Toon posts:

Advies: Honeywell Evohome modulerend icm vloerverwarming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:04
Ik heb wat advies nodig betreft de huidige en nieuwe situatie thuis.

De huidige situatie is als volgt;

De begane grond (woonkeuken + muziekstudio) heeft enkel vloerverwarming. Deze wordt geschakeld door een Honeywell relais HC60NG waaraan een Honeywell thermostaat CM67z zit. Dit is een aan/uit die op een constante 20 graden staat. Er zit een klep tussen van Honeywell VC8015 en een pomp Grundfos Alpha. Dit is 1 zone.. (mogelijk ik ik hier nog een pompschakelaar tussen zetten)

Op de 1e en 2e verdieping hangt ook een HC60NG met een CM67z. Deze schakelt 2 zones. Zone 1 op de 1e verdieping is de woonkamer Zone 2 op de 2e verdieping zijn de slaapkamers.

De ketel (Ferolli bluesense 4) is aan vervanging toe en ik heb hiervoor een modulerende ketel gekozen. Ik had eerst een Remeha in gedachten, maar wil toch voor een Intergas Xtreme36 gaan, omdat deze o.a ver kan terug moduleren.

Mijn gedachten gang is om een energiezuinige installatie te maken, waarbij ik terecht kwam bij een Honeywell Evohome modulerende set. Dit zal prima werken voor de 1e en 2e verdieping, maar ik zit echter met de vloerverwarming.

Honeywell zegt tegen mij gewoon aan/uit gebruiken, omdat de ketel zelf ook kan moduleren en de thermostaat ook slim aan/uit schakelt en dit te verwaarlozen is in mijn situatie.

Ik heb juist het idee gekregen dat een combinatie van een modulerende ketel en thermostaat je juist goed kan besparen en als je de thermostaat weghaalt je het modulerende gedeelte ook weghaalt. De ketel moduleert dacht ik op het retour water. dus als die bij de ingestelde temperatuur komt dan wordt de vlam minder.

Wat is het advies van de kenners? Zeggen jullie ook gewoon aan/uit?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee