Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Onlangs een nieuwe TV aangeschaft. De Samsung55Q70R 55inch. de hangt aan mijn 'oude' Vogels beugel EFW8305. Hier heeft overigens voorheen mijn oude Samsung plasma 50inch aan gehangen. Bevestiging VESA 400x400. En dat voldeed op zich prima.

Nu kwam ik er bij het ophangen achter dat mijn nieuwe toestel, terwijl deze qua omvang ook nog net even een slag groter is, VESA 200x200 heeft.En dat is duidelijk te vernemen. doordat de verticale beugels aan de tv een aanzienlijk stuk dichterbij elkaar staan, zorgt dit voor een stuk minder draagvlak, en dat de TV een stuk minder stabiel hangt en bij enige weerstand aan een of beide zijden van de tv, deze gaat kantelen, en de haakjes aan de onderzijde waarin je de tv vastklik van muurplaat los schieten. Niet veilig dus.

Nou ben ik op zoek naar een ander type systeem, of ander type beugel waarmee ik de tv ook uit voorzorg ivm de veiligheid beter aan de muur kan vergrendelen.

Ik had ook al gedacht om een VESA adapter er tussen te plaatsen om z0 bv van VESA 200x200 naar bv 400x400 (of hoger) te gaan, en dan vervolgens weer aan de muurbeugel.Maar deze zijn blijkbaar alleen toepasbaar op TV's die niet de VESA standaard ondersteunen.

Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn met dit probleem. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik vermoed dat je iets moet verstellen aan je beugel. Vesa 200x200 zou geen probleem moeten zijn voor de beugel.

https://www.vogels.com/de...5-flache-tv-wandhalterung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:34:
Ik vermoed dat je iets moet verstellen aan je beugel. Vesa 200x200 zou geen probleem moeten zijn voor de beugel.

https://www.vogels.com/de...5-flache-tv-wandhalterung
Ik zou eerlijkgezegd niet weten wat ik moet verstellen hieraan. Dat kan volgens mij ook niet. Volgens de specificaties geeft Vogels aan dat hij geschikt is voor mijn toestel. En ja, dat klopt. Hij hangt. maar verre van stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:35

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij die Vogels beugels is het heel belangrijk dat ze er goed in "geklikt" worden. Dat is vaak een beetje een geklooi.

Als ie niet goed vastklikt, heb je inderdaad de problemen die je beschrijft.
Dan zit een van de twee klemmetjes wel goed op de rails, maar de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Accretion schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:38:
Bij die Vogels beugels is het heel belangrijk dat ze er goed in "geklikt" worden. Dat is vaak een beetje een geklooi.

Als ie niet goed vastklikt, heb je inderdaad de problemen die je beschrijft.
Dan zit een van de twee klemmetjes wel goed op de rails, maar de andere niet.
Klopt, en toch zitten ze aan beide zijden zeker wel vastgeklikt.Al moet ik wel zeggen dat de klemmetjes hiervan wel vrij fragiel zijn bij dit model.Ook zonder dat ik aan de ontgrendelstrips trek, pak ik m van de muur.

Ik heb wel ontdekt dat de nieuwere series van Vogels qua constructie en wijze van ophangen net even iets anders zijn. Althans zo lijkt het. Heb even zitten kijken naar de nieuwe THIN 405. misschien is dat een optie.

En daarbij moet ik ook wel zeggen, Ik krijg op korte termijn ook nog eens een kat in huis, en ik moet er niet aan denken dat die kat mijn tv van de muur sodemieterd door er op te springen ofzo. misschien valt dat mee, maar wil daar geen risico mee nemen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door gwbuiter74 op 09-07-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:35

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Aah, oke.
De nieuwere lijn is idd wat sterker daar in.
Als die goed vastklikt, laat die echt niet zomaar los.

Alhoewel deze nog steeds kunnen schuiven van links naar rechts (met wel ietwat weerstand)
Pagina: 1