Toon posts:

Firmware updaten AirPort extreme

Pagina: 1
Acties:

• dickleseman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
Hallo,

Ik vond in mijn kast een oude AirPort Extreme Base Station N122 Z844.
Het leek me goed om die toe te voegen aan mijn AirPort netwerk en meteen een deel van de backups laten doen. Via het AirPort configuratie programma zou je die vrij makkelijk moeten kunnen toevoegen, maar de firmware blijkt verouderd.

Hoe kan ik de firmware updaten zonder dat de AirPort in het netwerk hangt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet. Je moet wel met het apparaat kunnen verbinden. Alternatief is een UTP kabel in de
Airport (LAN poort) en de andere kant in je Mac en dan via die weg updaten. Zet dan de prio van je WiFi interface op je Mac hoger dan de LAN.

[Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 08-07-2020 12:23]

I reject your reality and substitute my own

• dickleseman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
De prio zet je in de netwerkinstellingen. (gevonden)

Hoe kan ik dan updaten? Moet de airport dan in Finder te zien zijn?

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:57

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Volgens mij dat ding factory defaulten, met een kabel aan je router of modem hangen, en dan met een iPhone connecten naar de AirPort, tijdelijke config erin zetten en vanaf de iPhone de firmware updaten?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 17:53

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met de Airport Utility: https://support.apple.com/en-us/HT201519

[Voor 23% gewijzigd door kaassouffle op 08-07-2020 15:33]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee