Overheid brengt eerste testversie van corona-app CoronaMelde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 14:31
Betreft: nieuws: Overheid brengt eerste testversie van corona-app CoronaMelder uit
@TijsZonderH
De volgende zin is niet correct. "De app wisselt vervolgens unieke, tijdelijke id's uit met andere appgebruikers in de buurt. Als iemand in contact komt met iemand die symptomen vertoont, dan krijgt diegene een waarschuwing. De app is bedoeld om ggd's te ondersteunen met contactonderzoek."

De app waarschuwt als je in contact bent geweest met iemand die nu symptomen vertoont.

Of eigenlijk waarschuwt de app pas op het moment dat vaststaat dat je corona besmet bent aangezien de GGD er ook bij betrokken is/moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:12

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik snap niet wat er fout aan is, de app waarschuwt als je bij iemand in de buurt bent geweest die in de app opgeeft dat hij coronasymptomen vertoont.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 19:39
Dag Tijs, ik denk dat de zin "Gebruikers moeten iOS 13.5 of Android 6 of hoger draaien." niet helemaal correct is. Ik gebruik Android 10, maar zal de app nooit kunnen draaien omdat ik LineagoOS zonder GAPPS (Google Services Framework) gebruik. Wat ik zeggen wil is dat 'Android 6 of hoger' niet gelijk staat aan een Android versie met Google. De recente ontwikkeling met nieuwe Huawei telefoons illustreren dat natuurlijk ook. Laten we Google nu een wat minder belangrijk maken of in ieder geval een bewuste keuze.
Ik hoop dus dat je een correctie in het artikel wilt maken.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 14:31
TijsZonderH schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:
Ik snap niet wat er fout aan is, de app waarschuwt als je bij iemand in de buurt bent geweest die in de app opgeeft dat hij coronasymptomen vertoont.
Wat je hier(boven) schrijft is correct, maar in het nieuws artikel schrijf je:"Als iemand in contact komt met iemand die symptomen vertoont, dan krijgt diegene een waarschuwing"

Dit laatste suggereert dat je een waarschuwing krijgt als je in contact komt met iemand die op dat moment symptomen heeft. De zin in het nieuwsartikel zou moeten zijn:
"Als iemand in contact is geweest met iemand die symptomen vertoont, dan krijgt diegene een waarschuwing".