Ik heb sinds 2015 een pc met het volgende geheugen. Crucial 16gb (2x8) 2133mhz. Nu heb ik via een vriend een setje Corsair Vengeance 16 GB (2x8) 2133mhz. Deze heb ik geprobeerd te testen in mijn systeem.
Met de corsair reepjes boot de pc niet. Met de Crucial wel. Volgens mij zijn de reepjes anders dan de fabrikant nagenoeg identiek aan elkaar. Waarom werkt het met de Crucial wel en met de Corsair niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gecontroleerd of de ram wel compatibel is met het moederbord. Dit heb ik nagekeken op de website van MSI in de QVL van het moederbord. Ik heb beide setjes geprobeerd in alle Dimm sloten op het moederbord. De Corsair heb ik zowel met één reepje als met twee reepjes geprobeerd. Daarnaast is de cmos gereset, en heb ik de cmos batterij tot 15 min uit het moederbord gehad. Ik heb de sloten goed stofvrij gemaakt.
Zou het kunnen dat te maken heeft met de powersupply of zie ik gewoon iets over het hoofd.
Met de corsair reepjes boot de pc niet. Met de Crucial wel. Volgens mij zijn de reepjes anders dan de fabrikant nagenoeg identiek aan elkaar. Waarom werkt het met de Crucial wel en met de Corsair niet?
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-5820K Boxed | € 459,80 | € 459,80 |
1 | Moederborden | MSI X99S SLI PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 970 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 73,05 | € 73,05 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFS8213 | € 134,03 | € 134,03 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 750W V2 | € 77,04 | € 77,04 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 174,90 | € 174,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 918,82 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gecontroleerd of de ram wel compatibel is met het moederbord. Dit heb ik nagekeken op de website van MSI in de QVL van het moederbord. Ik heb beide setjes geprobeerd in alle Dimm sloten op het moederbord. De Corsair heb ik zowel met één reepje als met twee reepjes geprobeerd. Daarnaast is de cmos gereset, en heb ik de cmos batterij tot 15 min uit het moederbord gehad. Ik heb de sloten goed stofvrij gemaakt.
Zou het kunnen dat te maken heeft met de powersupply of zie ik gewoon iets over het hoofd.