Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Complete PC, PSU heb ik (1000W Corsair). Dit ter vervanging van de iMac late 2011 quad core i5 12Gb.
Wat is je budget?
[
Nader te bepalen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Begon met Ryzen 9 vanwege aantal cores en performance. Na het lezen van temp issues en stabiliteit ook aan het kijken naar i7 10700 verschil voor 2 cores meer naar i9 vind ik te groot.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Fotobewerking, de programma's (AstroPixelProcessor en PixInsight) gebruiken het liefst veel cores en tijdens het stapelen van de foto's (stacken) 30-40Gb ram.
Idee is om 2x Pcie ssd's van 1Tb er in te plaatsen voor swap en evt een kleine ssd/hd voor OS
Ik hoef (voorlopig) geen videokaart (wel een minimale met de Ryzen...).
Welk mobo met Wifi raden jullie aan (merk en waarom)
Ram 64Gb, (merk en waarom)
Koeling, als we voor de Ryzen 9 gaan?
Hoor graag jullie advies
Thx, Bas
Ik zoek een?
Complete PC, PSU heb ik (1000W Corsair). Dit ter vervanging van de iMac late 2011 quad core i5 12Gb.
Wat is je budget?
[
Nader te bepalen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Begon met Ryzen 9 vanwege aantal cores en performance. Na het lezen van temp issues en stabiliteit ook aan het kijken naar i7 10700 verschil voor 2 cores meer naar i9 vind ik te groot.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Fotobewerking, de programma's (AstroPixelProcessor en PixInsight) gebruiken het liefst veel cores en tijdens het stapelen van de foto's (stacken) 30-40Gb ram.
Idee is om 2x Pcie ssd's van 1Tb er in te plaatsen voor swap en evt een kleine ssd/hd voor OS
Ik hoef (voorlopig) geen videokaart (wel een minimale met de Ryzen...).
Welk mobo met Wifi raden jullie aan (merk en waarom)
Ram 64Gb, (merk en waarom)
Koeling, als we voor de Ryzen 9 gaan?
Hoor graag jullie advies
Thx, Bas
[ Voor 13% gewijzigd door bayazon op 08-07-2020 14:50 ]