Kan Windows Boot partitie (C) niet vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeijers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-12-2020
Hallo,

ik heb een nieuwe Samsung SSD 1Tb aangeschaft.
Nu heb ik mijn oude SSD hiernaartoe gekloond.Ik heb hiervoor Macrium Reflect gebruikt
Echter is het volume nog steeds 60GB en de rest (872GB) niet toegewezen.

Ik heb diverse partitie software geprobeerd, maar niets werkt. Het enige programma dat beweert dit te kunnen is EaseUs Partition Master, echter moet je daarvoor de pro editite aanschaffen.(35eur)

Ik heb bv Macrorit geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWfvobvf-D42JVTsad8OUWJGmw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nzUTQbrA2LmnYtp6pn3VD3SH.png?f=fotoalbum_large

Is er een mogelijkheid dit met andere software te doen?

Bijgevoegd de indeling van mijn SDD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baRyoYsLgzBwjjOlR72eOrUOwuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmJAnlT5rnvZmDW23LPbB2UU.png?f=fotoalbum_large

mvg,
Paul

[ Voor 17% gewijzigd door pmeijers op 08-07-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met GParted (opensource en gratis), geboot van USB stick, kan het zonder problemen.
Altijd wel even een backup maken, hé. ;)

Je kunt ook de herstelpartitie verwijderen. Bij problemen zou ik sowieso Windows opnieuw installeren. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 08-07-2020 20:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 22:25
Je moet de recovery partitie opschuiven.

Ik weet niet of het met deze software makkelijk kan, maar de truc met een andere tool (weet de naam niet meer) was om partities 1 voor 1 erin te slepen, maar nog niet de recovery. Vervolgens de c partitie handmatig aanpassen tot er nog een beetje over is voor de recovery schijf. En als laatste dan de recovery software overslepen.

Edit-
Tool opgezocht: https://www.macrium.com/reflectfree

[ Voor 7% gewijzigd door FunFair op 08-07-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je moet inderdaad eerst jouw herstelpartitie verplaatsen. Geen idee of die tool dat voor jou doet.

Zelf gebruik ik altijd minitool partition wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeijers
Ik heb met Macrium Reflect de herstelpartitie verwijderd en dan lukt het resizen van de boot partitie wel.
Ik heb alleen nu geen herstel partitie. Kan ik die nog aanmaken?

Edit-
Overigens zie ik helemaal vooraan ook een herstel partitie staan. Ik had er dus 2?

[ Voor 20% gewijzigd door pmeijers op 08-07-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 06:03
Negeren meestal werkt die herstel partitie toch niet goed

Net als wat boven werd aangegeven, gewoon Windows herinstalleren indien er grote problemen komen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:06
Windows herstellen werkt hier 9 vd 10x toch niet en draait het uit op een her-install, die partitie is dus overbodig.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeijers
ik heb de oude ssd nog met een Windows image van mijn nieuwe schijf, dus kan ik altijd daarvanaf booten en herstellen

[ Voor 6% gewijzigd door pmeijers op 08-07-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Recovery partitie is eenvoudig nieuw te maken wanneer je dat belangrijk vindt.

1. Maak een nieuwe partitie aan van 8GB of zo.
2. Geef die een drive letter.
3. Type in start "Recovery Drive" / "Herstelstation"
4. Volg de wizard en maak deze aan op de door jou aangemaakte partitie/drive.

Zelf heb ik gewoon een USB stick liggen waar ik gewoon met "Media Creation tool, heb je lekker verse installatie. En dat is irrelevant, want dat is toch gebackupped.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 22:25
pmeijers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:32:
Ik heb met Macrium Reflect de herstelpartitie verwijderd en dan lukt het resizen van de boot partitie wel.
Ik heb alleen nu geen herstel partitie. Kan ik die nog aanmaken?

Edit-
Overigens zie ik helemaal vooraan ook een herstel partitie staan. Ik had er dus 2?
Je had er 2. Je hebt de actieve herstel partitie nu verwijderd. Die aan het begin van de schijf is een oude die niet meer gebruikt wordt en je dus ook kan verwijderen. Schijnbaar is dat met een windows update een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Volgens mij kun je een bestaande partitie niet toevoegen aan een andere partitie.
Je kunt een partitie alleen uitbreiden met "unallocated space".
Dus je zult eerst die D: partitie moeten verwijderen en dan kun je de vrijgekomen ruimte toevoegen aan de C: partitie.

En kreten als de partitie ervoor en erachter zijn natuurlijk nietszeggend, dat is alleen maar hoe het een en ander door de gebruikte software weergegeven wordt en doet er helemaal niet toe.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeijers
Ben(V) schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:57:
Volgens mij kun je een bestaande partitie niet toevoegen aan een andere partitie.
Je kunt een partitie alleen uitbreiden met "unallocated space".
Dus je zult eerst die D: partitie moeten verwijderen en dan kun je de vrijgekomen ruimte toevoegen aan de C: partitie.

En kreten als de partitie ervoor en erachter zijn natuurlijk nietszeggend, dat is alleen maar hoe het een en ander door de gebruikte software weergegeven wordt en doet er helemaal niet toe.
Blijkbaar wel want alleen aangrenzende volumes kunnen het bootvolume vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeijers
FunFair schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Je had er 2. Je hebt de actieve herstel partitie nu verwijderd. Die aan het begin van de schijf is een oude die niet meer gebruikt wordt en je dus ook kan verwijderen. Schijnbaar is dat met een windows update een keer gedaan.
Die kan ik dus ook verwijderen
Pagina: 1