Advies plaatsing/inrichting audio systeem nieuwbouw huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVicious
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 18:02
Ik zoek een?
nieuw audio systeem voor in mijn toekomstige woning.
Voorwaarde is dat ik met surround films wil kijken, er zal dus waarschijnlijk een soort van 5.1/7.1 set geplaatst kunnen worden bij de tv en de bank.

Daarbij zou ik ook graag nog een extra speaker willen hebben bij de eettafel en in de keuken, om zo maximale vulling/spreiding te hebben als ik muziek aan zet tijdens bv. een feestje.
Dit is echter puur een onderbuik gevoel, is dit noodzakelijk bij een woonkamer met deze afmetingen?
Als er bv. een 7.1 set bij de tv staat, staat deze gericht op de bank, en de back speakers richting de tv, dan valt mijn inziens de andere kant van het huis een beetje dood kwa geluid.

Ik heb zelf al wel wat ervaring met home cinema sets, maar worstel nog een beetje met deze ruimte, waar ik het liefst zoveel mogelijk uit wil halen kwa audio ervaring.
Zowel voor films als muziek.

Idealiter zou ik een soort on/off situatie willen creëren, als ik films/series kijk staan alleen de speakers bij de tv en bank aan in surround, en zodra ik muziek luister wil ik alle speakers in de hele woonkamer (incl die bij de keuken en eettafel) aan hebben.

Thoughts?

Wat is je budget?
2000 tot 3000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBGZ-IwCxhu4sbfFAoLaFn6nDds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mIVsSWoRirVluQUMY6Z88BCG.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Hoe denk je de twee extra speakers (tov 5.1) te gaan plaatsen met die schuifpui en de bank tegen de muur? Ik denk dat je het beter bij 5.1 kunt houden, of evt 5.1.2 (twee hoogtespeakers), waarbij ik zelf wat twijfel heb over de subwoofer. Je hebt eigenlijk maar twee plekken waar je die neer kunt zetten en het is zeer de vraag of dat het geluidsbeeld van de subwoofer niet om zeep gaat helpen (lees; overaanwezige sub).

Hou ook rekening met vloer en/of wandbekleding, vooral in het stuk tussen woonkamer en keuken. Ik heb eerder een topic voorbij zien komen met een soortgelijke setup, waar er een ontzettende galm ontstond. Mensen in de keuken konden elkaar moeizaam verstaan door de galm van de homecinema en vice versa.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 08-07-2020 21:19 ]