Toon posts:

Linux vs BeOS vs FreeBSD vs Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uhm k heb nu 2 pc's met windows 2000 en 1 met linux en eentje met windows 98, maar uhm nu k al redelijk opweg kan met linux en windows volledig onder de knie heb wil k wel weer uns een nieuw OS probere, welke rade jullie me aan om nog eens te probere, voor het nieuwe OS heb k gelijk ff een PII 400 met 128mb RAM en een PCI S3 virge kaartje inelkaar gestoke met 4,3 gig schijf :7 mijn kamer begint al aardig ol te raken met deze monsters alles met 1cpu fan en 2 casefans maakt wel een tering kabeel helaas :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
BeOS is wel grappig imho, FreeBSD ben ik nu zelf mee bezig, ik heb net 4.3 gedownload...

Rookworst zonder R is ook worst.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Probeer eens QNS ...erg fijn operating system
Verder ontwikkeld dan BEOS bijv.
Op woensdag 08 augustus 2001 12:46 schreef DJ_PP het volgende:
uhm k heb nu 2 pc's met windows 2000 en 1 met linux en eentje met windows 98, maar uhm nu k al redelijk opweg kan met linux en windows volledig onder de knie heb wil k wel weer uns een nieuw OS probere, welke rade jullie me aan om nog eens te probere, voor het nieuwe OS heb k gelijk ff een PII 400 met 128mb RAM en een PCI S3 virge kaartje inelkaar gestoke met 4,3 gig schijf :7 mijn kamer begint al aardig ol te raken met deze monsters alles met 1cpu fan en 2 casefans maakt wel een tering kabeel helaas :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

OpenBSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 12:54 schreef majic het volgende:
Probeer eens QNS ...erg fijn operating system
Verder ontwikkeld dan BEOS bijv.
[..]
QNX?

Verwijderd

Linux: De beste OSS SMP kernel...
Linux: Slick desktop
Linux: Alle software die je maar wilt hebben

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:30

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 09 augustus 2001 00:53 schreef r3b00t het volgende:
Dus leuk voor op je desktop....

Verwijderd

DJ_PP je zegt dat je redelijk op weg bent met Linux, maar gisteren was je als ik me niet vergis nog newbie op Linux gebied volgens eigen zeggen :?

Wil je een beetje verstand van Linux hebben, dan ben je wel ff bezig hoor. En dan bedoel ik dus niet "lekker onder X alles instellen met grafisch toeltjes" ;)

• deadinspace
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 09 augustus 2001 00:53 schreef r3b00t het volgende:
Das heel interessant, maar de topicstarter draait al GNU/Linux, en hij zei specifiek dat hij andere OSsen zocht om mee te experimenteren, wat overigens heel begrijpelijk is. * deadinspace zou ook allerlei andere OSsen gaan uitproberen als hij een compu over had.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 01:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Das heel interessant, maar de topicstarter draait al GNU/Linux, en hij zei specifiek dat hij andere OSsen zocht om mee te experimenteren, wat overigens heel begrijpelijk is. * deadinspace zou ook allerlei andere OSsen gaan uitproberen als hij een compu over had.
Dat mag wel zo zijn :) , maar je een beetje verdiepen in je huidige OSen lijkt me verstandiger, dan een keer gespeeld hebben met zo veel mogelijk OSen.
/me weet niets over DJ_PP's kennis van Linux, voordat iemand dit als een flame o.i.d. gaat op vatten. Is dus een algemene opmerking :)

Op zo'n manier, kan je namelijk nooit een goed oordeel vellen over een bepaald OS

• deadinspace
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 09 augustus 2001 01:36 schreef nelske het volgende:
Dat mag wel zo zijn :) , maar je een beetje verdiepen in je huidige OSen lijkt me verstandiger, dan een keer gespeeld hebben met zo veel mogelijk OSen.
Heb je helemaal gelijk in, maar je moet mijn reactie ook niet uit zijn context halen. Ik reageerde op r3boot, die GNU/Linux voorstelde, terwijl de topicstarter dit al gebruikt.

• blender
  • Niet online
BeOS is volgens mij alleen leuk als je veel wilt gaan doen met multimedia toepassingen. Overigens gaat het niet zo goed met Be las ik pas.

FreeBSD is op zich wel leuk maar verschilt niet zo heel veel van Linux. Dit geldt ook voor OpenBSD en NetBSD trouwens.

Misschien moet je eens proberen ergens een (oude) Mac op de kop te tikken.

QNX heb ik zelf ook wel eens ged/l maar afgezien van een leuke grafische interface weet ik niet echt wat ik ermee zou moeten. Interface leek een beetje op BeOS als ik het me goed herinner.

Maar als je wilt kiezen tussen BeOS of FreeBSD, dan zou ik voor BeOS gaan. FreeBSD lijkt denk ik teveel op Linux, en dat ken je al zeg je zelf.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 02:37 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar je moet mijn reactie ook niet uit zijn context halen. Ik reageerde op r3boot, die GNU/Linux voorstelde, terwijl de topicstarter dit al gebruikt.
:)
Mijn reactie was ook niet helemaal richting jou bedoeld, mmaar meer richting de topicstarter. Dat ik jou quotte, gaf misschien de verkeerde indruk.

Ben het wel met je eens, dat de reactie van r3boot nou niet z'n meeste zinnige was uit z'n historie op GOT :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
woops, tikfoutje (s linksboven X :( )
Op woensdag 08 augustus 2001 13:06 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

QNX?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
verkneukeratieve topic titel zeg, ik zat me al helemaal te verheugen op een flame-fest :P

als je linux al kent zijn de bsd'en ook niet echt interessant. Download dan solaris ofzo

Verwijderd

Prozaq wrote[/b]
als je linux al kent zijn de bsd'en ook niet echt interessant. Download dan solaris ofzo
Solaris is in mijn weten niet echt te downloaden (tenminste niet legaal), tenzij Sun een of andere demo heeft.

Voor de Topicstarter: Gezien je icon en je bovenschrift (ik doel op de Redhat liefde) heb ik mijn twijfels over je linux-beheersing. Redhat is over het algemeen een van de simpelste en makkelijkste linux-distro's (lees: newbie-distro). Desalniettemin kun je redhat net zo goed verbouwen als elke willekeurige andere linux-distro. Probeer eerst maar eens slackware onder de knie te krijgen of nog leuker: linux from scratch (voor het geval dat het je om de uitdaging gaat). Ga je voor 'ik heb de meeste OS-sen getest', neem dan *BSD. Dat is een heel klein stapje van linux af. Vooral OpenBSD vond ik makkelijk en erg leuk.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

solaris is gewoon legaal te downen vanaf sun tegenwoordig..

qnx is leuk voor realtime toepassingen en wat enkele vms-truukjes. Voor desktop-doeleinden kun je er niet zo heel erg veel mee.

Ik zou voor freebsd gaan.. of in ieder geval voor een bsd-kernel ipv sysv...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Pagina: 1