Hoi Allemaal,
Ik sta op het punt een systeem te geen kopen, gebaseerd op de BBG van mei. Ik vroeg mij alleen af of er (met voorschrijdend inzicht) toch nog tips zijn!
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast werken (MSOffice) af en toe spelletjes (niet online) als FarCry 5, CoD, Doom . Ben geen hele fanatieke gamer, maar zou het wel leuk vinden als ik ook FarCry 6 of 7 of de nieuwe Crysis kan spelen (hoeft niet op de hoogste setting). Beetje toekomstproof zou ik wel lekker vinden, vandaar de keuze voor de Ryzen 5 3600 (maar zie ook mijn vraag beneden).
Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ga nu uit van rond de 800 euro, maar hoe minder hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter. Ook geen RGB oid.
Ga je overklokken?
Nee, wil niet overklokken oid.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Ryzen 3600 gekozen om dat ik verwacht dat hij (t.o.v. de Ryzen 5 1600) beter prestaties levert en beter toekomstbestendig is. Klopt dat?
Heb nu de ASRock Radeon RX 5600 XT Challenger gekozen. Is dit een goede keuze voor een RX 5600 (gezien de vele merken)?
Naast de RX 5600 kijk ik ook naar de Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER GAMING OC 6G (is nu in de aanbieding en dus wat voordeliger). Hebben jullie een duidelijke voorkeur voor één van de kaarten?
Ik sta op het punt een systeem te geen kopen, gebaseerd op de BBG van mei. Ik vroeg mij alleen af of er (met voorschrijdend inzicht) toch nog tips zijn!
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast werken (MSOffice) af en toe spelletjes (niet online) als FarCry 5, CoD, Doom . Ben geen hele fanatieke gamer, maar zou het wel leuk vinden als ik ook FarCry 6 of 7 of de nieuwe Crysis kan spelen (hoeft niet op de hoogste setting). Beetje toekomstproof zou ik wel lekker vinden, vandaar de keuze voor de Ryzen 5 3600 (maar zie ook mijn vraag beneden).
Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ga nu uit van rond de 800 euro, maar hoe minder hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter. Ook geen RGB oid.
Ga je overklokken?
Nee, wil niet overklokken oid.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Ryzen 3600 gekozen om dat ik verwacht dat hij (t.o.v. de Ryzen 5 1600) beter prestaties levert en beter toekomstbestendig is. Klopt dat?
Heb nu de ASRock Radeon RX 5600 XT Challenger gekozen. Is dit een goede keuze voor een RX 5600 (gezien de vele merken)?
Naast de RX 5600 kijk ik ook naar de Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER GAMING OC 6G (is nu in de aanbieding en dus wat voordeliger). Hebben jullie een duidelijke voorkeur voor één van de kaarten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Challenger 6G OC | € 298,93 | € 298,93 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,79 | € 49,79 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,89 | € 59,89 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 48,04 | € 48,04 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 114,91 | € 114,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 800,46 |