Samba users toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Ik heb samba 2.2.1a net gecompiled.

Mijn vraag: Hoe voeg ik een user toe alleen voor Samba, dus niet voor heel Linux. Zodat die user wel op behaalde shares kan komen maar niet kan inloggen op de machine.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb samba 2.2.1a net gecompiled.

Mijn vraag: Hoe voeg ik een user toe alleen voor Samba, dus niet voor heel Linux. Zodat die user wel op behaalde shares kan komen maar niet kan inloggen op de machine.
Samba users moeten ook systeemusers zijn. Je hoeft ze echter geen UNIX password te geven, dus inloggen kunnen ze zowiezo dan niet.

Zorg er wel voor dat de password sync in je smb.conf file uitstaat.

• Sanjuro
OK, ik heb een user aangemaakt, maar hoe krijg ik die nu in /usr/local/samba/lib/smbpasswd zodat ik met 'smbpasswd' een password kan zetten?

Verwijderd

add smbuser

• Sanjuro
Ik heb een script genaamd 'addsmbuser' ik neem aan dat je die bedoelt, maar die geeft een error. Het kan 'ypcat' niet vinden. Waar haal ik dat vandaan?

• Sanjuro
Never mind, ik heb het script al aangepast.

• Sanjuro
De Windows machines kunnen nog steeds niet inloggen met die Samba users. Als ik inlog als root en met mijn password dan werkt het wel maar da's niet de bedoeling.

Is er niet ergens een stap voor stap plan?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

hier had je geen nieuw topic voor hoeven openen (zie je andere slotje) en dit had je in de manual kunnen vinden. Succes :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.