Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

MSI B450M Mortar Max - NVIDIA GTX 1080 TI

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Heb sinds kort mijn videokaart vervangen door een NVIDIA GTX 1080 Ti.

Dit is mijn setup:
inventaris: Stille Game PC

Nu is het zo dat ik achteraf gezien beter ander werkgeheugen had kunnen pakken, echter dat is achteraf praten.

Mijn CPU draait @ 4Ghz en geheugen @ 3Ghz. Wat moet ik qua settings aanpassen om de videokaart het beste te laten presteren? Ik kon hier zelf zo niets over vinden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Op zich kan deze cpu de gpu makkelijk aan, daarvoor hoef je niets aan te passen?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik heb hier een systeem met Ryzen 3600 inclusief een RTX2070 Super en 3200Mhz Crucial Ballistix RGB, deze zijn perfect in 'balans'.
Je kan je cpu eventueel nog overklokken, maar dat is zeker niet nodig ofzo.

(RTX 2070S is vergelijkbaar met een 1080Ti)

[ Voor 7% gewijzigd door d22wth op 08-07-2020 13:46 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met de heren boven mij. Goede keuze ook qua kast en bord, heb ze zelf ook. Maar dan met een 3600X :)

De 1080Ti en R5 3600 zijn een prima combo. Alleen geheugen gaat geen verschil maken tussen dag en nacht, zeker niet als je al 3000MT geheugen hebt. Worst-kaas scenario praat je over een handjevol FPS minder dan een pittig dure K chip van Intel en dat is dan op 1920x1080 of lager. Op 1440 en hoger is het verschil nihil en loop je eerder tegen de 1080Ti aan als beperkende factor.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Aapje!
Ik merk nu namelijk dat ik voornamelijk issues heb tijdens gamen (World of Warcraft) soms enorme drops (niet eens tijdens raids met veel mensen) maar met 5 man dungeons etc.

Net of het inhoud / hapert (FPS drop). Ik weet dat er in de bios settings zijn voor PCI settings etc.

• DaniΓ«lWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniΓ«lWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aapje! schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:55:

Nu is het zo dat ik achteraf gezien beter ander werkgeheugen had kunnen pakken, echter dat is achteraf praten.
Uh nee want dit is E-die. Dit kan je makkelijk overclocken. Sterker nog, van wat ik heb begrepen willen de 3000C15 setjes vaak nog net iets meer dan de 3200C16 setjes. ;)
Maar dat zou niet moeten want dit hele systeem is gewoon goed. Een 3600 zou een GTX1080Ti niet tegen moeten houden. Heb je ook buiten WoW problemen? Want eigenlijk zou je vrijwel alles gewoon goed moeten kunnen draaien. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09

Nemesizz

Untouchable

Aapje! schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:02:
Ik merk nu namelijk dat ik voornamelijk issues heb tijdens gamen (World of Warcraft) soms enorme drops (niet eens tijdens raids met veel mensen) maar met 5 man dungeons etc.

Net of het inhoud / hapert (FPS drop). Ik weet dat er in de bios settings zijn voor PCI settings etc.
Bepaalde settings en effecten kunnen de framerate gigantisch laten droppen in WoW.

Als ik op de WoW forums kijk bij de klachten van lage FPS bij high-end PC's (zelfs met 2080Ti's) valt me op dat de meeste van die personen de settings klakkeloos op 'setting 10' zetten en verwachten dat hun systeem het wel trekt.

Als je settings beetje tweaked, kun je best goede performance krijgen op hoge settings, al blijven er wat 'bugs' inzitten die de framerate doen kelderen. Vooral bepaalde spell effects (rook, stof, vuur) kunnen de framerate gigantisch laten kelderen ongeacht je grafische settings (of je moet spell effects op low zetten, maar dat is ook niet mooi :P ).

Wat mij vooral de meeste impact had op framerate was de viewdistance. Nu is dat in dungeons vaak niet zo'n probleem, maar in de 'outdoor' wereld kon dat behoorlijk verschil maken.

Zelf draai ik met een GTX 1070 (non-ti) op 2160P meeste van de tijd rond de 55-65 FPS bijna alle settings wel op het hoogste, behalve viewdistance, clutter density (en uiteraard anti-alliasing niet heel hoog, maar is toch niet nodig op 2160P). Ook draai ik in DX11 Legacy, want DX12 gaf echt gigantische hick-ups met drops naar 20FPS, terwijl DX11 Legacy gewoon strak 60FPS hield (in de oudere zones...dus zonder rook en mist en dergelijke).

Oh, en vsync uitzetten, regelmatig dat je dus (mede door die spell-effects) niet je fps/refreshrate haalt en dan kapt vsync het af naar de helft van je refreshrate. Beter kun je de framerate cap instellen in de game-settings.

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik heb zelf een 3900x met een GigaByte GTX1080ti/oc (gelukkig kunnen redden voor deze in de BitcoinMiner verdween toen) maar hoef verdomt weinig te doen, en kan op dit moment alle games gewoon op 144p op max settings spelen met 60 FPS makkelijk, en wellicht kan ik iets meer trekken door de brute kracht van de CPU in combi van de 1080ti. Maar juist de prestaties die ik krijg, hebben mij tot nu toe weerhouden om een 2080ti te kopen, icm met het scherm ik bezit waarmee ik al de Max heb behaalt met de 1080. En zal eerst mijn scherm moeten vervangen om echt meerwaarde te hebben aan een 2080. (Staat wel in de planning, maar de PC heeft even een flinke pauze aangekondigt in mijn PC budget ;) )

Heb wel geen idee van WoW (speel ik al jaren niet meer) maar ben zelf een fanatieke simracer, en kan een van de meeste demanding RacingSims van dit moment (Asetto Corsa Competitione) vol open draaien met Max aantal Ai wagens met 60+ fps, iets waar ik van lees mensen met zwaardere kaarten en mindere CPU's moeite mee hebben.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• Aapje!
Ik heb gister een 3700x besteld met 32GB CL14 geheugen op 3200Mhz met goede timings. Ik verwacht dat preformance dan ook zal gaan verbeteren. Het kost me 200-250 euro meer dan initieel maar daarmee (ook uit diverse meldingen van forums) zou ik een boost moeten zijn van 30% performance tijdens raids met 20man @ mythic./

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09

Nemesizz

Untouchable

Aapje! schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:48:
Ik heb gister een 3700x besteld met 32GB CL14 geheugen op 3200Mhz met goede timings. Ik verwacht dat preformance dan ook zal gaan verbeteren. Het kost me 200-250 euro meer dan initieel maar daarmee (ook uit diverse meldingen van forums) zou ik een boost moeten zijn van 30% performance tijdens raids met 20man @ mythic./
Boel geld, en ik denk niet dat je er 30% op vooruit gaat.

De CPU heeft...wat? 100 of 200Mhz hogere boost? zet geen zoden aan de dijk, die extra cores/threads worden niet gebruikt (niet door WoW in elk geval, die gebruikt maar 2 tot 4 threads), en van 3000 naar 3200Mt/s geheugen...zal ook geen grote verbetering zijn.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aapje! schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:48:
Ik heb de 3000MT/s op 3466 laten draaien (Crucial Balistix) of je meer performance haalt met 3200 -14-14-14-34 betwijfel ik. Maar de meerprijs is dan ook mee te wegen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1