Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JohanDC
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 09-03 09:05
Opnieuw zijn twee groepen van Tradfri GU10 lampen (5 + 3) met enkele dagen verschil van zelf in koppelmodus gegaan zonder dat de stroom daarvoor (zichtbaar) 5-6 keer aan en uit is geweest. Ik geef even vooraf mee dat de lampen verbonden zijn met de Philips Hue Bridge V2 en dat ze voorlopig nog kunnen zonder stroom gezet worden door de wissel (of kruisschakelaars) in de kringen te bedienen. Ik zoek nog een budget om voldoende Hue compatibele dimschakelaars aan te kunnen schaffen. Ik heb wel al eerder het probleem gehad dat één van de kinderen de schakelaar snel na mekaar 5-6 keer bediend hadden. Ook gingen ze een keer in koppelmodus nadat ik vonken gehoord heb over de contacten van de Niko schakelaar. Vandaag vond ik het erg opmerkelijk. Deze keer gebeurde het zelfs zonder vonken. Erg vervelend, want het is niet de eerste keer. Ondertussen telt de bridge maar verder tot het maximum aantal verbonden apparaten (denk ik).
Herkent iemand dit probleem en is er al een oplossing gevonden? Ik ken het elektronisch (principe) schema niet van de lampen. Ik zou me, als dat het probleem van het vonken zou verminderen, er een condensator parallel over de lampen zou kunnen geschakeld worden om de vonken over de contacten van de schakelaars te voorkomen. Maar ik zou niet weten welke capaciteitswaarde ik zou moeten kiezen. Iemand een idee?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True