Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanStaal
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Mijn vraag:
Ik heb sinds enige maanden een goedkope Chinese tablet . Hierop zat geen Play Store tot mijn verbazing. Met enige moeite hierop Play Store gezet, en die werkt op zich prima, alleen ontbreken er heel veel apps. En natuurlijk vooral de apps die ik nodig heb :-( Als ik een naam van een app invoer herkent hij die blijkbaar wel want hij komt met een reeks gerelateerde apps; maar niet de app waar ik om vraag dus.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mediatek MT6582 Model T906 met Android 9.0.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Geprobeerd APKs erop te zetten met o.a APK Installer en APK Pure maar dat werkt ook niet, want de Apps worden niet geïnstalleerd. Melding: App niet geïnstalleerd. APK Mirror geprobeerd maar dat blijkt zelf een app te zijn die niet wordt geïnstalleerd.

Ik heb in Beveiliging "Onbekende Bronnen" aangevinkt en "Apps Verifiëren" uitgevinkt.

Ik heb "Clear Data" en "Clear Cache" geprobeerd, maar die bleken al leeg te zijn.

Ik heb het tablet geroot maar weet niet hoe ik dat kan gebruiken om dit probleem op te lossen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:15
Kan het zijn dat de app niet gevonden wordt omdat hij niet beschikbaar is voor je hardware? (Niet compatibel)

Als je hem download en installeert, welke foutmelding geeft hij? Of enkel " niet geïnstalleerd". Kan ook nog zijn dat je tablet afgeschermd is. Kan je er een eigen Ron op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanStaal
Zou kunnen zijn dat de niet beschikbare apps niet compatible zijn, alleen is er geen melding die dat zegt. In de Playstore is er sowieso geen melding, daar ontbreekt de gevraagde app alleen in het rijtje wat je ziet.

Enig idee of er ergens info te vinden is over compatibiliteit van apps met bepaalde types tablets/processoren/GPU's ?

En in APK Installer en APK Pure staat alleen "App niet geïnstalleerd". Je ziet dat hij even bezig is en daarna krijg je die melding.

Ik heb nog niet geprobeerd om er een custom ROM op te zetten, omdat ik veel waarschuwingen zie. Het enige houvast over de tablet is het type processor en type graphics, maar bijv. niet het type camera. Ik wil dus eerst kijken of er een oplossing is voor de Android die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanStaal
Nog een toevoeging: ik lees dat veel goedkope Chinese tablets geen certificering van Google hebben, en dat ze daarom niet voorzien zijn van de Play Store. Dat geldt blijkbaar ook voor deze tablet, want ik moest de Play Store er zelf op zetten. Dat heb ik enige maanden geleden gedaan en ik weet niet meer hoe dat is gegaan; waarschijnlijk via APK Installer of zo. Ik heb er toen vervolgens Chrome op gezet via de Play Store, dus Google accepteert blijkbaar wel dat hun apps erop draaien.