Toon posts:

CS dedicated server op essent@home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eigenlijk even weten of het te doen is om een dedicated CS server voor 16 man ofzo te laten draaien op een @home kableverbinding, of is dit gewoonweg veel te sloom voor een dedicated server.

alvast bedankt

Verwijderd

beetje sloom denk ik......

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
met 16kB upload? never nooit, hoogstens man of 4-5

Verwijderd

4 kb/s per gebruiker... deel 16 kb/s door 4, blijven er 4 over.. aangezien er ook nog overhead traffic is, hou het maar op max. 3.. geen goed idee dus ;)

Verwijderd

Sloomn en het mag niet. Je mag bij @Home geen enkel soort server opzetten. Er zijn btw wel mensen die zich daar nie aan houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
okee, geen goed ID dus. Aangezien ik hier (nog) niet zo veel verstand van heb zou ik dan even willen weten wat er dan nog voor mogelijkheden zijn om een server te maken.

Alvast bedankt

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
Red je niet, zelf 4-5 man word dan al te veel, dan heeft iedereen al 200+ ping.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:12 schreef Superdude het volgende:
okee, geen goed ID dus. Aangezien ik hier (nog) niet zo veel verstand van heb zou ik dan even willen weten wat er dan nog voor mogelijkheden zijn om een server te maken.

Alvast bedankt
Je zou bij GamePoint or whatever een server k kunnen huren. Ik weet nie of hier mensen zijn die dat al es een keer gedaan hebben (waar dan ook) die jou kunnen helpen maar ik *SCHOP* direct met deze post weer omhoog dus euh May the fragging gods be with you! B-) (damn mag nie tegen mezelf praten :) )

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:12 schreef Superdude het volgende:

Alvast bedankt
Een mogelijkheid is een server neer te zetten bij een "colo-boer" (Zie FAQ voor meer info).. Let wel: het is zeker niet gratis (tussen fl. 300 en fl. 800 per maand ex. BTW) en let op je traffic, want die is duur (vooral als je die achteraf moet betalen en je er geen rekening mee hebt gehouden)!

Hoeveel traffic je per maand kwijt bent kun je zelf uitrekenen, 4 kbytes/s per gebruiker maal het aantal gemiddelde gebruikers dat je per maand online hebt.

CS servers kunnen best wel voor dure rekeningen zorgen als ze populair zijn. Als je er continue 16 spelers op hebt dan trek je toch continue zo'n 16 x 4 = 64 kbytes/s, stel dat er gemiddeld 4 man dag en nacht online zijn, dan zijn dat nog steeds 16 kbytes/s per seconde.. dat over een hele maand is toch wel weer zo ongeveer 60 GBytes als ik er niet naast zit.

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 13:11 schreef Mr_Hiney het volgende:
Sloomn en het mag niet. Je mag bij @Home geen enkel soort server opzetten. Er zijn btw wel mensen die zich daar nie aan houden ;)
volgens mij klopt dat niet, ik belde een keer heen of ik ook meer uploadspeed kon krijgen voor me ftp, en ze zeiden verder niks

Verwijderd

Het is toch wel zo. Ik geloof dat het in de voorwaarden van @home staat, dat je geen servers mag draaien.

Mij lijkt dat er niks of weinig tegen gedaan wordt, zolang je anderen maar niet tot last bent.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Of je moet van die mensen kennen die zo'n 100Mbit verbinding hebben, in studentenhuizen in utrecht bijv, of delft, groningen (weet niet precies waar). Als je zoiemand kent daaro ken je bij hem een servertje neerplanten

Verwijderd

Hallo gotters,

Ik vindt een server op kabel verbinding niks.

Waarom?

1) Je hebt nooit de speed die de je ervoor hoort te hebben. (kan je beter een servertje in co-hok plaatsen)
2)Ander nadeel is als je isp erachter komt ben je meestal gaar, want sommige isp willen er geen eens over praaten en sluiten je direct af zonder enige @mail of correspondentie.

Dit zijn wel de twee meest belangrijke >:) punten betreft een dedicated server op een kabel/adsl verbinding.

Groetjes poisoning B-)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ach gezeik... ik heb 2xEchange, 1xSQLServer, 2xIIS HTTP en FTP aan @home hangen, no problemo.. ze KUNNEN je afsluiten, en als je overlast bezorgt doen ze dat ook zonder pardon, maar ik ken ook sysadmins bij @home, het interesseert ze geen ruk.. "laat die sukkels maar gaan met hun gepruts" zeggen ze dan.. en een slimme sysadmin die zijn servers eraanhangt zorgt niet voor problemen..

Enne, je kan trouwens ook virtual servers huren bij xs4all, weer wat goedkoper geloof ik.. weet geen prijzen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 22:31 schreef axis het volgende:
Ach gezeik... ik heb 2xEchange, 1xSQLServer, 2xIIS HTTP en FTP aan @home hangen, no problemo.. ze KUNNEN je afsluiten, en als je overlast bezorgt doen ze dat ook zonder pardon, maar ik ken ook sysadmins bij @home, het interesseert ze geen ruk.. "laat die sukkels maar gaan met hun gepruts" zeggen ze dan.. en een slimme sysadmin die zijn servers eraanhangt zorgt niet voor problemen..

Enne, je kan trouwens ook virtual servers huren bij xs4all, weer wat goedkoper geloof ik.. weet geen prijzen.
Ok jou moet ik hebben. Ik zoek iemand die me kan helpen een soort gelijk iets op te zetten. Maar ik ben bang dat de meeste Linux roepen :)

• axis
Soortgelijk als in Windows serverpark of virtual CS server?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 22:39 schreef axis het volgende:
Soortgelijk als in Windows serverpark of virtual CS server?
Eh... ja niet van die moeilijke vragen stellen gelijk :) Ik wil graag een simpele webserver draaien. En ik wil graag van buiten af mijn machine kunnen bereiken, via FTP wellicht. Maar dan moet ie ook nog eens veilig zijn.

• axis
Je installeert windows 2000 server, service pack 2, en je houdt elke week de patches bij die uitkomen.. netwerkstekkertje erin, en klaar. Met een ingebouwde wizard maak je'm in een keer router voor de rest van je netwerk.

En als je het dan ook nog wil beheren, koop je een boek over windows 2000 server, staat alles in.. Ook hoe je met users moet werken, waarom je per se NTFS moet gebruiken, routing, webserver, ftp, etc..

Verwijderd

Ok....kan ik eens proberen. Ik ken nog wel iemand die een licensie heeft liggen waarmee ik kan testen. Ik had het graag gedaan met de licensies die ik heb (win98se, win200 prof). W2K Server is me nogal prijzig.

• axis
Win2k prof kan ook, zit ook webserver en ftpserver in... alleen moet je wel meer weten over users, security, ntfs-permissies..

En er zit geen uitgebreide routing mogelijkheid in, enkel een simpele Internet Sharing mogelijkheid..

Verwijderd

Ok perfect! Ga ik mee stoeien. zit ik alleen nog met een firewall. Wat is een goeie? Eentje waar ik de poorten mee kan configureren, zodat alle programma's op de werkstations gewoon door blijven tuffen.

• axis
Kun je beter even zoeken in het netword troubleshooting forum... Iedereen vind weer andere programma's fijn. Ik heb zelf geen firewall meer, omdat het voor mij geen nut meer heeft.. De router die ik heb staan fungeert al beetje als firewall, en de rest is goed beveiligd.

Heb altijd AtGuard gebruikt, wil nu eens gaan kijken naar microsoft ISA server (errug complex zoals ik tot nu toe heb gezien, dus uitdaging). Veel mensen gebruiken BlackIce. ZoneAlarm kan ook, maar is volgens mij TE simpel.. die gaat er vanuit dat je zo'n zondagscomputeraar bent: "Internet Explorer wil het internet op. Mag dat? Ja/Nee"

Verwijderd

hehehe.... ja dat had ik ook al gemerkt... Maar ik ben al met allerlei projecten bezig. Ik heb niet zo heel veel zin/tijd om andere discplines meester te worden. Dat laat ik graag over aan anderen :)

• axis
ik ken het maar al te goed..

alleen bepaalde basiskennis heb je toch wel nodig.. nou goed, suc6 in ieder geval..

Verwijderd

Ah die basis heb ik wel..... en anders kom ik er wel achter... thanks
Pagina: 1