Bestanden (cbr/pdf) op iPad 1st gen zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonMon
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Hallo allen,

Ik heb een iPad van de 1e generatie. Deze heeft lang in de kast gelegen, maar ik heb hem afgestoft en wil hem weer nieuw leven in blazen. Hij is voordat ik hem opgeborgen had enkele jaren terug eerst naar de fabrieksinstellingen gezet.

Hij draait op iOS versie 5.1.1 (de nieuwste die erop kan). Ik heb hem opgeladen en aangesloten op mijn PC. iTunes herkent de iPad ook, maar het probleem is dat ik er geen e-books naartoe kan kopiëren. Ik wil hem namelijk gebruiken als e-reader.

Ik heb al van alles geprobeerd:
- Dropbox wilde ik installeren, maar die app is te nieuw.
- De Opera browser gebruikt om in te loggen op o.a. Dropbox, maar de browser is te oud en dat werkt ook niet.
- iTunes 12.6 geïnstalleerd i.p.v. de nieuwste versie (omdat die de app-store nog zou hebben), maar dat werkt ook niet.
- iCloud proberen te gebruiken, maar die ondersteunt deze versie van iOS ook niet meer.
- Nog veel meer waar ik zo niet op kom...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De iPad is verder namelijk nog als nieuw en zou het zonde vinden om hem als snijplank te moeten gaan gebruiken :)

Groet,
Ronald

Beste antwoord (via RonMon op 10-07-2020 19:24)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Pdfs kan je probleemloos openen vanuit de mail app en verschijnen vervolgens in je bibliotheek (die kan je dus jezelf mailen)

Voor cbr's moet je een app installeren die met die bestanden om kan gaan.
Overzetten van cbr (en pdf, dan heb je alles in 1 app) doe je vervolgens met itunes.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 08-07-2020 19:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Pdfs kan je probleemloos openen vanuit de mail app en verschijnen vervolgens in je bibliotheek (die kan je dus jezelf mailen)

Voor cbr's moet je een app installeren die met die bestanden om kan gaan.
Overzetten van cbr (en pdf, dan heb je alles in 1 app) doe je vervolgens met itunes.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 08-07-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonMon
Job, bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het eens proberen. En als ik grotere PDF's op de iPad wil dan dat je met mail kan versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:51
Volgens mij zijn er ook apps op je pc waarmee je een server opzet waarmee de ipad kan verbinden via een website en op die manier boeken kan downloaden en lezen. Zolang je een browser hebt moet werken ben alleen vergeten hoe die app heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

iOS5 heeft als het goed is iBooks. Kan je prima gebruiken met ebooks als je ze overzet via iTunes en een usb kabel naar je computer.

Bestanden browser zit er in ieder geval niet in, dat kwam pas met iOS11 of 12.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonMon
Ik probeerde iBooks (heet nu geloof ik Apple Books) te installeren op de iPad, maar hij geeft aan dat mijn iOS te oud is. Ik krijg het ook niet voor elkaar dat ik een oude versie kan downloaden.

Een andere vraag: Ik heb nu bedacht dat ik een cbr omzet in jpg (dus elke pagina een ander plaatje). Dit is gelukt, maar hoe krijg ik die plaatjes als album op de iPad. In iTunes staat niets meer over foto's toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonMon
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik foto's erop kan zetten. Ik heb mijn laptop gemachtigd en ineens komt de optie om foto's te synchroniseren erbij te staan in de linkerkolom van iTunes.

Rest me nu nog de vraag hoe ik grotere PDF's kan lezen op mijn iPad, zie mijn vorige reactie.
Wel fijn dat ik al verder ben gekomen met de hulp die al gegeven is, mijn dank daarvoor!

[ Voor 57% gewijzigd door RonMon op 09-07-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonMon
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik zet grote pdf's gewoon om in jpg en zet ze er zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kan je comic flow nog installeren op je ipad?
Die slikt cbr en pdf bestanden. Overzetten kan dan via itunes.
Pagina: 1