Ervaring speakers woonkamer voor muziek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-02 18:43
Hallo allemaal,

Binnen +- 10 maanden verhuis ik en ben ik mijn z906 opstelling aan de pc kwijt omdat die naar een aparte ruimte gaat. Deze zit aangesloten op een geluidskaart en het geluid dat hier uitkomt is gewoon indrukwekkend. Ik heb nu al verschillende Bluetooth speakers getest maar niets kan de z906 evenaren of zelf nog maar in de buurt komen.

De bedoeling is dat er een tablet aan de muur komt met online radio en Spotify /YouTube

Ik zoek 1 of 2 speakers voor in de uithoeken van de leefruimte voor warm, gebalanceerd vullend geluid

Bluetooth /Spotify connect zijn een must. Ik zie enorm veel in de pricewatch en loop er verloren in.

Ik had zelf al de bose soundlink revolve gevonden maar de reviews gaan van top naar meh. Ik zie ook klipsch studio speakers, edifiers.. Er is zo veel en ik weet niet meer wat ik nu het beste koop

max 500€ voor een setje, het budget is dus ruim zolang het geluid maar is wat ik zoek

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om enkel en alleen muziek te luisteren

Wie gebruikt wat en wat zijn de ervaringen

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat de beoogde oplossing minder gebruikelijk is en dat de meesten hier een andere oplossing hebben in de vorm van bijvoorbeeld een home cinema set, soundbar of een receiver met speakers.

Om vanaf die tablet te streamen naar 2 speakers, denk ik als eerste aan speakers van Sonos, Denon-HEOS, Bluesound of andere merken die soortgelijke oplossingen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Waarom de Logitech indrukwekkend klinkt is omdat er een enorme subwoofer bij zit en melkpakjes voor het hoge geluid. Dit soort sets hebben doorgaans beperkte weergave van middentonen, bij gebruik aan dit formaat speaker.

En hoewel je over smaak kunt twisten snap ik dat dit lekker klinkt, dus als je zoiets wilt blijven horen denk ik dat een oplossing met 2 speakers en een sub nodig gaan zijn.

Die zijn er ook in wifi oplossingen, zodat je ze met je tablet kunt bedienen. 500 weet ik niet, denk niet haalbaar als de speakers niet onderling verbonden mogen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-07-2020 10:31 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
S1NN3D schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:25:
Ik denk dat de beoogde oplossing minder gebruikelijk is en dat de meesten hier een andere oplossing hebben in de vorm van bijvoorbeeld een home cinema set, soundbar of een receiver met speakers.

Om vanaf die tablet te streamen naar 2 speakers, denk ik als eerste aan speakers van Sonos, Denon-HEOS, Bluesound of andere merken die soortgelijke oplossingen aanbieden.
Tnx voor het snelle antw. Op de tv heb ik al een surround. Ik kan de tab hier ook op aansluiten maar dat is zo omslachtig omdat je dan altijd moet wisselen tussen tv en tablet (call me lazy)

Voor een receiver en heel het andere gedoe heb ik helaas geen plaats

Ik bekijk het eens. Had de Sonos 1 al bekeken maar qua geluid scoorde die ook niet amazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
NiGeLaToR schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:29:
Waarom de Logitech indrukwekkend klinkt is omdat er een enorme subwoofer bij zit en melkpakjes voor het hoge geluid. Dit soort sets hebben doorgaans beperkte weergave van middentonen, bij gebruik aan dit formaat speaker.

Die zijn er ook in wifi oplossingen, zodat je ze met je tablet kunt bedienen. 500 weet ik niet, denk niet haalbaar als de speakers niet onderling verbonden mogen zijn.
Bedankt voor de verklaring! Dus als ik het snap, zoek ik best een stereo Bluetooth speaker met ingebouwde bas? Als ik ongeveer dezelfde ervaring wil qua geluid.

Wat zijn die duurdere oplossingen die je zou aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
FuriousB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Tnx voor het snelle antw. Op de tv heb ik al een surround. Ik kan de tab hier ook op aansluiten maar dat is zo omslachtig omdat je dan altijd moet wisselen tussen tv en tablet (call me lazy)

Voor een receiver en heel het andere gedoe heb ik helaas geen plaats

Ik bekijk het eens. Had de Sonos 1 al bekeken maar qua geluid scoorde die ook niet amazing.
Wat heb je voor een surround set bij de tv dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@FuriousB ik heb ooit een zomerhuis gehuurd met alles van Sonos, incl de Sonos sub en de Sonos soundbar.
Ik was niet wild enthousiast over het geluid, maargoed, het werkte wel feillos en draadloos en de bas was wel oke.

Probleem hiermee is de kosten: 2 grotere Sonos speakers en de sub loopt aardig in de papieren.

Of er inmiddels goedkopere/betere alternatieven zijn weet ik niet. Ik zweer bij m'n inmiddels vintage full size houten speakers met receiver en ga voorlopig écht niet over op plastic wifi dingen :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je vraag spoort niet helemaal met je wens en huidige situatie.

Wat je nu in ieder geval niet hebt is een warm, gebalanceerd, vullend geluid. Als je nu alles met die Logitech gaat vergelijken dan kan je stoppen met je zoektocht.

Zelfs een Sonos one zal beter geluid geven als die Logitech. En dat zegt meer over de Logitech dan over de Sonos. Komt er meer volume uit de Sonos? Nee, dat niet. Maar als je en warm en vullend en gebalanceerd wilt hebben dan red je het niet met 500 euro.

Sowieso is er zonder meer te weten over de ruimte niet echt iets aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
S1NN3D schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Wat heb je voor een surround set bij de tv dan?
Een Sony soundplate xt2 + 2 Sony srs zr5 speakers op poot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:40:
Je vraag spoort niet helemaal met je wens en huidige situatie.

Wat je nu in ieder geval niet hebt is een warm, gebalanceerd, vullend geluid. Als je nu alles met die Logitech gaat vergelijken dan kan je stoppen met je zoektocht.

Zelfs een Sonos one zal beter geluid geven als die Logitech. En dat zegt meer over de Logitech dan over de Sonos. Komt er meer volume uit de Sonos? Nee, dat niet. Maar als je en warm en vullend en gebalanceerd wilt hebben dan red je het niet met 500 euro.

Sowieso is er zonder meer te weten over de ruimte niet echt iets aan te raden.
Ruimte van 5 op 7 meter met een keuken, zithoek en eettafel in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
FuriousB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Een Sony soundplate xt2 + 2 Sony srs zr5 speakers op poot
Oké, die heeft gewoon bluetooth, Spotify, etc. Maar is de bediening daarvan zo onhandig dan? 2 setups in dezelfde kamer is toch ook wel een bijzondere keuze. Zeker als je toch wel redelijk wat geluid wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
S1NN3D schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Oké, die heeft gewoon bluetooth, Spotify, etc. Maar is de bediening daarvan zo onhandig dan? 2 setups in dezelfde kamer is toch ook wel een bijzondere keuze. Zeker als je toch wel redelijk wat geluid wil hebben.
Ik krijg de set niet in mijn Spotify als afspeel aparaat.. Vreemd genoeg. Enja mss is 2 sets in dezelfde kamer echt dwaas.. Thanks voor de feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:44
Misschien kan je eens kijken naar een Dali zensor 1 ax .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Kijk of je nog ergens een set Google Home Max speakers kan scoren. Ik heb 2 van zulke luidsprekers tijdens Black Friday voor €199,- per stuk gescoord (in Duitsland), als je de reviews leest klinken ze beter (gebalanceerder, minder opgepompt) dan de Sonos 5, en dat voor veel minder geld.
Ik heb ze als stereo paar in de huiskamer staan. Je kan eventueel zelfs een platenspeler aansluiten om 1 van de luidsprekers, en gewoon (draadloos) in stereo luisteren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou kijken naar oplossingen van luidsprekerfabrikanten, KEF valt bijvoorbeeld buiten je budget maar dat is wel de hoek waarin je moet zoeken. Logitech is geen goed referentiepunt, en de meeste Bluetooth luidsrekers ook niet. Maar aan de andere kant, als je ze in de hoek van een kamer gaat proppen zal het nooit fatsoenlijk geluid geven. €500 is ook vrij krap voor 2 goede actieve luidsprekers incl. wireless, maar het moet te doen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:04:
Ik zou kijken naar oplossingen van luidsprekerfabrikanten, KEF valt bijvoorbeeld buiten je budget maar dat is wel de hoek waarin je moet zoeken. Logitech is geen goed referentiepunt, en de meeste Bluetooth luidsrekers ook niet. Maar aan de andere kant, als je ze in de hoek van een kamer gaat proppen zal het nooit fatsoenlijk geluid geven. €500 is ook vrij krap voor 2 goede actieve luidsprekers incl. wireless, maar het moet te doen zijn.
Die zijn wel heel duur. Ik ben het geluid van de Logitech gewoon voor in de woonkamer en dat is nu wel eenmaal mijn referentie.. Niet verkeerd bedoeld. Zonder de geluidskaart klonken ze ook maar so-so maar met is echt een serieus verschil.

Ik denk dat ik voorlopig maar even afwacht en mijn tv surround ga gebruiken en zien wat dat geeft :P

[ Voor 0% gewijzigd door FuriousB op 09-07-2020 12:08 . Reden: Autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FuriousB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Die zijn wel heel duur. Ik ben het geluid van de Logitech gewoon voor in de woonkamer en dat is nu wel eenmaal mijn referentie.. Niet verkeerd bedoeld. Zonder de geluidskaart klonken ze ook maar so-so maar met is echt een serieus verschil.

Ik denk dat ik voorlopig maar even afwacht en mijn tv surround ga gebruiken en zien wat dat geeft :P
Ik zou je sowieso aanraden om na te denken over de plaatsting. Twee luidsprekers in een willekeurige hoek plaatsen is sowieso zwaar suboptimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:36
Het is een beetje lastig advies geven. Want als je die Logitech's mooi vind klinken zul je over het algemeen een andere definitie hebben van ' mooi ' ten opzichte van ikzelf. :P

Wat ik je kan aanraden met je beperkte budget zijn twee actieve speakers in een stereo setup. Bedenk wel dat plaatsing heel belangrijk is: KLIK

Je zou wellicht zoiets kunnen beluisteren: https://www.hifiklubben.n...t-bluetooth/argfortea4wh/

Maar ook de Dali zensor 1 ax valt in dat straatje. En zo nog een aantal.

Je zit met het budget net op het randje van ' okay / acceptabel ' geluid voor mijn gevoel. Durf je je budget te verdubbelen, dan kun je al heel leuke dingen aanschaffen. Maar dit is absoluut een smaak / voorkeurs kwestie.

Het hangt in die zin dus ook af van hoe groot de ruimte is, en waarvoor je ze aanschaft. Luisteressies precies in de sweetspot op het midden van de bank, of gewoon een muziekje op de achtergrond :P

[ Voor 14% gewijzigd door Inverted_World op 09-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
Inverted_World schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:34:
Het is een beetje lastig advies geven. Want als je die Logitech's mooi vind klinken zul je over het algemeen een andere definitie hebben van ' mooi ' ten opzichte van ikzelf. :P
Bedankt voor de uitgebreide reply!

Ja geluid is idd verschillend per persoon dus niet gemakkelijk. Ik had ook al het gevoel dat ik eerder naar de duurdere kant zou moeten gaan en dat het dan niet meer intressant is voor mij. Ik bekijk alvast al je info eens rustig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FuriousB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reply!

Ja geluid is idd verschillend per persoon dus niet gemakkelijk. Ik had ook al het gevoel dat ik eerder naar de duurdere kant zou moeten gaan en dat het dan niet meer intressant is voor mij. Ik bekijk alvast al je info eens rustig!
Geluid is juist niet verschillend per persoon, zelfs de leek zal de betere luidspreker preferen in een dubbel blind test. Het gat tussen de scores die men geeft aan een goede en slechte luidspreker is kleiner dan bij getrainde luisteraars, maar men herkent nog steeds de beste luidspreker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 07:27
Overweeg ook eens Edifier, betaalbaar en veel positieve reacties.

Bijvoorbeeld deze modellen met bluetooth (Edifier heeft heel veel meer modellen)
- Edifier S1000MKII (review)
- Edifier S351DB (met subwoofer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousB
MrB77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:37:
Overweeg ook eens Edifier, betaalbaar en veel positieve reacties.

Bijvoorbeeld deze modellen met bluetooth (Edifier heeft heel veel meer modellen)
- Edifier S1000MKII (review)
- Edifier S351DB (met subwoofer)
Ik was gistere de 3000 series aan het bekijken.

Die s351db had ik nog niet gezien. Zien er nice uit! Thanks
Pagina: 1