Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18
Hallo,

ik heb sinds jan 2017 een Acer Predator XB271HU.

Ik ben erg tevreden met de monitor, maar sinds een tijdje heb ik last van het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyvmHdO_4EoesFurPErfURy2zDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05f9N84GfE2cHVTmu1pA4NUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dus een tijdelijke burn-in van tekst, of plaatjes mits deze een tijdje op mijn beeldscherm stil staan. Als ik de monitor aan/uit zet dan gaat het niet weg. Wel als ik een game even opstart.

Alle juiste drivers zijn geïnstalleerd. De monitor is met een DP kabel verbonden met een GTX1080ti. Ik draai Windows 10 (laatste versie).

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

Er zijn met dit scherm vaker dergelijke problemen geweest. Meestal word het opgelost met een factory reset. Deze zou je nog kunnen proberen:

1. With the monitor turned off, press the Game mode key and power button.

2. After 1 second the monitor will enter factor mode

3. Locate the line for firmware and verify you have at least firmware 160613 or newer.

4. Press the Menu button or select Factory Reset to exit factory mode.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18
De Nelis schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:15:
Er zijn met dit scherm vaker dergelijke problemen geweest. Meestal word het opgelost met een factory reset. Deze zou je nog kunnen proberen:

1. With the monitor turned off, press the Game mode key and power button.

2. After 1 second the monitor will enter factor mode

3. Locate the line for firmware and verify you have at least firmware 160613 or newer.

4. Press the Menu button or select Factory Reset to exit factory mode.
bedankt voor je reactie.

ik heb dus firmware versie 20160526, als ik t goed lees moet ik dus contact opnemen met Acer om mijn monitor op te sturen en dan te voorzien van de nieuwste firmare.

This is the Way.