Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domain deletion via wa-com.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-06 10:46
Ik wil een domein naam die ik al weer enige tijd geleden heb geregistreerd maar waar ik nu niks meer mee te maken heb laten verdwijnen uit de zoek resultaten van Google. Ik heb meerdere malen een verwijder verzoek ingediend maar de whois registratie in de database van de website wa-com.com wil Google blijkbaar niet verwijderen. Of het komt iedere keer weer terug of zoiets.

Je kunt de website hiervoor zelf benaderen en een domain deletion verzoek indienen. Op de betreffende pagina staat dat je ze dan eerst moet like'n op Facebook(?) en daarna kun je je e-mailadres en de domein ingeven. Er is ook de optie een normaal contactformulier in te vullen maar als je daarna op de knop Send klikt krijg je een SMTP-error. Volgens mij niet een goed teken.

Dus toch maar een domain deletion verzoek ingediend zonder ze eerst te like'n.

Ik krijg vervolgens een e-mail vanaf het e-mailadres spamme0160@gmail.com met een URL die wel weer verwijst naar wa-com.com. Ik heb kort gegoogld op dat e-mail adres en dat is/was ook gelinkt aan het domein domainbigdata.com.

Overigens, de server van deze website staat ergens in Canada, althans volgens het A-record, niet in een of ander Afrikaans land.
Het heeft allemaal een vreemd luchtje. Is hier iemand bekend mee en is er nog een andere methode om Google dit resultaat te laten verwijderen?

Wat ook zo vreemd is, is dat je minimaal 5 Captcha pagina's moet doorklikken voordat je 'resultaat' hebt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je snapt (hopelijk) dat Facebook liken en mail van spamme@gmail natuurlijk erg weinig van doen heeft met een "legitiem' bedrijf?

Oftewel, je gaat het niet verwijderd krijgen, gok ik zo maar.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• be3a18
MAX3400 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:55:
Je snapt (hopelijk) dat Facebook liken en mail van spamme@gmail natuurlijk erg weinig van doen heeft met een "legitiem' bedrijf?

Oftewel, je gaat het niet verwijderd krijgen, gok ik zo maar.
Dat had ik wel in de gaten ja, ik snap alleen niet waarom Google dit niet verwijderd uit de zoekresultaten. Dit lijkt me een klip en klaar geval van dat het niet klopt.

[Voor 6% gewijzigd door be3a18 op 08-07-2020 22:04]

• neokarasu
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Google zal voor zover ik weet zoekresultaten naar bestaande pagina's niet zomaar verwijderen.
Dus zolang de pagina op wa-com.com staat, verwacht ik niet dat Google veel voor je kan doen.
"Dat het niet klopt" is een waarde-oordeel waar Google weinig mee zal kunnen. Je zal dan toch je pijlen moeten richten op de website wa-com.com (of diens hoster moeten contacteren)

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• be3a18
neokarasu schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:22:
Google zal voor zover ik weet zoekresultaten naar bestaande pagina's niet zomaar verwijderen.
Dus zolang de pagina op wa-com.com staat, verwacht ik niet dat Google veel voor je kan doen.
"Dat het niet klopt" is een waarde-oordeel waar Google weinig mee zal kunnen. Je zal dan toch je pijlen moeten richten op de website wa-com.com (of diens hoster moeten contacteren)
Dat is niet helemaal waar. Google verwijdert wel degelijk pagina's, zeker nu het privacy vraagstuk steeds meer opspeelt. Het gaat er niet of het een bestaande pagina is. Het gaat er om of wat er op staat ook klopt. Ik wist van te voren dat Google hier grillig in is.

[Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 08-07-2020 22:39]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True