Niet zeker of dit het juiste forum is, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.
In applicaties als discord, skype, google meets e.d. is het volume van mijn microfoon extreem zacht.
Anderen kunnen mij nauwelijks horen en moeten mij (waar mogelijk) flink boosten.
Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken (zo meer daarover), maar misschien is er iets dat ik over het hoofd heb gezien.
Als er inderdaad geen oplossingen zijn, dan zijn tips over goede alternatieven welkom.
Ik game veel online, goede communicatie is belangrijk voor me, dus een investering vind ik niet erg.
Hardware :
MSI Z270 pro carbon moederbord
Razer Kraken (2019) headset (3.5mm aansluiting)
Razer Kraken original (2010 ofzo?) (3.5mm aansluiting)
Wat ik al geprobeerd heb:
Device instellingen controleren
- Inputlevel staat op 100
- Microphone boost staat op +10dB
- Disable all sound effects aangezet in properties
- Exclusive mode uitgezet in properties
Driver opnieuw geïnstalleerd
Instellingen reset naar default en daarna opnieuw naar bovenstaande waarden terug gezet
Skype gedeïnstalleerd
Discord opnieuw geïnstalleerd
- Background noise reduction uit
Geswitcht van i/o op moederbord naar front-case i/o en terug
Nieuwe headset gekocht (inclusief nieuwe splitter cable)
Alles zonder resultaat. Het enige dat lijkt te werken is om de microphone boost nog hoger te zetten.
Dat zorgt echter voor een extreem slechte kwaliteit en zorgt er voor dat mijn toetsenbord en het geluid uit mijn headset harder te horen zijn dan ik zelf, weirdly enough.
Op mijn laptop werken beide headsets feilloos. Het enige verschil daar is dat ik geen splitter nodig heb voor mijn audio input.
Is er nog iets dat ik kan doen? Of wordt het tijd om te accepteren dat de audio chip op dit moederbord zuigt en het tijd is voor een USB mic? Met het audio volume is overigens helemaal niets mis.
In applicaties als discord, skype, google meets e.d. is het volume van mijn microfoon extreem zacht.
Anderen kunnen mij nauwelijks horen en moeten mij (waar mogelijk) flink boosten.
Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken (zo meer daarover), maar misschien is er iets dat ik over het hoofd heb gezien.
Als er inderdaad geen oplossingen zijn, dan zijn tips over goede alternatieven welkom.
Ik game veel online, goede communicatie is belangrijk voor me, dus een investering vind ik niet erg.
Hardware :
MSI Z270 pro carbon moederbord
Razer Kraken (2019) headset (3.5mm aansluiting)
Razer Kraken original (2010 ofzo?) (3.5mm aansluiting)
Wat ik al geprobeerd heb:
Device instellingen controleren
- Inputlevel staat op 100
- Microphone boost staat op +10dB
- Disable all sound effects aangezet in properties
- Exclusive mode uitgezet in properties
Driver opnieuw geïnstalleerd
Instellingen reset naar default en daarna opnieuw naar bovenstaande waarden terug gezet
Skype gedeïnstalleerd
Discord opnieuw geïnstalleerd
- Background noise reduction uit
Geswitcht van i/o op moederbord naar front-case i/o en terug
Nieuwe headset gekocht (inclusief nieuwe splitter cable)
Alles zonder resultaat. Het enige dat lijkt te werken is om de microphone boost nog hoger te zetten.
Dat zorgt echter voor een extreem slechte kwaliteit en zorgt er voor dat mijn toetsenbord en het geluid uit mijn headset harder te horen zijn dan ik zelf, weirdly enough.
Op mijn laptop werken beide headsets feilloos. Het enige verschil daar is dat ik geen splitter nodig heb voor mijn audio input.
Is er nog iets dat ik kan doen? Of wordt het tijd om te accepteren dat de audio chip op dit moederbord zuigt en het tijd is voor een USB mic? Met het audio volume is overigens helemaal niets mis.