Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe basis laptop voor 600,- max

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-04 14:14
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk surfen (veel YouTube) en typen (ik heb een extern toetsenbord wat heel fijn is, maar een redelijk toetsenbord stel ik heel erg op prijs), video's bewerken (niet regelmatig en heel licht, alleen wat knip- en plakwerk) en daarnaast wil ik het programma'tje JamVOX III gebruiken om wat muziek te maken. Daarvoor is alleen een USB aansluiting nodig.
Ik hoef niet per se te gamen, daarvoor heb ik een switch. Wel wil ik hem als ik thuis ben aan kunnen sluiten op mijn beeldscherm, die 1080p 144Hz is. Het zou fijn zijn om dit zonder haperingen te kunnen doen, al vind ik het geen ramp om terug te dialen naar bijv. 75Hz. Dus een HDMI aansluiting is ook belangrijk.

Wat is je budget?
Max 600,-. Maar ik vind het geen probleem om minder uit te geven ;)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga hem niet kopen om hem veel te nemen, maar ik wil wel de optie hebben zonder gelijk een baksteen mee te hoeven nemen. Geen grote game laptop dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijkste is dat ie een tijdje mee kan, en ik niet over een jaar al een nieuwe hoef te kopen. Ik wil minimaal 256GB opslag en een scherm van 14" of 15.6" (of alles daar tussenin). Lang batterijleven is ook fijn, maar ik hoef niet per se een hele dag zonder oplader erop te kunnen werken. Zelf heb ik de volgende drie gevonden:

pricewatch: Acer Aspire 5 A514-52-531Q
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15API
pricewatch: Asus VivoBook 14 M413DA-EK162T
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-41-R70W

Ik vind zelf de Vivobook het mooiste (en het nieuwste), oa vanwege de look en de specs. Kan er alleen geen reviews over vinden online, zouden jullie hier wat over weten?

Dank!

EDIT: Budget is max 650,-, dus dit is ook een mogelijkheid: pricewatch: Lenovo ideapad L340-15API (81LW00HUMH)

[Voor 4% gewijzigd door Grijs op 08-07-2020 23:27]

:)

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-06 23:44
Het knullige van een budget van 650 euro is dat de laptops met een nieuwe AMD 4500u, die net uitgekomen zijn, net beginnen vanaf een prijs van 700 euro.

Vooral als je wilt dat je laptop een tijdje mee gaat, zou ik liever die 50 euro meer neerleggen en een laptop zoeken met de nieuwe AMD 4500u. Deze zijn namelijk zeer snel, en zuinig, dus doen lang met hun accu.

• Grijs
DeArmeStudent schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:13:
Het knullige van een budget van 650 euro is dat de laptops met een nieuwe AMD 4500u, die net uitgekomen zijn, net beginnen vanaf een prijs van 700 euro.

Vooral als je wilt dat je laptop een tijdje mee gaat, zou ik liever die 50 euro meer neerleggen en een laptop zoeken met de nieuwe AMD 4500u. Deze zijn namelijk zeer snel, en zuinig, dus doen lang met hun accu.
Ik zie het inderdaad, dan is misschien pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X2006QMH) een beter optie. Ik denk dat dat wel lukt.

• Grijs
Of iets als deze? pricewatch: Acer Aspire 5 A515-44-R3TG binnen budget, Ryzen 5 4500U, 1TB opslag maar wel 8GB RAM (uitbreidbaar, dus zou geen probleem moeten zijn).

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True