis en niet anoniem. En dan hoor je niets meer. Dat is makkelijk filteren weliswaar, maar soms wil ik dat product best graag dus dan ga ik toch met tegenzin overstag. Het is ook makkelijker om je een beschadigd product op te sturen. Even niet vermelden dat het laadpoortje van de laptop brak is, etc. Mijn gegevens krijgt de koper toch niet. Je moet nog beter opletten dan al moest naar mijn idee.

Het is gewoon een onzalig idee dat hele mp verzoek en de anonimiteit die je erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzed
@JohanNL Die meldingen heb ik allemaal gedaan via MP en betaalplatform maar ze doen er helemaal niks mee . gegevens hebben ze uiteraard maar helaas gebeurt er niks mee. ook kun je geen aangifte doen, de politie neemt dit gewoon niet op omdat er wel iets geleverd is.
Het enig wat je idd kan doen is een juridische procedure maar dan moet je wel weten tegen wie je dat gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
Marktplaats moet naar mijn mening alles en nog meer doen om fraude uit te bannen. Een betaald anoniem betaalverzoek aanbieden, op het platform is een mega stap terug hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 15:08
pennywiser schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:42:
Marktplaats moet naar mijn mening alles en nog meer doen om fraude uit te bannen. Een betaald anoniem betaalverzoek aanbieden, op het platform is een mega stap terug hierin.
Marktplaats is recent overgenomen. Hopelijk investeert deze eigenaar hier in.
Ik denk zelf van niet. Dit laagdrempelige handel is wat marktplaats zo populair maakt en het is typisch Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Haruhi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

Marktplaats is recent overgenomen. Hopelijk investeert deze eigenaar hier in.
Ik denk zelf van niet. Dit laagdrempelige handel is wat marktplaats zo populair maakt en het is typisch Nederlands.
Mensen vinden dat mp verzoek vaak een uitstekend idee, top, totdat ze er zelf mee belazerd worden. Kijken hoe lang het duurt voor dit wat meer aandacht krijgt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Overigens ben ik pas bedreigd nadat iemand zijn koopje bij mij thuis kwam ophalen, 3 dagen later aangaf dat het toch niet naar zin was en vervolgens met 3 vrienden aan de deur maar het product kwam terugbrengen.

Werd zeer "vriendelijk" verzocht geld terug te geven. Was de ophef niet waard en heb 500 euro teruggestort, product die ik retour kreeg uiteraard nep 8)7

Adresgegevens delen zit er voor mij wat dat betreft niet meer in ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Jeroen0318 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:
Overigens ben ik pas bedreigd nadat iemand zijn koopje bij mij thuis kwam ophalen, 3 dagen later aangaf dat het toch niet naar zin was en vervolgens met 3 vrienden aan de deur maar het product kwam terugbrengen.

Werd zeer "vriendelijk" verzocht geld terug te geven. Was de ophef niet waard en heb 500 euro teruggestort, product die ik retour kreeg uiteraard nep 8)7

Zo hé, dat is even niet niks inderdaad. Daar moet je wel even bekomen denk ik, dat is echt een rotervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 11:31
Jeroen0318 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:

Ik hoop dat je aangifte hebt gedaan. Vervelend man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzed
@Jeroen0318 ja nou dat dus idd.. Of er staan 2 mannen aan de deur bij mijn vrouw die een telefoon komen halen terwijl ik meerdere keren had geschreven dat hij eerst moest bellen en dat ik pas na 18:00u zou thuis zijn.
Dat zijn allemaal van die dingen waar je ook niet op zit te wachten

Aan de andere kant is het afspreken op Utrecht Centraal ook niet echt een fijn idee ondanks dat je dan niet je adresgegevens hoeft te delen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
pennywiser schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Zo hé, dat is even niet niks inderdaad. Daar moet je wel even bekomen denk ik, dat is echt een rotervaring.
Was even niet prettig nee, Nederlandse naam op marktplaats -> x aantal jaar oud maar aan de deur is het dan toch zo'n scandinaviër sarcasme...
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Ik hoop dat je aangifte hebt gedaan. Vervelend man!
Notitie bij politie gedaan, marktplaats was overigens opvallend meehelpend.
Aangifte werd afgeraden omdat deze persoon bekend is om nogal vervelend te zijn richting aangiftes (mijn gegevens kunnen uiteraard opgevraagd worden na aangifte).

[ Voor 3% gewijzigd door KeesPimelmees op 14-08-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
tazzed schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:57:
@Jeroen0318 ja nou dat dus idd.. Of er staan 2 mannen aan de deur bij mijn vrouw die een telefoon komen halen terwijl ik meerdere keren had geschreven dat hij eerst moest bellen en dat ik pas na 18:00u zou thuis zijn.
Dat zijn allemaal van die dingen waar je ook niet op zit te wachten

Aan de andere kant is het afspreken op Utrecht Centraal ook niet echt een fijn idee ondanks dat je dan niet je adresgegevens hoeft te delen.....
Dat heeft naar mijn mening inderdaad een beetje een luchtje van heling..

Ik vraag daarom altijd keurig netjes om het vertrouwen vanuit de koper dat mijn producten netjes worden opgestuurd en zijn zoals ik beschrijf.
Maarja, ik kan het niemand kwalijk nemen wanneer dit niet zo simpel is, gelukkig werken die reviews op mijn profiel tot nu toe altijd goed waardoor betaalverzoekjes bijna altijd akoord zijn _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tazzed
Jeroen0318 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:58:
Notitie bij politie gedaan, marktplaats was overigens opvallend meehelpend.
Aangifte werd afgeraden omdat deze persoon bekend is om nogal vervelend te zijn richting aangiftes (mijn gegevens kunnen uiteraard opgevraagd worden na aangifte).
Dat is helemaal erg....!!!! :( Geen aangifte kunnen doen omdat de persoon bekend is...

[ Voor 6% gewijzigd door tazzed op 14-08-2020 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeesPimelmees
tazzed schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:01:
[...]

Dat is helemaal erg....!!!! :( Geen aangifte kunnen doen omdat de persoon bekend is...
Beetje omgekeerde wereld he |:(
Aan de andere kant is dit de eerste keer in 5 jaar tijd dat het fout gaat.
Ook een van de weinige keren dat ik mijn adres heb gegeven maar daar hebben we het niet over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
@Jeroen0318 Dat is wel heel krom, ze weten wie het is en daarom kun je geen aangifte doen. Marktplaats zou hier de verantwoordelijkheid moeten nemen en de aangifte voor hun rekening moeten nemen. Dit is oplichting en bedreiging.

Zelf ben ik er wel huiverig voor om voor grote bedragen te handelen op marktplaats, sowieso altijd ophalen en dan alleen in een goede buurt. Verkopen voor hoge bedragen eerst doorvragen en kijken of je de koper kan inschatten, liefst ook even bellen. Heb mijn motor verkocht via marktplaats en vond dat we erg spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Erapaz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:08:
@Jeroen0318 Dat is wel heel krom, ze weten wie het is en daarom kun je geen aangifte doen. Marktplaats zou hier de verantwoordelijkheid moeten nemen en de aangifte voor hun rekening moeten nemen. Dit is oplichting en bedreiging.

Zelf ben ik er wel huiverig voor om voor grote bedragen te handelen op marktplaats, sowieso altijd ophalen en dan alleen in een goede buurt. Verkopen voor hoge bedragen eerst doorvragen en kijken of je de koper kan inschatten, liefst ook even bellen. Heb mijn motor verkocht via marktplaats en vond dat we erg spannend.
Het was uiteraard wel mogelijk aangifte te doen maar dit werd gewoonweg afgeraden. Deze zeer hoog opgeleide jongen gebruikt overigens de bankrekening van een van zijn vrienden & parkeert zijn auto buiten de straat. Achteraf gezien toch iets te goed van vertrouwen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
KeesPimelmees schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:52:

Mag ik vragen om wat voor product het ging? Goed om toe te voegen aan de lijst 'nbeter iet te verkopen via marktplaats'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Vossie94 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Mag ik vragen om wat voor product het ging? Goed om toe te voegen aan de lijst 'nbeter iet te verkopen via marktplaats'.
Ging in dit geval om een paar gelimiteerde sneakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
KeesPimelmees schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Ging in dit geval om een paar gelimiteerde sneakers.
Dat is jammer inderdaad. Helaas bestaat die productcategorie (nog) niet op vraag & aanbod :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
tazzed schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:44:
@Droefsnoet Maar ik vind het geen probleem hoor om gegevens uit te wisselen
Vind het alleen behoorlijk irritant als je je hele hebben en houden hebt gedeeld en je zit thuis te wachten en ze komen niet opdagen of er komt maar geen betaling terwijl je al druk bent geweest met het zoeken van een doos en inpak spul.
En natuurlijk is het aan 1 kant fijn als je niet te veel informatie hoeft te delen, we leven inmiddels in een samenleven waar er zoveel zijn die van alles over je willen weten om er vervolgens misbruik van te maken.
Ik weet zeker dat de bank mailtjes die ik kreeg met IBAN , naam en adres van een zgn "Koper" afkomstig zijn en ook de telefoontjes die ik kreeg naar mijn mobiel via Marktplaats aan mijn nummer kwamen.
Het nadeel is dat je daardoor steeds minder mensen vertrouwd.
Het beste is gewoon bellen en er heen gaan maar om nou in Maastricht 2 geheugen bankjes van 30 euro te halen is misschien wat te gek.
Dus gewoon blijven opletten en er vanuit gaan dat de gemiddelde mens gewoon eerlijk en oprecht is. In de ongeveer 25 jaar dat ik 2ehands spullen koop en verkoop ben ik er nu 1 keer ingestonken voor 180 euro, dat heb ik in die 25 jaar wel uitgespaard door 2ehands te gebruiken...
Dat is inderdaad wel heel irritant... Je geeft je gegevens en vervolgens hoor je nooit meer wat van die mensen. Het allervervelenste is nog dat jij je netjes aan de overeenkomst houdt en anderen kopers dus aangeeft al verkocht te hebben en vervolgens gaat het toch niet door. Had je gewoon aan de eerste willekeurige koper verkocht had je tenminste geld en was je van je spul af.

Nu ik er zo over denk, gewoon 1 dag reserveren en als je dan nog geen geld hebt gekregen, dan gaat het naar de volgende koper die zich wel aan de overeenkomst houdt. Heeft de andere koper gewoon lekker pech. Zo moeilijk is het tegenwoordig niet meer om binnen 1 dag te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomE34
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-08-2020
Ik meld vrijwel meteen dat ik hetgeen wel op wil halen, als de verkoper dat al niet wil, dan weet ik al voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TomE34 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:58:
Ik meld vrijwel meteen dat ik hetgeen wel op wil halen, als de verkoper dat al niet wil, dan weet ik al voldoende...
In corona tijd vind ik dit helemaal niet zo gek, maar dat gezegd hebbende zijn er natuurlijk ook mensen die er op deze manier misbruik van maken.
Ophalen blijft het beste, zeker bij duurdere producten en als dat niet kan dan sla je het aanbod gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik heb juist recent wat dingen verkocht op marktplaats, dus in corona tijd, beide grote dingen dus alleen ophalen. Jij geeft aan wanneer je wegrijdt/er verwacht te zijn, ik zet alles buiten klaar. Ik stuur vooraf een betaalverzoek direct uit de app, of jij scant de QR code ter plaatse. Ik zie het geld verschijnen, jij neemt 't spul mee.

Marktplaats en vooraf betalen voor verzenden doe ik niet aan als koper, alleen op Tweakers bij veel positieve reviews. En ook daar zal het een keer fout gaan. De marktplaats optie is inderdaad een sham, want ze bieden geen enkele beveiliging of garanties, maar je mag er wel voor betalen. Hebben ze goed geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

tazzed schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:58:

toon volledige bericht
Dit doen ze heel vaak valt mij op. Je kan via PostNL een label maken Maar dat doen ze niet want dan komen jouw gegevens als verkoper er op ( je adres) Vervolgens gaan ze naar een PostNL punt waar ze niet wonen en verzenden het vanaf daar. Vanuit je track en tracé kan je dan alleen achterhalen dat het uit die plaats komt. Je weet dan nog niks van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
Ik verkoop redelijk veel via marktplaats. Nu merk ik dat Kopers steeds vaker om een Marktplaats Ideal betaalverzoek vragen. Of zelfs gelijk oversteken.

Ik ben hier als verkoper geen voorstander van omdat het betaalverzoek vaak 1 dag duurt voordat het geld voor mij zichtbaar is. Ik wacht ook pas met opsturen tot dat het geld zichtbaar op mijn rekening staat, maar is dat wel nodig?

Ik heb het liefst dat ze het geld handmatig overmaken of met een betaalverzoek van mijn bank.

Ik ben even benieuwd wat de nadelen zijn voor mij als verkoper met het betaalverzoek en Gelijk oversteken? En moet ik echt wachten met opsturen tot dat het geld zichtbaar is? Gelijk oversteken doe ik eigenlijk nooit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 06:16
Aan gelijk oversteken zitten ook geen voordelen aan als verkoper. Je neemt het risico van verzenden op je, dat is het. Als een pakketje niet aankomt dan krijg je je geld niet. Voor de koper is het ook maar een schijnveiligheid.

BIj een betaalverzoek duurt het doordeweeks soms ook geen dag meer. Als het bedrag niet te hoog is verstuur ik al als Marktplaats aangeeft dat het is betaald (let op: als een koper komt afhalen en je stuurt dan een betaalverzoek, nooit afgaan op de app van de koper, altijd wachten tot jouw app zegt dat er betaald is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 19:26
TomE34 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:58:
Tegenwoordig sturen ze je dan gewoon naar een adres van een willekeurig iemand, de 3 anderen die reageren op de advertentie en het wel willen laten versturen mogen het geld vooraf overmaken, daarna zijn ze pleite.
Of je kan het ophalen in Haarlem of Limburg, wat jou maar net het onhandigste uitkomt.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-04 17:39
Ik heb sinds lange tijd weer eens wat advertenties lopen op marktplaats, maar damn wat zijn er bizar veel oplichters. Van sms'jes (van marktplaats zelf) waarin de "gelijk oversteken" service zogenaamd wordt gebruikt door de koper tot aan phishing links via WhatsApp.

Ben zo paranoïde geworden nu dat ik begin te twijfelen of ik wel goed heb gedaan door mijn naam adres en Iban naar een koper te sturen (die vervolgens wel een aanbetaling heeft gedaan) die volgende week langskomt.

Alleen naam adres en Iban kan iemand toch niks mee? Tenzij hij mij volgende week komt beroven thuis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic kicken met een ongerelateerde ervaring is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.