Toon posts:

[PS4 / PS5] GoT F1 PlayStation Racing League

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.318 views

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-05 15:48
Tof om te lezen Danny!

Dit keer een compleet andere opzet van de league na het vertrek van de organisatie, hebben een aantal van vorig jaar de organisatie overgenomen. Waaronder ik.

We hadden nooit zoveel animo verwacht en uiteindelijk hadden we 11-10-2020 3 leagues die gingen starten met in totaal 49 man aan de start. Helaas konden mensen op het laatste moment niet, valt niets aan te doen. Maar wat een opkomst! Met meteen een notitie voor iedereen die zich heeft ingeschreven. Kom je niet meer? laat het weten. Kan je niet op de race dag? Laat het weten.
Kwalificatie
Persoonlijk had ik nooit zoveel nieuwe mensen verwacht en super tof om te zien dat er een hoop snelle mensen bij gekomen zijn. Wow! Ik red het dus niet meer met een uurtje of 2 in de week oefenen en dan die auto op de eerste 2 rijen te zetten. De gaten zijn zo klein dat 0.1 seconden je gewoon 2 a 3 plekken kan kosten.
Uiteindelijk wel lekker kunnen rijden en maakte helaas in mn snelste ronde een fout. P7 net achter mijn teamgenoot. Vorig jaar zat je dan zo'n 1.5 seconden van de pole tijd af, nu stond ik maar 0.491 achter pole. De 1e 3 man zaten dan ook binnen 0.086 van elkaar. Dat belooft wat voor de race!
De race
Lekker regen aan het begin en de baan zou langzaam gaan opdrogen. In de qualy al rekening meegehouden natuurlijk en dan ook besloten om met een regenafstelling te gaan rijden.
Ik had een prima start en halverwege de tarzan bocht lag ik heel even op P4. De exit was wat minder dus moest achter Rolbok aansluiten, helaas schrok ik een beetje van de ghost van Iutfku. Dit zorgde ervoor dat ik mn rempunt miste en op een haar na mn auto heel kon houden. Even een stukje grasmaaien en in de hugoholtzbocht weer de baan op, waardeloze tractie natuurlijk dus P10 nou dat was een prima start met een heel slecht vervolg!
Rustig blijven, het regent mensen gaan wel foutjes maken en als het goed is heb ik voordeel van mijn regenafstelling. Na een fout van Glydoscoop naar P9.

P8, we komen langzaam naar voren en sluiten aan bij Dreadfulroad en Guillotine. Guillotine leek het moeilijk te hebben en verloor in de tarzanbocht aan dreadfulroad een plekje, ik zag mijn kans schoon en probeerde het via de buitenkant over de curbstone ook. Zat wel wat risico in en een kleine touché maar gelukt! P7. Toen heb ik 3 ronden lang naar de roze achterkant van Dreadfulroad zitten kijken. Daar kwam ik niet makkelijk voorbij, probeerde je in een foutje te drukken en uiteindelijk lukte dat opkomen rechte stuk, eindelijk kon ik er voorbij P6! 5.3 seconden naar Iutfku en 10 seconden achterstand op de kopgroep.

Belangrijke fase in de race. Ga ik aansluiten richting de voorhoede of kom ik een beetje in niemandsland terecht?
En daar is hij dan de eerste safety car komt de baan op in ronde 7. Wat gaan we doen? Redden we het met deze banden totdat we naar droog weer kunnen of maak ik dan nog een onnodige stop later? Toen ik zag dat de voorhoede begrijpelijk niet stopte, koos ik ervoor om iets van track positie op te geven en toch maar nieuwe inters te halen. P6 naar binnen en terug naar P8. Achter marksnijders en ja hoor dreadfulroad.

De SC gaat naar binnen, altijd een lastig en spannend moment. Nieuwe mensen op kop en dat zorgt dan toch voor een klein momentje. De leider ging iets te vroeg op zijn gas/of zn afstand was niet groot genoeg tot de SC maar hij werd een klein beetje geremt. In de silver league was dit nog extremer en ging het logischerwijs helemaal mis in het achterveld. Bij ons viel het mee en ik zat bovenop de staart van Marksnijders.
In de regen met nog wat koude banden met zn alle door de hugoholtzbocht, Dat ging dus niet helemaal lekker. Dreadfulroad en Slappedas lijken elkaar te raken, marksnijders wil daar van profiteren en gaat binnendoor bij slappedas, ik volg mark maar wil ook geen schade oplopen op dit moment in de race. Er is licht contact tussen mark en slappedas. Hier profiteer ik van en passeer beide. Terug op P6 maar weer achter Dreadfulroad en dan zijn we pas in ronde 10! Rondje 11 ga ik dreadfulroad voorbij, ik laat teveel ruimte bij de apex liggen. Ik wist niet zeker of dreadfulroad er nog zat en ik kom dus iets door het grind weer de baan op. P5 en op mijn versere banden ga ik op jacht richting de kopgroep die alweer zo'n 5 seconden voorsprong heeft opgebouwd.

Ronde 15 ik zit achter de kopgroep maar merk dat inhalen eigenlijk onmogelijk is. Iemand voor je moet echt een fout maken wil je een kans hebben. Ronde 15 is dan ook het moment waarop David_La_Racing spint. Hier win ik weer een plekje. En na de zo moeizame start lig ik zowaar op P4. Met P1 in het zicht.
Zowel Iutfku als ik probeerde de druk bij Rolbok op te voeren. Inhalen gaat bijna niet dus dan maar kijken of je een klein foutje kan afdwingen. De auto's voor me krijgen het merkbaar zwaar op hun versleten inters. Maar het omslag punt naar droog weer banden komt steeds dichterbij.

Ronde 19 gaat in en zodra ik het scheivlak in ga komt de melding DRS enabled. Vaak is dit het signaal dat je naar droog weer banden moet gaan dus ik selecteer voor de zekerheid de mediums want ik wist niet of de rode band het tot het einde zou halen. Ingaan audi S, de eerste keer DRS, Rolbok schiet ineens rechtdoor en komt daar in het grind terecht. Uitkomen Audi S kan ik om hem heen en ga dus naar P3! Kazim en Iutfku gaan stoppen dus ik ga ook zoals gemeld naar de medium band.

Een aantal rijden door dus na de stop kom ik terug op P5. Die P3 komt wel terug want ik merk gelijk dat de medium band sneller is dan de inters. Echter had Kazim goed geoefend en hij wist dat het op de soft band ook mogelijk was om het einde te halen. Na een poging aan de buitenkant bij Iutfku ben ik eigenlijk niet meer in staat geweest om echt aan te vallen. Mijn ERS beperkte zich tot een minimum en mijn regen setup ging in mijn nadeel werken. Op het moment dat mijn ERS gewoon leeg was en Rolbok zijn kans schoon zag om me in te halen kwam er wederom een Safety Car, ronde 27.

Dit is het moment dat ik mijn ERS weer vol kan laden en een beetje benzine kan sparen. Hopelijk kan ik na de herstart rolbok van me af houden. Bij het in gaan van ronde 30 gaat de SC naar binnen en Rolbok is extreem wakker en zit boven op mn staart. Maar komt me niet voorbij. Dit gaat zo nog een tijdje door tot de laatste ronde.
Inkomen laatste ronde komt dan echt de aanval waar ik al 6 rondjes op zat te wachten. Ik verdedig de binnenkant Rolbok gaat buitenom. Hierdoor moet ik iets meer de binnenkant houden dan normaal want hij zit daar nog. Gelukkig maak ik geen fout in de tractie zone en blijf hem voor.

P3! Wat een fantastische race en leuke gevechten heb ik gehad! Complimenten voor iedereen! ik denk dat er over het algemeen heel clean gereden is en de incidenten die we hebben gehad netjes hebben afgehandeld.

Hierbij mijn stream: Dit jaar heb ik alle assists uitstaan dus ben eindelijk van die vreselijke groene stippelijn verlost in mn streams.

Organisatie

Nog een kleine mededeling vanuit organisatorisch oogpunt. De debriefing van Zandvoort en Briefing van Brazilië staan online. Bekijk die en geef een duimpje omhoog in discord dat je hem bekeken hebt.

Heb je vragen stel ze hier of in discord. Wil je nog mee doen? Meld je dan aan in discord.
https://discord.gg/VJQPZ6H

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:44
Ook even kort mijn verhaal:

Allereerst, complimenten aan de organisatie. Het zit top in elkaar en de organisatoren doen ook lekker mee.

Kwali:

Setup kiezen:
Mijn vertrouwde race setup doet het ook goed in de regen. Deze setup maar pakken met het oog op de kwalificatie. De race begint nat. Mogelijk dat het opdroogt.

Rondjes:
Eerst een Banker lap. Groene baan. Veilige ronde rijden. 1.09.187. Goed voor een eerste plaats, maar wel een tijd waarvan ik weet dat hij verbeterd gaat worden. Snel naar binnen voor een tweede run. 1.08.997. Prima ronde maar op één plek gehinderd en af moeten remmen. Anders was het waarschijnlijk een 1.08.7 geworden. Derde rondje: Verremd in de kombocht. Jammer, dit kostte 0.2. Ronde is verder niet meer heel clean. 1.09 en een beetje. Voor mijn gevoel geen goede kwalificatie. Het bleek toch wel genoeg te zijn voor een pole. Heel gunstig want het tempo is aanwezig en inhalen op Zandvoort is heel erg lastig. Zelfs als je sneller bent.

Race:
Een beetje een stroeve start maar gelukkig de pole vastgehouden. Achter mij rijdt David. We rijden in de regen op inters en de eerste ronden is het even aftasten wat wel en niet kan. Vol gas door de laatste bocht kan niet zonder te shortshiften. Dit levert een paar keer een flinke drift op. Geprobeerd om een beetje en gat te trekken op David maar dit lukt niet. David is snel in de regen. De tussenafstand varieert tussen de 1.0 en de 0.4 seconden. Mijn setup laat wat te wensen over in sector 3 waar ik steeds wat tijd verlies. Mijn tempo is prima maar achter mij rijden een aantal personen binnen een paar seconden. Wellicht zijn zij sneller maar inhalen is geen optie. Line up achter mij: David, Rolbok, Iutkfu, R2beat. Slappedas is er net vanaf gegaan. DIe stond derde. Rond rondje 10-14 komt er een safetycar. Pitten is geen optie. Trackpositie is alles en de raceengineer zegt dat het droog wordt. Dan ga je geen nieuwe intermediates pakken. De meesten blijven buiten maar R2beat gaat naar binnen. Iets om rekening mee te houden. Als het blijft regenen is hij gevaarlijk. De herstart zit ik wat te dicht achter de safetycar. Het gaspedaal doet niets terwijl iedereen groen krijgt. Rolbok en David komen bijna langszij. Het lukt ze gelukkig niet. Rolbok moet een plek teruggeven aan David ivm het inhalen tijdens de SC.

David spint na een tijdje waardoor Rolbok en Iutkfu achter mij zitten. Allebei recht op mijn staart. Het is wachten tot het droog wordt. In rondje 18 mist Rolbok zijn rempunt en verliest positie aan Iutkfu en R2beat die inmiddels weer is aangesloten. Jammer, het was erg leuk met de 2 Renaults voorop. In rondje 19 gaat DRS weer aan en is het tijd voor de bandenwissel. Hier krijgt Rolbok nogmaals een klap omdat de tweede auto altijd tijd verliest bij een dubbele pitstop. De pitstop gaat voor mij gesmeerd en het lijkt er op dat ik hier een klein beetje tijd heb gewonnen op Iutkfu. Ik kies voor de rode band om te proberen een gat te slaan. Alles achter mij pakt geel. Er zijn nog 16 rondjes te gaan. Dit is wel de max voor de rode band.

Eerste zaak is om Iutkfu uit de DRS te krijgen. Hem wil je niet in je DRS. Gelukkig staat hij op geel. Op de rode band en met mijn droog weer setup gaat het als de brandweer en ik kan snel een gat trekken. Met nog 9 rondjes te gaan ben ik tevreden. Een gat die men nooit meer dicht kan rijden. Dan besluit KillazDavey om zijn auto in sector 3 in de vangrail te drukken. Safetycar. Shit! Daar gaat de voorsprong. Zit er nog genoeg vlees op de banden om na de herstart snelheid te houden? Door de safetycar verlies ik mijn 8.1 seconden voorsprong.

Herstart: Geleerd van de eerste herstart. Even langer wachten op het rechte stuk. In het spiegeltje kijken wanneer degenen achter mij gas lossen en dan vol op het gas. Met een volle batterij en genoeg brandstof flink aanzetten. De rode banden doen het gelukkig nog prima en het lukt om in een paar rondjes een gat van 2.2 seconden te maken. Daarna Zie ik Iutkfu weer een klein beetje terugkomen. Het lijkt er op dat hij het snelste rondje wilde pakken. Het verschil blijft ongeveer 1.8 seconden met nog twee rondjes te gaan. Uitrijden betekent een eerste plaats. Nu even niets geks doen dus. Brandstof in de laatste ronde nog even op Rich. Niet meer teruggezet. In sector 3 staat brandstof echter in het rood. Oeps! Dom! Snel op Lean en hopen dat er nog genoeg in de tank zit. Brandstof staat op -0.06. Bij opkomen rechte stuk is de brandstof op. Met overtake ingeschakeld blijft het tempo hoog genoeg en komt Iutkfu terug naar 1.5 seconden.

Complimenten aan iedereen in de race. Ik heb de beelden van anderen gekeken en die spray maakte het zicht erg slecht. Er is erg weinig schade gereden. Ook de kwalificatie viel me erg mee. Ik had een hoop meer oponthoud verwacht. In dit stukje spreek ik alleen over degenen die bij mij in de buurt reden maar in de einduitslag is te zien dat de hele groep vrij dicht op elkaar zit!

Ook complimenten aan mijn raceengineer Rolbok, die voorafgaande aan de race genoeg info had verzameld en tijdens het rijden goede input gaf.

Brazilie volgende week. Een erg moeilijke baan om snelheid te vinden. De concurrentie staat al hoog op het tijdenbord en het tempo tijdens de kwalificatie en de race zal moordend zijn.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05-2022

HenkS

Da_king alias HenkS

Eindelijk!!!!!
Na heel wat events, oefen sessies en een corona zomer, eindelijk de start van onze league.
Ik keek er echt naar uit, super leuke groep mensen om mee en tegen te racen, en ik had er zin in. Zandvoort is niet mijn favo baan, maar gas erop en zien waar het schip strandt.

vooraf was mijn doelstelling rond plek 8-12. Genoeg mensen die sneller zijn op 1 ronde, maar ik weet dat ik het moet hebben van constant rijden en weinig fouten maken, dus gewoon geduld en wachten op fouten van anderen

MAAAR bij de start van de quali was het al snel duidelijk, een race in de regen.... ik zit samen met BtBSebas in het team. druk overleggen, hij kiest voor een droge setup, maar ik durf het niet aan, vind het te tricky om eraf te glijden in de wedstrijd en kies voor mijn regensetup die ik gelukkig klaar had staan (wanneer regent het nu niet in Nederland...)
Met deze setup voorliefnemende dat ik in een droge quali achteraan zou starten, maar dat viel mee, ik reed een 1.09.9 met een regen setup, tevreden mee en ik stond uiteindelijk op een 13e plek op de grid. Tevens dikke complimenten aan iedereen tijdens de quali, iedereen ging netjes opzij en de quali verliep in mijn ogen top.

Dan de race, regen regen regen, vertrouwen in mijn setup, en klaar voor de start..... maar owwww zelden zo;n slechte start gehad, ik liep te slapen, ik verloor meteen 2 plekken door gewoon te laat te reageren, gelukkig in de 1e bocht kon ik mij er beetje tussendoor 'proppen' en won ik weer 3 plekken, plek 9, met Rick vlak voor mij die een foutje maakte.

Ik merkte dat mijn regen setup hielp, ik kon een goed tempo rijden, alleen Zandvoort is niet makkelijk inhalen, dus ook mensen die stukken langzamer waren met een droge setup, waren bijna niet in te halen, maar mijn grip was goed en het vertrouwen was er, een goede pace alleen toen kwam er een SC, mijn bandjes waren 19% versleten pas, dus lekker buiten blijven, het zou ook droger gaan worden, dus ik nam de gok om door te rijden tot ik naar gele of rode banden kon gaan.

Na de SC ging het jammer genoeg mis, 2 ronden later drukte Daantjuh Slappedas in een bocht naar buiten, ik profiteerde van hun gezamenlijke fout en haalde Slappedas aan de binnenkant in, alleen ik gaf hem net niet genoeg ruimte. Er gebeurde verder niks, maar het spel besloot mij een drive through te geven :( WTF dacht ik, en qua timing helemaal een drama, vlak na de SC terwijl iedereen nog op elkaar reed, maar ik moest binnen 3 ronden naar binnen, dus maar meteen gedaan. Ik viel terug naar plek 17 grrrrrrrr
>>> Correctie> dikke domme fout van mijzelf blijkt achteraf, speeding tijdens SC, dus gewoon dom dom dom :(

Vanaf plek 17, rust houden en gas erop! het regende nog en even wat meer riskeren, 5 mensen ingehaald, waarvan 3 in de kortere DRS zonde (zonder DRS logischerwijs in de regen), en 2 op het lange rechte stuk. Plek 12, het begon op te drogen. BtBSebas reed vlak voor me, hij ging naar binnen voor de gele band, omdat hij ging kon ik niet, nog 1 ronde door op Inters, balen! de baan was al te droog en mijn inters al versleten, een glij rondje, tijd voor verse banden. Nog 15 ronden te gaan, rood durfde ik niet aan, want normaal gesproken waren mijn rode banden na 13 ronden wel op, en nu moest ik pushen, dus naar geel

plek 12 en op geel, en een regen setup, veel kans om in te halen had ik niet, teveel vleugel op het rechte stuk, iemand met een droge setup bleef mij makkelijk voor ook al had ik DRS, balen! op het einde werd hetn og spannend, er vlogen nog wat mensen af (daantjuh en ferrari) op naar plek 10. Sebas liet mij voorbij omdat ik sneller was en uiteindelijk nog 1 iemand ingehaald. 8e plek en dik tevreden. Balen van die 10 seconde, maar een leuke race, fair en hoog niveau!

Ik kijk uit naar Brazilie
en Kazim, congrats, dik verdiend!

• Rb88
Vanavond Brazilië!
Na de fantastische opkomst en start van vorige week gaan we vanavond aan de slag op Autódromo José Carlos Pace.
Een kort en krap baantje waar inhalen lastig gaat worden!

Na de race van vorige week waar KazimVleeshamer en iutfku voor mij eindigde op het podium, gaan we vanavond opnieuw op jacht naar een mooi resultaat.

Vanavond een kleine 10% kans op regen. Laat het water maar komen want ik denk niet dat er voor mij onder droge omstandigheden weer een podiumplaats te halen valt.

Iedereen nog even succes met de laatste oefenrondjes en tot vanavond!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:44
Hier mijn korte beschrijving van de race op Brazilie:

Setup: Gekozen voor iets meer downforce dan de meesten. Dit werkt vaak wel lekker op Brazilië. Wel iets lagere topsnelheid (10 km/u minder).

Kwalificatie: Slecht - 6e plaats - Langzame banker lap (1.07.6) - Tweede rondje gespind na enigszins gehinderd te zijn. Derde rondje simpelweg te langzaam. (1.07.3) - Dat heb ik in de oefensessie zeker 0.5 sec sneller gedaan. Nog geen man overboord. Het racetempo is aanwezig.

Race:
Gestart op de 6e plek maar met een racesnelheid die wel snor zit. Na een rondje of 17 heb ik de derde plek te pakken. Doordat mijn ERS en fuel de eerste ronden iets te hard zijn gegaan moet ik even een aantal ronden rustig aan doen. Ik laat tijdens het sparen wat tijd liggen ten opzichte van de nummer 2 maar rij ongeveer dezelfde pace als de nummer 1 en sta hier zo'n 3 seconden achter. Een 3e plaats is een prima resultaat maar misschien zit er nog wat in aan het einde.

In ronde 26 heb ik 0,32 ronden aan brandstof bespaard en sta ik op het punt om het tempo weer iets op te voeren, maar voor dat gebeurt ga ik in de fout in één van de lage tractie bochten. Dan sta je ineens midden in het weiland. Na wat ploegen kom ik op de 8e plaats het weiland weer uit (zo dicht zit het op elkaar) maar zijn de banden dusdanig vies en oververhit dat ik het weiland direct weer in rij.

Op p10 gaat de race verder. Met niks meer te winnen of verliezen. Uitrijden dan maar. In één van de laatste rondjes gaat de persoon voor mij er ook nog af. Het werd dus p9.

Erg jammer, hierdoor schuif ik naar een met Rolbok gedeelde tweede plaats in het kampioenschap. Hopelijk gaat het beter in Baku.

Wederom complimenten aan iedereen in de duels. Ik heb behoorlijk veel duels gehad en iedereen heeft de boel weer heel gehouden zonder al te rare incidenten.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hop daar gingen we weer....
niet mijn favo baantje, maar wel ok tijden in tt en ik kan er redelijk constant rijden, dus mijn doel was om bij de 1e 8 te komen ondanks het sterke deelnemersveld.

Qualificatie:
Ik wist dat ik sowieso onder de 1.07.5 moest rijden om enigzins vooraan te staan. mijn doel was een hoge .3 of lage .4
De 1e ronde was redelijk, ik werd teveel afgeleid door iemand die naast de baan was beland, focus Mark! een 1.07.7 niet al te best... maar goed, ik had een tijd staan, dus er kon iets meer risico op:
2e ronde, ging lekker een 1.07.450 , de tijd die ik wilde hebben, ik stond op dat moment 3e maar ik wist dat ik met deze tijd nog wel een plek of 4-5 zou zakken, maar omdat ik tevreden was, kon i ker met de 3e set banden alle risico's ingooien, niks te verliezen.
En dit werkte, ik kwam de 1e 2 bochten door en reed een top ronde. op een gegeven moment lag ik 0.4 voor op mijn tijd. ik zou op een 1.07.0 uitkomen, alleen de exit van de laatste bocht was K*T, maar nog steeds behoorlijk in het groen, en uiteindelijk een 1.07.1 een top tijd al vond ik zelf :) ik stond 3e maar net voordat de vlag viel, knalde Rick er nog onderdoor met een 1.07.0
wat zat iedereen weer dicht op elkaar, wat een niveau

de wedstrijd, ik start als 4e met iutfku, rolbok en rick voor me. mijn start was goed, ik was lekker weg, ik kwam net achter rick terecht, gelukkig niemand naast me in die 1e krappe bochten. Rick maakte in de 4e bocht een fout in de exit waardoor ik hem kon passeren, ik lag zelfs 3e, ik werd er gewoon zenuwachtig van :)

de 1e paar ronden kon ik Iutfku en rolbok nog volgen, maar ik reed teveel op mijn max, dus een te groot risico, ik moest ze laten gaan. uiteindelijk heel heel veel ronden met rick in mijn nek gereden, nog ingehaald door Slappedas en op het einde maakte Rolbok nog een fout (spin) waardoor ik even 3e lag.. podium plaats, maar Rolbok kwam netjes terug. Ik had de deur dicht kunnen gooien, iets meer risico, maar liever 4e dan eraf...

dus waanzinnig tevreden, mooie gevechten, goed tempo en gaaf om te zien hoe we battlen met zijn allen in deze league!

• Rb88
Zondag 18, oktober 2020.

We mogen eindelijk weer! Na een hele week wachten en de spectaculaire opening op Zandvoort stond nu Brazilië op het programma. Niet mijn favoriete baan. Maar zeker wel een leuk F1 circuit!

Wat ik nog even wil melden.
Echt respect voor het niveau wat we nu hebben rondrijden. Nauwelijks/Geen incidenten in kwalificatie en maar 1 Virtual Safety Car.
Kwalificatie
De kwalificatie ging onverwachts goed! Ik wist het zelfs voor elkaar te krijgen om die auto op de 2e rij te zetten. P3. Wetende dat die rondje echt heel goed was en er achter me nog een aantal stonden die waarschijnlijk een mindere kwali hebben gehad gaan we de race beginnen.
De race
5 lampen gaan uit en we zijn zonder noemenswaardige incidenten door bocht 1 en 2 gekomen. Uitkomen bocht 4 maak ik een foutje en val een plekje terug tot achter mark.

De openingsfase in de race dus een plekje verloren. Maar echt naar voren kijken gaat niet want de volgende 2 snelle gasten melden zich al in mijn staart. Slappedas en Kazim. Na een paar rondjes de speldenprikken van Slappedas afgeweerd te hebben komt het onvermijdelijke. 1e DRS stuk ik ben de aansluiting voor me wat verloren, ERS is bijna op dus ik laat Slappedas maar gaan, hem nog langer ophouden gaat mij waarschijnlijk nog meer plekken kosten. Een paar rondjes later komt ook Kazim me voorbij en rij ik op P6.

Niets aan de hand. Dit was ook een beetje de plek die ik hier verwachte. Maar ja als je 3e start wil je eigenlijk toch wel meer. Dat zat er gewoon niet in vandaag. Misschien kon ik nog een beetje track position winnen in de pitstraat.

Ik wist dat ik de pace van Mark kon matchen maar ik maakte ff te vaak foutjes om echt het vuur aan zijn schenen te leggen. Toch besloten om zijn pitstop strategie te volgen. Mark stopte eigenlijk een rondje te laat en ik kwam in zn kofferbak de pitsstraat in. We doken er allebei vol in en met nog 1 meter te gaan zat ik gelukkig net aan onder de limiet (79 kmh). Dat was bijna een 5 seconde time penalty die wel eens heel duur zou kunnen worden. In de pitlane maakte de Crew van AlphaTauri nog ff een unsafe release.
We verwachten dan ook nog als league organisatie een mooie donatie in de boetepot!

Vervolgens heb ik dus de rest van de race achter mark aangereden met een verschil tussen de 2 en 1.5 seconden. Ik had hem wel onderdruk maar echt aanvallen ging dus niet. Uiteindelijk dus ook zo gefinishd nadat Rolbok nog even voor onze neus verscheen. Deze had een klein incident met Iutfku.
Deze 2 mannen hebben 35 rondjes op 0.2 seconden van elkaar gereden voor mijn gevoel! Echt super knap!

Uiteindelijk kwam ik als 5e over de streep waar ik best wel tevreden mee was! Had me op een gegeven moment gesetteld voor P6, maar pech voor Kazim geluk voor mij was hij nog even opzoek gegaan in het weiland naar Black Angus Cows. Deze waren niet te vinden en dat heeft hem dan ook ff iets te veel tijd gekost.

Nogmaals wat hebben we een toffe wedstrijden, en wat wordt er super leuk geraced!

Aanstaande zondag Baku! Nu al zin in. Vorig jaar 5 van de 15 mensen aan de finish ik verwacht er dit jaar meer!

En uiteraard nog de beelden:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:45
Hierbij de briefing voor komende race op Baku en de debriefing van Brazlilië.

Interesante punten mbt Baku, pit entry en exit.
Wanneer reset to track gebruikt mag worden en in welke gevallen.
Niet inhalen onder gele vlaggen

YouTube kanaal GoT F1 PlayStation Racing League Discord

• BartvandenBrink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-12-2022
Psn naam: EASY-victory
Rijdersnummer: 11
Voorkeursteam: Ferrari of Redbull
Voorkeursleague: Brons

• Rb88
Goedemorgen,

Een regenachtige zondagochtend in Nederland vandaag. Maar de weersvoorspelling in Azerbeidzjan ziet er goed uit. Een prachtig zonnetje met af en toe een wolkje. Het schijnt dus droog te blijven vanavond.

Baku dus, Monaco alleen dan met veel hogere snelheden. Met 1 van de langste rechte stukken van de kalender en de de 2 laatste races in het achterhoofd belooft het een fantastische editie te worden.

Met dat in het achterhoofd gaan we even kijken naar de tussenstand in de 3 kampioenschappen.
In Gold gaat ziet de top 3 er als volgt uit:
1. Iutfku 44
2. KazimVleeshamer 35
3. Rolbok 35

De Renaults doen het dus erg goed tot nu toe, zal Rolbok dan vanavond zijn eerste overwinning pakken? na 2 races heel dichtbij gezeten te hebben.
Of gaat slappedas er dit keer dan eindelijk vandoor met de zege?
Of krijgen we vanavond een andere winnaar?
Volg het vanaf 20:00 uur live op ons YouTube kanaal: YouTube: GoT PS4 Racing League - YouTube

In silver is de tussenstand als volgt:
1. Stepic-88 41
2. Johan_M_19 38
3. mIeZeLs 31

Ook hier dus nog van alles mogelijk. Stepic-88 leidt de dans tot nu toe maar wordt op de voet gevolgd door Johan_M_19.
mIeZeLs komt daar al snel achteraan en heeft nog volledig zicht op de nummer 1.
Baku kan zomaar een verrassende winnaar opleveren.

In bronze hebben we de volgende stand en een nieuwe deelnemer! Welkom :).
1. Suikertaart 22
2. Neuteboom 22
3. Pietje206 20

Hier ligt het kampioenschap nog helemaal open. Een groep met nieuwe en enthousiaste racers waar je iedere race het niveau ziet verbeteren. Super tof om te zien.
Ook in bronze belooft het een spannende wedstrijd te worden waarvan de winnaar in mijn ogen niet te voorspellen valt.

Wie gaat er vandoor met de zege in Gold, Silver en Bronze?
We zullen het rond een uur of tien vanavond weten!

Succes allemaal!

• Danny-v6
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-12-2021

Danny-v6

Psn= danny-V6power

25 oktober 2020

We gingen vandaag naar Azerbaijan. Deze week niet heel veel tijd gehad om te oefenenen en de keren dat ik tijd had ging het dan ook echt voor geen meter.. ik was er dus over uit uitrijden is het enige wat telt vanavond..

De kwalificatie,

Zoals hier boven al vermeld ging het oefenen niet echt lekker totaal geen vertrouwen iets wat je op deze baan wel nodig hebt, dus had mezelf voor genomen maar 2 snelle rondes neer te zetten zodat ik in de race zelf 1 setje nieuwe softbanden en 2 setjes medium had. Begonnen met een bankerlap zo dat ik iig een tijd had staan en dan zien we wel welke plek het word, zoals verwacht helemaal achterin in het veld. Toen gewacht tot er nog 5 min op de klok stond en er wat meer rubber op de baan zou liggen naar buiten voor de een alles of niet rondje, ook dit rondje begon uitermate teleurstellend bocht 2 zat ik al 2 tienden boven me eigen tijd dus wist dat sector 2 bepalend zou zijn voor mij op plaats op de grid dus alles geven nu, teveel op de limiet en bij het kasteel zet ik hem tegen de muur vleugelschade helaas dat word waarschijnlijk echt helemaal achteraan starten.. toch nog plek 19😅

De race,

We gaan toch op de witte band beginnen in het geval er toch geen safetycar komt kunnen we tenminste lang door rijden. Formatie ronden beginnen we mee, extreme stuur bewegingen maken op de rechte stukken aangezien er heel moeilijk temperatuur in de banden te krijgen is. We staan op onze plaats, de 5 rode lampen gaan uit, dit keer zit ik wel op te letten en kom goed van me plek af na bocht 1 twee plekken gewonnen.. einde ronde 3 zijn de eerste paar al naar binnen geweest en liggen ondertussen alweer op plaats 13. Dat was niet voor lang verrem me al snel en beukie komt gelijk langszij zetten, zat er voor einde ronde 4 alweer snel achter dacht snel er weer voorbij, helaas net voor de race de instelling van de overtake button zitten veranderen wat dus niet handig was en ik dus niet beukie voor bij ging maar dat Mark Snijder mij juist voor bij was. Een ronde later gaat ik hem alweer voorbij door dat die denk ik in aanraking kwam met beukie, wel geteld ook weer 1 ronde verder komt die me alweer voorbij zetten kazim er ook erg dicht op die me dan ook snel voorbij wilde en me bocht 2 er uit wilde remmen dat lukte maar wel het muurtje dat hem moest opvangen. Daar was dus de eerste vsc! En niet gek veel later ook de safetycar de baan op mooi moment om naar verse mediums te gaan en gelijk de de overtake button weer aan te passen want dat werkt dus echt niet op deze manier. Einde ronde 9 gaat die weer naar binnen nouwoutzki maakt een foutje de eerste bocht dus die kon ik mooi voorbij. Waar ik dan ik dan uiteindelijk in treintje kom te rijden maar na wat rondjes toch al wat tijd begin te verliezen en niet echt meer kan aansluiten en al weer snel de volgende safetycar ik nog op goeie mediums waar ik denk toch wel de race mee kan gaan uitrijden dus we blijven lekker buiten er gaan een hoop mensen voor me naar binnen voor waardoor ik 5 plaatsen opschuif naar plek 7. Einde ronde 15 gaat de eindelijk weer naar binnen slappedas die te vroeg in gaat halen waar door die in moest houden en ik hem dus mooi voor bij kon een bocht later Sebas die een foutje maakt en ik hem voorbij wilt maar me exit totaal niet goed was misschien de volgende bocht meer geluk maar door dat onze exit allebei klote was komt slappedas aan de rechterkant langzij en komt daar in aanraking met Sebas omdat er te weinig ruimte was. met als gevolg dat ze elkaar toucheren en ik geen ruimte meer heb om de bocht te halen en ik me voorvleugel kapot rij.. weer een lang recht stuk op met kapotte voorvleugel maar links aanhouden dat de rest er voor bij kan en de gevechten voort kunnen zetten. Achteraf kijkend naar me beelden had ik toch wat meer naar links gemoeten en iets minder op het gas, zette op deze manier Ferrari_nl klem waar door die door mij toe doen ook een plaats verloor aan glydoscoop😅 voorvleugeltje wisselen en zien waar het schip strand hopelijk worden er nog fouten gemaakt voor me dat ik nog wat plaatjes op kan schuiven. Niet veel later idd kom ik idd jackchealsie tegen die een fout gemaakt heeft en voorbij kon toch nog plaatsje 17 geen laatste R2beat op de harde band reed ondertussen erg makkelijk op me uit op een hardere compound. Die uiteindelijk ronde 21 de auto in de garage parkeert problemen? We zullen het vast horen na de race! Nu riznid voor me op de soft band, al 3 seconde ingelopen zullen we hem misschien nog kunnen aanvallen de laatste ronde? Ronde 22 ja hoor ik wil te graag en tik de vangrail aan bij het kasteel(i’m stupid, i’m stupid!!!) vleugel weinig meer van over te snel naar de pits willen en mezelf uit de race rijden, wat een kneus ben ik toch!!!

Nu zitten we toch wel in de gevarenzone om te degraderen terwijl ik plaats 10 in het eindklassement als doel had gesteld. Ik benadeel het team door mezelf zo uit de race te rijden en weer dure punten mislopen voor de constructeurstitel.. vanaf nu moet het echt beter op deze manier ben ik me stoeltje in gold niet waard! dus deze week stapt deze jongen veel in de simulator om cota te gaan oefenen en laten we zondag zien wat we waard zijn💪 zie jullie in Amerika

YouTube: GoT racing league 3/7

• iutfku
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10-2022
Ronde drie van het F1 2020 GoT kampioenschap bracht ons naar de nauwe straten van Baku en hopelijk gaan we door naar Amerika met een mooi aantal punten.

Om dat voor elkaar te krijgen wilde ik zo ver mogelijk vooraan starten maar de eerste ronde van de kwalificatie werd ik opgehouden door de twee Haasen. Rondje maar afmaken, zodat ik in ieder geval een tijd heb staan want in Baku weet je het nooit of je hem parkeert in het kasteel gedeelte. Ronde daarna was een solide banker lap met een 38,9 maar nog lang niet snel genoeg. Mijn laatste poging was ook shit waardoor ik met een 38,9 als zevende zou gaan starten. Enorm balen want een pole was hier echt mogelijk.

De race: proberen niet in gevechten te komen en gewoon de race uitrijden zonder schade en fouten maken was het doel. Niks daarvan is ervan terecht gekomen! Na de eerste 5 rondjes had ik vijf posities te pakken en lag ik op P2. Deze waren echt GEWELDIG! Tot ronde zes kwam waar ik vijf meter te laat remde voor bocht 2 en mijn voorvleugel mocht vervangen. In de pitstraat maakte ik achteraf gezien mijn tweede fout en ben ik voor de witte band gegaan. Als dertiende terug op de baan en als er geen SC meer zouden komen had dit goed kunnen uitpakken, maar helaas kwam deze nog een aantal keer terug de baan op. Ondertussen, omdat mensen voor mij van band wisselde lag ik weer tweede maar was ik op mijn witte band makkelijk te pakken voor iedereen achter mij op geel en viel ik terug tot P4. Met nog vier rondes te gaan kwam er nog een SC en was het tijd voor nog een brainfart moment van mijn kant en ging ik pitten voor rode banden. Volgens mijn berekening zou ik één plek verliezen daarmee en op de verse rode banden de aanval kunnen openen op de top 3. Maar dit plan ging hopeloos fout en ik viel terug tot en met P8 met nog 2 rondes te gaan. Dit wordt helemaal niks! De laatste ronde gaan we in en ik zie Mark een inhaal poging doen op Nowoutzki en ze crashen! Deantjuh zit er nog tussen en wij moeten beide vol op onze rem om ze te ontwijken. Het rechte stuk daarna zaten Deantjuh en ik naast elkaar maar dankzij mijn verse banden (ja, ik wil toch mijn pitstop een beetje goed praten :+ ) was ik sneller weg en kon ik hem pakken. Nu lag ik in de laatste ronde op P5 met een dragrace naar de finish. Deantjuh kwam nog erg dichtbij en eindigde uiteindelijk 0,05 achter mij voordat hij zijn penalty’s kreeg. Dat was intens!

Uiteindelijk dus vijfde geëindigd. Dit was denk ik sowieso gebeurd, omdat Rolbok mij zou pakken na de SC met zijn gele banden t.o.v. mijn witte. Volgens mij na het lezen van de uitspraken stijg ik nog één plaatsje naar P4 en mag ik niet ontevreden zijn over het aantal punten wat ik scoor. Op naar Amerika wat een erg vette maar ook lastige baan is. Vooral de rempunten en instuurmomenten zijn soms lastig te bepalen. Dat gaat weer leuk worden.

Voor degene die mijn race willen bekijken, dat kan hier:

[Voor 3% gewijzigd door iutfku op 27-10-2020 17:02]

• Arjan jansen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11-2020
Baku geweldige baan maar eigenlijk ook gewoon kut 🙈
En wil ik mee blijven doen voor de bovenste 3 plaatsen moest ik hier redelijk scoren.
Qf
Niet echt mijn ding snap er geen kut van. Denk ga met 6 ronde brandstof op sofs naar buiten effe inkomen. Gelijk derde tijd denk oké kan dus harder. Ja niet dus daarna nog 2 pogingen maar allebij🙈. Dus conclusie 8ste op sofs die al 6 ronde oud zijn.
Start race. Ik denk rustig de eerste paar bochten door je kunt het daar niet winnen maar zeker wel verliezen. En jahoor sc ik denk moet van die krengen af en ga snel naar mediums. Pits in 7 de pits uit 15de. Ik denk dat gaat een lange avond worden. Nooit gedacht dat hij bijna fantastisch werd. Ik lekker op mijn mediums knalle en de 1 na de ander na binnen dus snel weer op plek 7. En jahoor weer sc ik denk komt er nog wel 1 blijf lekker buiten. En jahoor bijna iedereen na binnen dus kwam op plek 3 terecht met edenees en Ed voor me. Maar Ed dacht ik help arjan een beetje ik ga in bocht 2 rechtdoor. 😘. Dus 2de en toen zag ik edenees na binnen gaan ik na p1 en mijn teamgenoot na p2. Ik in de chat vriend how gaan we dit oplossen. Hij zegt ik weet niet of ik het einde haal op deze mediums. Ik zeg ik ga ervoor als je mij kan helpen. Deal ga ik nog een x terug betalen natuurlijk. Dus we kwamen nog 2x een sc tegen maar doordat ze steeds snel achter mekaar kwamen waren de afstanden niet groot genoeg om na binnen te gaan. Dus blijven rijden. Banden kijken 60% achter. Pfff. Ik steeds achter de sc rustig rijden geen wielspin veroorzaken ivm de banden. En met mijn maat overleggen ik ga zo laat mogelijk op het gas. En dat ging zo goed dat ik steeds 2 a3 sec weg liep. Doordat mijn maat in sec 2 ze mooi achter kon laten. Tot dat hij 2 ronde voor het einde. (het beroemde kasteel raakt) ik zeg nog de koning is niet thuis.. Ja hoor en daar komen ze kenhead en Co. 1na laaste x het lange rechter stuk op. Alles open en aan ogen dicht. Maar 80 % achter dus ook nog eens kans op een lekke band. Maar niet aan denken. En kenhead ging mij op het einde voorbij aan de buiten kant en ik raakte zijn achterkant hij kon door en ik spinde. Gelukkig. Naar plaats 5 pff vloeken huilen. Maar mijn zoon zegt je heb geen straf gehad en de rest misschien wel. Dus gas erop laatste ronde. Steffic klapte in de muur volgens mij. En toen het laaste rechte stuk op ik merkte dat mijn voorganger vleugel schade had. En dus ik denk het kan nog en ja hoor op start finisch nog na p3 op 0.004 van de nr 4 volgens mij. Gefeliciteerd kenhead en op naar de USA

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Baku,
Ik had er zin in, met de weet dat er veel vleugeltjes zouden sneuvelen en ik normaliter zelf weinig fouten maak, had ik wel vertrouwen in Baku, top 10 was mijn doel.
De qualificatie, ik wilde eigenlijk max 2 runs doen, omdat ik een setje rood wilde overhouden met de wetenschap dat er een aantal SC's konden komen.
En de 1e run was niet heel goed. een 1.39.9 wel ok, maar ik was zeker niet tevreden. Mijn doel was om zeker onder de 1.39.5 te rijden...
Maar mijn lap stond, dus weinig risico's meer en vol gas, plus het was de 2e run een stukje rustiger op de baan... en de 2e run ging echt heel goed en ik zette een 1.38.9 neer. Sneller dan mijn TT tijd (net als in Brazilie) en met deze tijd een 5e tijd. Heel erg tevreden.

De start, ik stond direct achter R2, hij stond 3e. mijn start was goed, alleen bij de 1e bocht remde iedereen toch ietsje eerder dan verwacht, meteen gele vleugel! verder kon ik wel door, ik had er niet enorm last van, maar ik merkte dat ik iets voorzichter moest zijn. ik kon mijn 5e plek wel behouden, maar ik besloot om in ronde 4 toch voor een wissel te gaan, op naar de gele band en een nieuwe vleugel. Ik kwam direct op plek 15 uit, geen zorgen de race was nog lang.
bij de 1e SC doken er wat mensen naar binnen, plek 8, en vervolgens nog wat inhaal acties en ik kwam op plek 5 terecht, het ging lekker en ik kon met het tempo mee, ik vond het een leuke race, zat er lekker in en had vrij weinig moeite om bij te blijven... maar ik moest nog wel een keer naar binnen, en een aantal mensen die tijdens de SC waren geweest, niet meer. Dus ik ging alsnog voor top 10....
uiteindelijk 2e pits, nog 8 ronden, ik kon naar rood. ik kwam op de 12e plek weer naar buiten, maar op rood met om me heen gebruikte witte en gele banden was heerlijk rijden, een aantal inhaal acties, lekker doordrukken en op naar plek 7.... ik reed achter nowoutski! en toen kwam de SC.. we bleven buiten.... ik zat op rood, mijn banden waren goed.. nog 2 ronden en ik dacht.. hem kan en moet ik hebben... ik zou geen drs meer hebben dus ik moest het van mijn goede banden en dus goede exit hebben...
laatste ronde, bij de 2e bocht zat ik dicht achter hem... ik dacht nu een goede exit en meteen erop en erover.. .MAARJAAAA we kennen het verhaal allemaal, in mijn enthousiastme, te laat geremd, nowoutski eraf getikt en mijn eigen vleugel volledig in het rood... de auto was niet meer te besturen en in het kasteel was het helemaal exit
domdomdom..... van normaal voorzichtig en niet op de max rijden, naar teveel willen en mijn race verkloten en die van iemand anders...
gevolg een DNF en terecht strafpunt op mijn licentie

ik heb bijna 2 dagen lopen balen haha, maar uiteindelijk toch een fijne race gehad en blij dat ik het tempo kan bijbenen
voor de video:
YouTube: Marksnijders33's Baku 25-10-2020

Op naar US of A :-)
Zin an met deze leuke groep

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Van Baku naar de USA

Ik had er zin in, en ook wel wat goed te maken na mijn fouten-drama in Baku.
Ik vind het een leuk circuit, goede combi van snelheid en wat technische bochten. en er wordt heel veel gevloekt op alle corner-cuts, maar ergens vind ik dit ook wel fijn.. gewoon weinig cuts pakken en seconden winnen op diegene die dit niet doen.

QUali: ik besloot om 1e run op geel te doen, mijn wedstrijd tactiek was rood-geel-rood dus ik wilde een setje overhouden. En op geel alvast een lap neerzetten
het ging best aardig, 1e run op geel, wat meer benzine mee voor een eventuele 2e ronde en maar kijken waar het schip strandt. Maar toch netjes een 1.31.5 goed voor een 11e plek

2e op rood, gas erop!! rondje ging goed, niet top, maar toch een hele nette tijd 1.30.893 en een 6e plek op dat moment. ik was tevreden, met nog 1 run te gaan... dus gewoon lekker alles of niks...

en ook de 3e run, ging gewoon goed, 1 foute exit, rondje had nog wel 0.2- 0.3 sneller kunnen zijn maar uiteindelijk een 1.30.7 erg tevreden en een P4. Sowieso gaan de quali's goed. de laatste 3 races een top 5.

Dan de race, de 1e bocht erg tricky om met zijn allen in te duiken. Slappedas en ferrari voor me en glydoscoop en david achter me. het zou pittig worden. Mijn start was goed, maar ik vind in de binnenkant starten op deze baan gewoon lastig, slecht te zien hoe iemand naast je zit in de 1e bocht. Ik nam niet alle risico's (bewust) zeker na Baku, en Glydoscoop haalde mij meteen in: P5
En ik moet zeggen, het ging gewoon goed, had weinig moeite de rest achter mij te houden en ik kon goed mee met glydoscoop en ferrari, die in mooie gevechten waren gewikkeld. Ik hoopte op een foutje van hen in hun gevechten, maar dit gebeurde niet....
Ik had hoop op mijn taktiek, ik wilde sneller naar binnen dan de rest, en dan op geel, alleen stom stom, vergeten de wissel op geel te zetten, dus ik ging naar rood. Geen hele grote ramp, maar mijn taktiek was toch wel op het einde stampen en hopen op een SC eventueel voor mensen die op geel/.wit stonden. maar ja, dikke pech en dan maar op rood de 2e run.

ik kwam achter wat mensen die naar geel of zelfs wit waren gegaan, toch heel wat mensen op een 1 stopper... maar voor mij te risicovol met alle corner cuts. Dus gas erop. uiteindelijk viel ik door mijn pitstop terug naar plek 12, maar (al zeg ik het zelf) goede inhaalacties weer naar voren gereden, P5

ondertussen werd er al 10x gezegd door Jef dat het binnen 10-15 min zou gaan regenen, maar ja... ik kon lastig op rood blijven rijden, dus toch naarbinnen, naar geel. het verschil met diegene op een 1 stop was toen even groot. makkelijk 1 sec per ronde eraf.... en ik kon opstomen naar plek 5, achter david en Iutfku. ik zag dat Iutfku heel erg aan het struggelen was (schade?) en david had het tempo er ook niet heel goed in, ik reed naar hen toe... was plek 3 mogelijk???

alleen mijn gele banden begonnen op te raken en het begon te regenen, ik begon echt te glijden, iutfku viel uit en ik reed op plek 4, nog 1 plek te gaan voor het podium, david voor mij die in de regen alle kanten op gleed, maar ik ook. ... nog 1 ronde..... ik wilde niks riskeren, ik stond bijna achterste voren en in de laatste sector kwam ferrari heel snel dichtbij en in het bochtige laatste stuk durfde hij hem ernaast te zetten (knappe actie). Ik vond het risico te groot. en uiteindelijk een P5. ook omdat ik maar 3 seconde straf had. Ik had gehoop dat ferrari er meer had, maar hij blijkt ook rustig te kunnen rijden ;-)

gefeliciteerd Rolbok!

en mijn race, opgenomen vanaf de laatste Q-run:

• Danny-v6
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-12-2021

Danny-v6

Psn= danny-V6power

Zoals als eerder gezegd, belofte maak schuld dus deze week heel veel geoefend zodat we een een goed resultaat zouden halen op cota. Alles bij elkaar zeker wel 10 tot 12 uur geoefend want voor mij echt heel veel is.

Zoals altijd beginnen we met de kwalificatie, eerst even kijken wat het weer doet yes regen aan het einde van de race. Deze baan had ik ook aardig onder de knie in de regen dus met een beetje gekke dingen kan je boven je stand eindigen.

1e run die we doen gaan we op safe want je hebt zo een tracklimit aan je broek en heb je nog geen tijd. Redelijke tijd neer gezet maar dat zou lang niet goed genoeg zijn om in de top 10 te starten, gelijk naar buiten voor nog een ronde die was al aanzienlijk sneller 0,600 uit me hoofd maar er zat zeker meer in want er zaten wel wat schoonheidsfoutjes in. Vol goede moed gaan we naar buiten voor een alles of niets rondje maar 5 sec voor ik bij start finish kom valt de vlag dat de kwalificatie is afgelopen erg dom want ik had het makkelijk kunnen halen. Ach 14e plek geen man over boord ben er van overtuigd dat ik in de race wel verder naar voren kan rijden.

De start we komen goed weg ondanks we op de mediums starten. We gaan af op de eerste bocht dat word spannend er zijn een hoop lijnen die je hier kan pakken voor me begint het al aardig op te stropen dus we gaan maar wat rustiger de bocht in, fuck nu zit ik opgesloten kan geen kant op en de mannen die aan de buitenkant zitten snijden hem zo hard naar binnen dat ik vleugel schade heb we zien het maar als een race incident.. kop op, we gaan gewoon naar binnen voor de harde band aangezien aangezien er altijd nog wel een safetycar komt kunnen we altijd nog switchen naar de medium band. En we rijden maar en rijden maar maar er komt maar geen safetycar kom niet vooruit op die harde band😞 de regen blijft ook maar uit dus we gaan maar naar binnen voor een setje sofst op de snelste race ronde te pakken, voor een extra puntje. ook dat lukte niet in het rondje dat ik ervoor ging zitten en al snel kwamen de spetters ook geen snelste race ronde voor mij niet genoeg regen voor chaos al met al gewoon helemaal...... gaat het grapje aan het begin dan echt me degradatie inleiden? Ik weet het niet maar op dit moment van schrijven is de motivatie er nog niet om heel veel te gaan oefenen deze week ben er ff klaar mee. Zie jullie in Oostenrijk

De beelden:
YouTube: GoT racing league 4/7

• Nightspark
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 10:03
Mijn eerste verslag van een race uit de Silver leage.

Vorige week stond Baku op het programma. Helaas heb ik daar, na een slopende race door de nauwe straten, een paar ronde voor het einde de auto definitief moeten parkeren. Helaas, want een plek in de top 5 was zeker mogelijk!

Gisterenavond stond the Circuit of the Americas op het programma. Snel, technisch uitdagend (Track limits!) en ijzersterke concurrentie. Aardig kunnen oefenen dus hopelijk starten in de top 10 en met 2 oefenraces had ik ook een aardig gevoel van pace.

Wachtend in de lobby van de league, voordat de race start, altijd wat last van gezonde spanning. Je blijft toch competitief hè. Wat gaat het worden, droog of nat weer, of een combi.

Het verlossende antwoord: Natte qualificatie met een droge race. Dan toch maar met een droge setup de kwali zien te overleven. Dat ging heel prima, 8e gekwalificeerd en had nog wel sneller gekund als ik niet die laatste ronde vernaggelde door de track limits te overschrijden.

Anyway, door naar de race. Redelijke start met wat duwen en trekken door de eerste bochten heen. Krijg een zetje van Johan_M waardoor ik van de baan af schiet maar zonder kleerscheuren weer terug. Wel een paar posities kwijt. Klein tikje later wat schade aan de voorvleugel, maar niet voldoende om meteen te stoppen.

Focus is het devies. De rode banden niet te snel oproken want ik had een 1-stopper als strategie (Rood -> Geel). Kan lekker volgen en houd de komende rondes mijn voorliggers goed in het oog.

Ronde 12 komt in beeld en mijn moment om over te stappen naar Geel, in de laatste bocht voor de pitentry draaien Johan_M en Kenhead nog even een donut en ik kan een aanrijding nipt voorkomen.
Toch ook die vleugel maar even vervangen, want in combinatie met de gele band wil ik maximale downforce om de snelle bochten door te kunnen komen.

Rondjes maken, geen domme fouten en zeker geen penalties voor track limits. Zet mijn achterligger op een paar seconden en loop in op GrandPuba. Mooi bezig, bandjes blijven lekker en die houden het nog wel uit tot het einde van de race.

Maar dan. Aanstormend op het lange rechte stuk, met DRS, mis ik volledig mijn rempunt. Mijn taartschep schuift zo onder de onderkant van GrandPuba's Mercedes alsof ik een dik stuk appeltaart wil op scheppen.

Dag voorvleugel in ronde 22/28... slippend, glijend haal ik de pitstraat voor weer een nieuwe vleugel. Maar ook verse rode bandjes. terug van plek 9 naar 14, paar rondes te gaan. We moeten gaan stampen om deze domme fout goed te maken.

In die laatste ronden 20(?) seconden goedgemaakt. Terug naar de 10e plek. 9 Seconden op de voorganger achter. Dit moet hem gaan worden.

Finish in zicht, door mijn gebrek(!!) aan time penalties doorgeschoven naar plaats 9.
Niet wat ik had gehoopt, maar mooie verdienste.

Op naar Oostenrijk!!

De hele registratie voor de geïnteresseerde:

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Tijd voor race 4 in de Silver League. Na het behalen van een DNF in Baku was het tijd om punten voor Ferrari te scoren op het Circuit of the Americas. Dus werd er afgelopen week tijd ingelast om te oefenen. En tijdens het oefenen tot de conclusie te komen dat dit een kutbaan is die mij niet ligt. Met frisse tegenzin zit ik er klaar voor.

Over de kwalificatie kan ik kort zijn. Het regende en daar had ik geen rekening mee gehouden tijdens het oefenen. 2x invalid gereden en 1x mijn vleugel kapot gereden. Dat wordt achteraan starten en zo snel mogelijk mezelf naar voren werken.

Vele mensen zeggen dat je in de 1e bocht de race niet kunt winnen, maar wel kunt verliezen. Vandaag had ik geluk dat ik in bocht 1 de race, voor mijn doen, wel ‘’won’’. We schieten van P17 naar P11. Na ronde 1 lig ik op plek 9 doordat ik nog 2 keer kan profiteren van fouten van anderen, een wereldstart. We krijgen een SC in ronde 2, tijd om even snel te plassen. Gelukkig kan dat hier tijdens de race. Na de herstart merk ik dat ik word opgehouden door mijn teamgenoot en vraag hem netjes om mij voor te laten zodat ik druk kan zetten op Johan_M die op P7 rijdt. Een halve ronde later lukt het om te profiteren van een foutje van Johan_M en ligt de focus op P6 die 4 seconden voor mij rijd. In de vrije lucht moet het goedkomen om dichterbij te komen en goede rondes neer te zetten. Door pitstops van de mensen voor mij rij ik op P5 als ik in ronde 12 zelf ga pitten. Last minute besloten om toch een 1 stopper te doen. Als 12e vlak voor mijn teamgenootje (die een erg stabiele race rijdt) kom ik weer de baan op. In de rondes die volgen zit ik er lekker in en weet ik mij op te werken naar P5 in ronde 17. HJA op P4 rijdt 3 seconden voor mij, maar die weet vaak wel een strakke pace te rijden dus het wordt nog een hele kluif om richting hem te komen. In ronde 25 verover ik P4 met veel pijn en moeite. De banden beginnen snel te degraderen en ik begin daardoor foutjes te maken. Om op P4 te eindigen moet ik milanjansen (arjan),die op P6 rijdt, 3 seconden achter mij houden omdat ik een timepenalty heb opgelopen. Helaas lukt het niet om het 3 seconden of groter te krijgen en pak ikzelf nog een timepenalty. Als P4 over de finish, door timepenalties als P5 in de uitslag doordat HJA ook meerdere penalties had verzameld. Een topresultaat wetende dat je op P17 bent vertrokken en er op voorhand geen vertrouwen in had.

Komende zondag rijden we op de Red Bull Ring. Een korte baan met veel inhaalmogelijkheden dus dat moet spektakel op leveren.

• iutfku
Na vorige week een teleurstellend resultaat zijn we deze week aangekomen op Oostenrijk. Een leuke en snelle baan. Maar erg lastig om bij iemand weg te lopen vanwege de vele DRS zones.

De kwalificatie begon goed! Een nette banker lap met een 1.03.6. Twee rondjes kunnen rijden en geen één invalid. Daarna naar buiten voor nog een rondje en met een paarse sector 1 begon ik goed! Rijdend naar bocht 4 zat Mark voor mij en die was blijkbaar onderuit gegaan thuis op zijn stoel waardoor de AI voor hem aan het rijden was en voor mij niet aan de kant ging. Schade en weg mooie ronde. Gelukkig is Oostenrijk een korte baan en had ik nog genoeg tijd voor nog een snelle ronde. Deze was vrij aardig met een 1.03.1 en daarmee pakte ik de derde tijd nadat Bassie en Rolbok beide onder de 1.03 zijn gedoken, erg knap!

Waar ik in de kwalificatie nog vrij goed ging begon de race al drama vanaf de formation lap. In bocht 1 spinde ik met mijn neus het einde van de pitstraat in. Shit! Bang voor een DSQ voor het blokkeren van de pitstraat koos ik voor ‘’return to track’’. Daardoor schrokken er denk ik een paar achter mij toen ik weer terug de baan op kwam waardoor zij een DSQ kregen, sorry daarvoor. Om de formation lap af te maken gleed ik daarna met mijn koude banden tegen Jakechelsea aan waardoor ik alsnog een DSQ kreeg en de race, samen met ondertussen bijna de helft van het veld, op koude bandjes mocht gaan starten.

De start was hierdoor ook drama. Ik verloor gelijk 3 plaatsen en kon daarna op p6 aansluiten. Gelukkig begonnen de banden steeds meer op te warmen en begon ik een oke tempo te vinden. Na een paar rondes haalde ik R2Beat in. Voor mij spinde Bassie waardoor ik op P4 lag achter Rolbok, David en Deantjuh. Proberen voor de undercut ging ik een ronde eerder naar binnen en bijna werkte deze als ik niet één bocht helemaal had verpest. Deantjuh kwam vlak voor mij de baan op, maar op de harde band! Ik reed op de mediums. P3 was dus een kwestie van tijd… tot ik wéér spinde in bocht 1. Mijn voorvleugel beschadigde en hopeloos traag de pitstraat in reed voor mijn tweede pitstop. Nog bedankt aan mijn teamgenoot Danny die voor mij een ronde later pitte, nadat hij mij langzaam richting de pits zag rijden. Nu wel met snelle rode banden en ik kon gelijk de snelste ronde neerzetten. Haalde een paar mensen in en zat op de staart van Riznind tot ik zijn snelheid verkeerd inschatte en achterop hem reed. Weer schade.. weer pitten en toen de race maar uitgereden. Uiteindelijk gefinisht op P13 dankzij wat tijdstraffen.

Felicitaties aan Rolbok voor weer een overwinning en een goede race, de snelste en meest constante coureur op dit moment!

• Nyvek
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Psn naam: Kevinpelt
Rijdersnummer: 7
Voorkeursteam: redbull / McLaren
Voorkeursleague: gold

• Rb88

Organisatie

Goedemorgen allen,

We maken ons alweer op voor de laatste race van de eerste serie van 7.
Wat is er dan nog mooier om even alvast een voorbeschouwing te maken voor Zondag! Ik had het eigenlijk al beloofd voor afgelopen zondag maar was er niet meer aan toegekomen.
Eerst nog even een paar dingen van huishoudelijkaard.
  • De race licentie zullen we vanaf de komende races beter inzichtelijk maken.
  • Afgelopen 7 races hebben we met 3 grids gereden en er was altijd nog plek!
  • Wil je nog mee doen? Join de discord server en laat hier op tweakers een bericht achter
  • Er gaat super veel goed! Alvast bedankt aan alle deelnemers voor het mee doen het respectvol accepteren van de regels.
  • Vanaf aankomende serie van 7 zullen we een iets andere puntentelling hanteren.Die zal terug te vinden zijn in de league regels
  • Kleine oproep! Als je er niet bent meldt je dan netjes af, we gaan voor de aankomende 7 races de afwezigen die zich niet hebben afgemeld verwijderen gezien er nog steeds nieuwe mensen bij komen.
  • Wij zoeken nog commentatoren, mocht iemand zich geroepen voelen neem contact op, via dit forum.
Voorbeschouwing Bronze

Coureurs
Met nog 1 race te gaan ligt het kampioenschap voor nog 2 coureurs voor het oprapen. @Daiov97 en @ErwinvE77 zitten op 1 punt van elkaar af! Met op de voet gevolgd door@Anoniem: 159215 die op 7 punten afstand zit.
Met onze dynamische punten wordt het spannend hoeveel punten er te verdienen zijn de laatste race. Als we iets verder naar achteren kijken hebben we nog een paar outsiders die nog kans maken op de titel mochten er gekke dingen gebeuren bij de voorste 3 in het kampioenschap. @Jurgend74, Pietje206 en CaesarW maken ook nog kans op de titel! Mocht 1 van deze 3 met de zege er vandoor gaan dan is het zeker de moeite waard om de bronze race terug te kijken!
Constructeurs
Mercedes lijkt onverslaanbaar door met 2 auto's in de top 4 te zitten. Het gat naar de nummer 2 is 15 punten en ook hier moeten er dus gekke dingen gebeuren wil de titel niet naar Mercedes gaan. De 2e plek bij de constructeurs is echt nog super spannend tussen McLaren en Ferrari die allebei nog een theoretische kans hebben op de titel!
Al met al super spannend in bronze en na zondag weten we welke 3 coureurs recht hebben op promotie naar Silver.
Voorbeschouwing Silver

Coureurs
Ook bij Silver is het super spannend voor de titel! 1 punt verschil zit er tussen Stepic-88 en Johan_M_19! Met daarachter Nikk_0546 gevolgd op 9 punten en Milanjansen op 10 punten. Ook hier is dus nog van alles mogelijk met 4 coureurs binnen 10 punten. In de bovenstaande standen zijn de slechtste resultaten al afgetrokken, Onderin is het ook razend spannend! Vks29jan hoeft niet meer te komen heeft zich ingeschreven en nergens op gereageerd dit plekje zal dan ook gewoon vrij komen. Lawson, Tosapwnage4 zitten op dit moment in de degradatie zone! Zij hebben een goed resultaat nodig op SPA om de onvermijdelijke degradatie te voorkomen.
Constructeurs
Bij de constructeurs is het iets minder spannend dan bij de rijders. De eerste 4 coureurs zijn van verschillende teams en dat zie je dan ook mooi terug! Het gat tussen de racing point en renault is maar 14 punten en valt dus te dichten met een goed resultaat op SPA! Hopelijk krijgt ook Silver een super toffe race op naar zondag!
Voorbeschouwing Gold

Coureurs
De spanning die er is in Silver en Bronze voor de titel is er niet in Gold helaas. We hebben een super constante en nette coureur, Rolbok die de titel nu al op zak heeft! @Ferrari_NL Is de nummer 2 achter Rolbok en kan zelfs bij een zege en een uitvalbeurt van Rolbok hem niet meer inhalen.
Het gevecht echter voor de 2e plaats gaat tussen Ferrari_NL en @David_Racing ! Hier zit maar 1 puntje tussen en dit kan dan ook nog een mooie battle opleveren! Daarachter op P4 en P5 in het kampioenschap volg ik samen met @glydoscoop allebei op 9 punten achterstand op Ferrari_NL! Er is dus nog van alles mogelijk voor de 2e plek in het kampioenschap bij de coureurs! Uiteindelijk wilt iedereen zo hoog mogelijk eindigen natuurlijk.
Helaas is er ook iemand zomaar gestopt in Gold hij zal dan ook automatisch degraderen ondanks dat hij in de eerste paar races genoeg punten heeft gehaald om te overleven in Gold zal hij verwijderd worden uit de league. Dat betekend dat er maar 2 degraderen. Op dit moment staan Jakechelsea, Fenomeno en Dreadfulroad op de degradatie plaatsen! Maar 1 goed resultaat kan het allemaal anders maken. Het ligt nog erg dicht bij elkaar onderin! Op naar een fantastische race op Spa met een mooie ontknoping!
Constructeurs
Hier staat de Ferrari mooi boven aan met een gat van 15 punten naar de ijzersterke Red Bulls die op hun voet gevolgd worden door Renault, echter gaat Renault de titel hoogstwaarschijnlijk niet meer binnen halen want die hebben nog maar 1 ijzer in het vuur De Renaults hun 2e ijzer is weer terug!!! Ook renault maakt nog kans op de titel! Ferrari zal een solide resultaat nodig hebben zoals afgelopen race op Vietnam om de titel binnen te slepen! Echter zullen Red Bull en Renault met hun rijdersduo het hier niet zomaar bij laten zitten en graag de titel voor de neus van de italianen wegslepen.

Op naar een mooie laatste league race! We vinden het super leuk om mensen hun race verslagen te lezen. Echter heb ik zelf ook niet de moeite genomen om dat iedere race te doen. Het is wat drukker nu ik de boel help organiseren maar ik zal hier even wat vaker updates gaan plaatsen!

Ook zullen we hier binnenkort het een en ander bekend maken met betrekking tot aankomende evenementen waar iedereen aan kan mee doen? Nieuwsgierig geworden? Join de discord server of stel je vragen hier!

• iutfku
Een paar uur na de Grand Prix van Bahrein en de afschuwelijke crash van Grosjean waren wij niet bang om de auto in te stappen voor de laatste race van het eerste seizoen op België.

Na de afgelopen 3 races zeer belabberd te hebben gereden, was ik gebrand op een goede race en een podium plaats. Helaas kon ik doordeweeks niet veel oefenen en had ik keuze uit 2 setups voor de race. Één die ik al eerder heb gebruikt in de race en ik dus weet hoe deze zich gaat gedragen tijdens een race. Of een nieuwe setup die ik alleen in Time Trial heb geprobeerd maar wel zo'n 0,6s per rondje sneller is. Na wat wikken en wegen heb ik gekozen voor de eerste setup, omdat ik al vertrouwd was met deze.

De kwalificatie ging goed. Eerste ronde een top 3 tijd. Tweede ronde kon ik de tijd iets verbeteren en pakte ik weer P3, nadat ik even ben teruggevallen tot P4. Laatste ronde all out gaan en met heel veel geluk (door geen track warnings te krijgen) een tweede tijd kunnen neerzetten. Helemaal met deze setup was ik daar erg blij mee.

Met P2 mag ik aan de buitenkant starten en persoonlijk vind ik dat wel fijn voor bocht 1. Ik kwam goed van de lijn en zag Rolbok wat harken om weg te komen. Hierdoor kon ik al meteen aan de buitenkant hem ernaast zetten en de leiding pakken! Echter met het 20km rechte stuk daarna kwam Rolbok weer langszij. Ik besloot om eerder te remmen, Rolbok verremde zich lichtjes waardoor ik weer achterlangs kon kruizen. Leuk gevecht en weer terug op P1!

Alleen daarna merkte ik dat mijn setup gewoon niet snel genoeg was. Vooral in sector 2 verloor ik te veel tijd en binnen no time gingen de twee Renaults mij voorbij. Mark en Slappedas achter mij liepen niet op mij in waardoor ik mij kon focussen op het rijden van solide ronden en in ronde 7 besloot ik naar binnen te gaan in de hoop een undercut te maken. Rolbok ging ook naar binnen dus daar schoot ik weinig mee op. Hopen dat ik Kazim kan pakken maar die leek na een ronde alleen maar verder te zijn uitgelopen. Plan mislukt. Er kwam wel snel een nieuwe kans aan met verkeer voor ons. De jongens op de medium banden konden langer doorrijden en Rolbok en Kazim hadden moeite om erlangs te komen. Hierdoor kwam ik weer in de buurt en na een paar goede inhaalacties (en dankzij mijn teamgenoot Danny) zat ik weer op de staart van Kazim en kon ik hem pakken op Kemmel straight. Dit kon ik alleen niet lang volhouden en na een paar rondes ging Kazim mij weer voorbij.

Uitrijden op P3 dan maar.. tot de Safety Car zich liet gelden! Iedereen weer op elkaar gedrukt, koude bandjes en strafsecondes om mij heen. Ik kon eerste worden maar ook zesde! Helemaal nadat ik bijna spinde achter de safety car. Focus herpakken en klaar maken voor de herstart. Nog 2 rondes te gaan en nog voordat we de finishlijn over gaan zie ik Kazim haaks linksaf de muur in gaan. Oke, dat is dan P2! Met genoeg ERS kon ik Slappedas de laatste twee rondes achter mij houden en ben ik naar de tweede plaats gereden.

Een mooi einde van een wisselvallig eerste seizoen.

• Edenees
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-04-2021
Het is 11 oktober, en de race-off staat voor de deur. Het is een Renault geworden, en mijn maat, is tevens mijn teamgenoot.
Raar, toch wat zenuwen, en dat voor maar een spelletje volgens velen. Silver league, dat is de doelstelling, Goud?? nee, dat ligt te ver buiten mijn bereik.
Daar gaan we, de eerste race. Voor mijn gevoel redelijk het tempo er in, maar toch weer van die onnodige foutjes. Maar uitgereden, zonder het gevoel te hebben om voor lul te hebben gestaan. Het kan beter qua tijd, hoor ik over mijn headset van Wilco, Arjan en Ronald. Oke, dan de 2e race iets meer risico nemen, maar niet teveel, ik wil niet spinnen. Dus.... gespind...Kak is het genoeg voor Silver. Uiteindelijk wel, samen met Ronald, Arjan. Wilco gaat als nr 20 door naar goud.

Het is eind juni, en ik krijg de eerste appjes van Arjan, snel gevolg door appjes van Wilco en Ronald. "John, doe nu mee met racen"... Ik:Joh ..., dat is toch niks voor mij, beetje opvulling zijn. En daarbij, ik rijd nog met alle settings aan.... laat maar
Uiteindelijk toch ja gezegd, maar toen kwam het .... TC op medium, zelf schakelen, remhulp uit. Ik voelde me als Patty Brard op het ijs. Hoe vaak ik niet in alle talen alles en iedereen vervloekt heb is niet te tellen. Termen als; ik flikker dat ding eruit etc etc waren orde aan de dag. Maar langzaam lukte het, dat moest ook wel, 11 oktober kwam dichterbij.
"Ach weet je, doe mee aan de zomerleague, kun je oefenen" zegt Arjan. Nou dacht ik waarom niet, dus hop aanmelden. Maarja seizoen plek op de camping, dus na 2 races met 36+ graden in de voortent, de rest van de races gewoon thuis volbracht. Em verrekt, schakelen gaat steeds beter, in plaats een bocht in neutraal te nemen, pak ik nu automatisch de juiste versnelling ervoor.
Uiteindelijk het rijden beter aan geleerd, maar tevens mij heel goed beseft, dat er heel veel, veel sneller zijn.

29 november;
Tja daar zit je dan, teleurgesteld te kijken, dat je race na 3 ronden voorbij is. Ik had er een goed gevoel bij, laatste race Spa. oefenen ging goed, dus het vertrouwen was er.
En dan toch weer onnodig spinnen. Iets wat teveel is gebeurd de afgelopen 6 races.
Ondanks mijn leeftijd, toch te gretig, ongeduldig, of hoe je het noemen wilt.
Uiteindelijk op de 15e plek geëindigd, 1 plek onder mijn (team)maat Ronald. Arjan gaat naar Gold, verdiend, hij reed een stabiel seizoen. Stabiel, dat moet het devies voor mezelf gaan worden in de 2e serie.
Daarbij , de volgende stap maken in de assists. TC uit.... hierbij wil ik alles en iedereen vast mijn excuses aanbieden voor de termen die ik er uit ga gooien, en nee..... ik gooi mijn set echt niet het raam uit, dus je hoeft er niet op te wachten buiten.(denk ik)

• Mi_ke_tike22
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Psn naam:mi_ke_tike22
Rijdersnummer:33
Voorkeursteam:Mclaren of Red Bull
Voorkeursleague:gold

• Fleis422
  • Laatst online: 01-12-2020
Psn naam: Fleis422
Rijdersnummer: 32 of 3
Voorkeursteam: Geen voorkeur
Voorkeursleague: Geen voorkeur

• StormR0182
  • Laatst online: 28-01-2021
Psn naam: StormR0182
Rijdersnummer: 44
Voorkeursteam: McLaren/AlphaTauri
Voorkeursleague: Brons

• CoeneSjoerd
  • Laatst online: 21-12-2020
PSN: CoeneSjoerd
Rijdersnummer: nnb
Auto: Maakt mij niet uit
Voorkeur: Silver/Gold

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 14:21
Psn naam:ThS70rm79
Rijdersnummer:14
Voorkeursteam:RB
Voorkeursleague:Gold

• Rb88
Bericht van de organisatie
Sorry voor de verlate uitslag van de eerste serie van 7 races! Erg drukke maand gehad en daardoor geen tijd gehad om die uitslagen hier te posten!
Bronze uitslag
Silver uitslag
Gold uitslag

Beste racers gefeliciteerd met jullie uitslag en de toffe races die we gezien hebben. Zondag starten we met de 2e serie van 7 races! Succes allemaal!

• GrandPuba
Hier een update over de start van seizoen twee van de gathering of tweakers league:

Iedereen is een beetje over de kerst en nieuwjaars periode heen, die dit jaar helaas anders dan andere jaren is gevierd! De league is gewoon door gegaan met de December league en onze groep groeit groter, we hebben weer drie volle grids voor het reguliere seizoen.

En daar zijn we enorm trots op!
Onze league regels
De league regels vind je hier terug, neem deze goed door!
https://docs.google.com/d...SIbZpno/edit?usp=drivesdk
Indeling van de grids:
De team indeling voor Gold, Silver en Brons is terug te vinden op Discord, als je bent ingedeeld, vind je alle info in het bijbehorende kanaal.

De discord vind je terug via deze link: https://discord.gg/VJQPZ6H
Dit zijn de data voor de races:
Elite league
Ivm het grote animo en rijders die graag een league wilde hebben voor Elite settings, is deze league ook daadwerkelijk in het leven geroepen en gaat het deze ook binnenkort starten, de indeling vind je terug op Discord.

Dit is de huidige kalender voor de Elite league:
League vs League battle
Op 23 januari zal de GoT Racing league rijden tegen NFR ( Nederlandse Formule1 Racers )
Wij rijden met tien door ons geselecteerde rijders tegen tien geselecteerde rijders van NFR.
Dit zullen we doen met Live commentaar en verslag op ons YouTube kanaal.

Voor dit speciale event hebben we een livery en badge gemaakt die je ook vrijuit zelf kunt maken middels uitleg in een video op ons kanaal!
YouTube live verslag:
Vanaf dit seizoen zal er om en om live verslag worden gedaan van de leagues op ons YouTube kanaal:
YouTube: YouTube
Aanmelden:
Dit kan altijd! We zijn altijd opzoek naar nieuwe en enthousiaste leden voor de league.
Onze community hoopt binnen enkele dagen de 100 man te behalen en dat is voor ons een mijlpaal!
Er wordt altijd getrained door de weeks en je kunt dus altijd aanschuiven bij een sessie, bij genoeg animo maken we er een league bij en delen wij jou in naar de auto van keuze, of wellicht een vriend of vriendin die ook mee wil doen.

• straffekoffie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-01-2021
Ps4 naam: straffekoffie
Rijders nummer: 14 kan ik nog altijd aanpassen als dat moet
Voorkeursteam: alpha tauri of red bull
Voorkeurs league: zilver

• GrandPuba
straffekoffie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:53:
Ps4 naam: straffekoffie
Rijders nummer: 14 kan ik nog altijd aanpassen als dat moet
Voorkeursteam: alpha tauri of red bull
Voorkeurs league: zilver
Probeer even onze discord te joinen, dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.

Alles leagues zitten vol, je kunt alleen nog als reserve meedoen bij uitval in Bronze, bij voldoende animo kunnen we altijd een extra league opstarten.

• Rb88
Grand Prix Rusland Seizoen 2, Race 1/7
Voor het eerst sinds onze laatste race eind november 2020 konden we eindelijk weer van start met het league racen!

Gelukkig had ik een hele drukke december maand achter de rug. Dus mijn voorbereiding op Rusland was er 1 om snel te vergeten. Het bleef gelukkig droog, ja dat zeg ik niet snel maar als we deze baan ook nog eens in de regen hadden moeten rijden had ik hoogstwaarschijnlijk het einde niet gehaald.

Al met al dus zonder verwachtingen gestart aan de kwalificatie wat me uiteindelijk een 7e plek opleverde. Ja ik heb wel vaker wat verder naar voren gestaan maar dit had erger gekunt geloof mij.

De race ging ik dus ook zonder verwachtingen in maar ik pakte al vrij snel bij de start mijn teamgenoot @Ferrari_NL ! Heerlijk om die een keer te zien spartelen zonder tractie controle. Al snel in de race had ik ook @glydoscoop te pakken P5. Lekker doorkachelen en zien waar het schip strand. Dat lekker doorkachelen kwam er niet echt van. Ik kwam niet lekker in me ritme en ik verzamelde de ene na de andere tracklimit wat mij al snel op 6 seconden straf kwam te staan.

Door het gat achter mij viel die 6 seconden straf nog wel mee maar dat moest niet veel meer gaan worden.
Na nog 2 warnings te hebben verzameld stond ik lekker op scherp en moest dus nog voorzichtiger worden.

Het ging dus al met al niet lekker al koersde ik lekker rond op P5 dus het viel allemaal wel mee met hoe slecht het ging. Maar ja je verwacht het natuurlijk al. @iutfku besloot om zijn auto de muur in te spinnen. Codemasters besloot resoluut om maar een SC in de baan te gooien want die hadden we al 24 rondjes niet gehad. Iutfku kon ondertussen gewoon doorrijden en de pitsstraat op zoeken dus de SC logica ontbrak wederom.

Door mijn uiterst handig opgebouwde timepenaltys ben je behoorlijk in het nadeel in de laatste 3 rondes van de race. Helaas voor de ander gelukkig voor mij kwam ik als 5e over de streep en verloor geen plekken meer door mijn straf. Op naar Mexico waar ik hoop op wat meer race spectakel dan het track-limit walhalla waar we zondag dus reden!

Gelukkig hebben we de beelden nog:

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:29
Afgelopen zondag mijn debuut op het middelste niveau door mijn promotie in Brons van afgelopen seizoen. Besloten om het laatste beetje assist (de racelijn) ook uit te zetten en december te gebruiken om hier wat meer vertrouwen in te krijgen. Rusland dus ook flink geoefend, voordeel was dat die al in de december league zat, waar ik ook zonder lijn heb gereden.

De kwalificatie begon redelijk. De eerste ronde was uiteindelijk wel heel erg op safe, waardoor die run eigenlijk niet zoveel waard was. Na een verbetering in de 2e en 3e run een prima derde tijd neergezet met een 1.31.286. Kon sneller, maar had ook wat meer vleugel staan om in de race wat meer zekerheid te hebben.

Dan de race, waarbij ik het starten nog altijd niet onder de knie heb. Hierdoor verloor ik 2 plekken, probeerde yorh01 nog te pakken door een betere exit in de lange doordraaier, maar na kort te wheelbangen besloot ik me maar te richten op het vervolg van de race. dreadfulroad had inmiddels al een DT te pakken door een valse start en LangeRick had zichzelf in de muur geparkeerd. Dit resulteerde dat ik na een paar rondes dus als 3e reed, achter yorh01 en ThijnG05. Ik had zelf helaas niet de snelheid om ze bij te blijven en daarnaast was achter mij een aardig gat ontstaan, waardoor ik mijn eigen race kon gaan rijden. Probeerde nog wat tijd goed te maken door een ronde eerder naar de mediums te gaan, om zo in de DRS te komen, maar zat er al te ver vanaf om binnen de seconde te komen.

Uiteindelijk rustig de race uitgereden (zodat m'n 3sec opgelopen penalty niet meer werd), helaas nog een incident tussen yorh01 en ThijnG05, waardoor yorh01 nog spinde en z'n voorvleugel kwijtraakte en ik hem in de laatste ronde nog kon pakken. Een mooie 2e plek dus in mijn eerste race in zilver!

• X_Magerehein_X
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo got lijkt me leuk om met jullie mee te racen heb deze week een livestream gezien
En dat zag er veelbelovend uit.als jullie een keer een gaatje over hebben kan ik dan meedoen als gastrijder

Psn X_Magerehein_X
Rijdersnr 25
Voorkeur renault
League bronze en elite

• GrandPuba
Afgelopen dagen is er weer veel geraced!

Op donderdag was de start van de Elite league, leuk maar enorme tricky omstandigheden, een enorm heftige start en nog veel meer spectakel, hieronder vind je de link naar de race en het commentaar:

Met die kennis op zak, heb ik een brriefing gemaakt, bij de eerste race waren er wat start problemen, de start van Elite in Mexico etc.

Gisteren reden we met Silver in Mexico! Eindelijk weer eens een droge race!
De race met commentaar vind je hier terug:

Mijn eigen stream met commentaar vind je hier, er had meer ingezeten, helaas toch wat schade opgelopen, toen iemand vol in de ankers ging of de controle verloor... het is helaas niet anders, maar er had meer ingezeten.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hoi zou ook graag op de lijst komen te staan

Psn : backup_device
Rijdersnr: 72
Voorkeur: Alfa Romeo
League: bronze

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• GrandPuba
backupdevice schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:32:
Hoi zou ook graag op de lijst komen te staan

Psn : backup_device
Rijdersnr: 72
Voorkeur: Alfa Romeo
League: bronze
Join even onze discord als je wil: https://discord.gg/VJQPZ6H

• backupdevice
  • Nu online

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Het 1e seizoen is al een tijdje klaar. En zoals het hoort moet dat geëvalueerd worden.
Negatief: Te vaak gespind, te veel schade gereden, te vaak een DNF, te veel penalties gepakt en te weinig geoefend naarmate het seizoen vorderde.
Positief: P2 in Brazilië, P5 in USA na een start vanaf P17.

Aangezien de lijst met negatieve punten langer is dan de lijst met positieve punten is er werk aan de winkel. Samen met mijn teamgenoot de afspraak gemaakt dat we dit seizoen vaker gaan finishen en minder fouten gaan maken. Hierdoor hopen we lekker in het middenveld/subtop mee te gaan rijden.

Rusland, de 1e race van het seizoen. Na een matige kwalificatie start ik vanaf P11. Lang doorrijden op de gele band en de laatste rondes knallen op de rode band. Na een prima start en degelijke openingsrondes lig ik op P8. In ronde 4 rij ik mijn vleugel kapot in sector 3. Ik kies voor de harde band om hiermee de race uit te rijden en een pitstop te besparen. Dat was de verkeerde keuze. De rest van de race alleen gereden en geen moment in de buurt gekomen van een resultaat. P14 als resultaat.

Mexico, de 2e race van het seizoen. Kwalificatie was ver boven verwachting, starten vanaf P4. 0.4 sec langer en ik startte als 10e, dus het zat allemaal erg dichtbij elkaar. De eerste rondes qua pace zit ik er lekker in. Maar in ronde 6 gaat het fout. In stadiongedeelte verlies ik mijn vleugel doordat ik te vroeg op het gas ga. In de rest van de race geprobeerd om de schade te beperken. Dat lukte niet. Nog 2x gespind, te veel penalties gepakt en LawsonIX nog van de baan getikt (nogmaals excuses). Uiteindelijk als 13e over de finish.

Nog een compliment aan alle rijders in Silver. Nog geen SC gehad en slechts een hele korte VSC in Rusland. Het zou mooi zijn als we dit de rest van het seizoen kunnen volhouden!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 18:43
Na afgelopen week een frustrerend einde van de race in Rusland, stond voor deze week Mexico op het programma. 1 avondje kunnen oefenen maar had de smaak redelijk snel te pakken.

In de kwali bezig met een behoorlijk snel rondje, maar verloor hem bijna in de laatste S wat erg veel tijd kostte. Maargoed, als nog starten op P2 dus eigenlijk niks aan de hand.
In de openingsfase van de race bleef ik rustig achter Thijn aan rijden om op die manier hopelijk mijn bandjes, brandstof en ERS te sparen. Dit ging opzich redelijk, maar na een aantal rondjes merkte ik dat ik tijd verloor doordat ik erachter bleef.
Op het lange rechte stuk dus Thijn voorbij maar hij kon mij toch goed volgen in de rondjes daarna. Hij ging alleen erg vroeg al naar binnen, al na 8 rondes als ik het goed heb, terwijl ik 10 gepland had.
Gewoon volhouden op de softs en je eigen strategie volgen werd mijn plan. Na mijn stop naar de mediums zat ik nog steeds in zijn DRS, mijn strategie werkte dus want ik reed nu op versere banden.
Dit werd aan het einde van de stint wel duidelijk en weer ging Thijn een aantal rondjes eerder naar binnen dan ik. Na mijn stop naar de softs had hij een gat van 6 seconden geslagen door zijn undercut, maar ik wist dat hij in de problemen zou gaan komen met zijn banden in de laatste paar rondjes van de race.
Blijven pushen en het gat kleiner maken, maar nog wel ERS en brandstof bewaren om hem in de laatste rondjes voorbij te gaan. Dit plan was uiteindelijk het goede plan, ik kon Thijn op de start-finish straight voorbij gaan terwijl het laatste rondje in ging.
In het laatste rondje kon Thijn wel volgen, maar echt aanvallen is hem niet meer gelukt.
Een goede maar sportieve revanche na vorige week :D

Hier is mijn stream nog terug te zien: YouTube: Mexico race

• Rb88

Ben je nog op zoek naar een league? Join onze discord. We zijn bezig met een 4e grid op te zetten. Dit zorgt voor plek voor nieuwe deelnemers.

Ben je klaar met de online lobbys? Wil je graag op zondag avond 20:00 uur league racen op een leuke, serieuze en respectvolle manier? Join onze discord en navigeer naar het mededelingen kanaal.
Uitslagen en standen, Gold/Silver/Bronze
De uitslagen van afgelopen zondag zullen vandaag definitief gemaakt worden. En later/morgen hier gepost worden! Het was in ieder geval weer een spektakel afgelopen league races!
Aankomende evenementen
Aankomende zaterdag 23 januari om 20:00 uur hebben we een League vs League battle! 10 GoT racers vs 10 NFR dit wordt live uitgezonden op ons youtube kanaal en is misschien wel leuk om te volgen mocht je nou niets te doen hebben in deze fantastische corona tijd.

• GrandPuba

Aankomend weekend hebben wij onze eerste League VS League race tegen NFR!

Wij zullen de race live streamen op ons YouTube kanaal, klik even op het subscribe knopje en zet het belletje aan zodat je en geen briefings mist, maar zeker optijd onze race kunt volgen!
YouTube: YouTube

• perper
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-08-2021
Psn naam: Perry_Twan
Rijdersnummer: 13
Voorkeursteam: Racing point / McLaren
Voorkeursleague: Elite

• GrandPuba
Vanavond live op ons YouTube kanaal onze eerste League VS League race.

Hierbij de briefing met meer details

[Voor 19% gewijzigd door GrandPuba op 23-01-2021 13:27]

• GrandPuba
Afgelopen zaterdag heeft het League vs League event plaatsgevonden.

GoT heeft met vijf punten verschil de wedstrijd naar zich toegetrokken en gaat met de winst naar huis!

Wil je de race terugkijken dan kun je dat doen via de link hieronder:

Mocht je met ons mee willen rijden, kun je terecht op onze discord:

• MentosHetkoek
  • Laatst online: 30-01-2021
Psn: MentosHetSnoepje
Rijdersnummer 21
Auto voorkeur: Merc
Divisie voorkeur : goud

• Krentenkroket
  • Laatst online: 31-01-2021
Psn: Krentenkroket
Rijdersnummer: 28
Auto: geen voorkeur
Voorkeur: Gold

• Rb88
Goedemorgen,

Voor iedereen die wel heeft ingeschreven maar nog geen league en auto toegewezen heeft gekregen breng mij of @GrandPuba op de hoogte. Dan zou je vanavond nog mee kunnen doen!

We barsten langzaam uit onze voegen en hebben vanavond bijna 4 volledige grids aan de start! Bronze is opgesplitst in 2 leagues om ruimte te maken voor nieuwe coureurs. In zowel bronze, silver en gold zitten super snelle gasten. In het halfjaar dat we nu bezig zijn is dit echt tof om te zien.

Het is race dag! Vanavond staat het Yas Marina Bay circuit op het programma in Abu Dhabi. Persoonlijk vind ik er weinig aan. Maar dat is met veel circuits het geval die Tillke heeft ontworpen.

De weersverwachting voor vanavond is goed voor de mensen die niet van water houden. Volgens de voorspellingen blijft het kurk droog. Laat je niet verrassen want codemasters zou codemasters niet zijn als het vanavond ineens regent in de woestijn.

Vanavond zal er wederom live verslag gedaan worden van de kwalificatie en race door Wido. Die heeft ook verslag gedaan van Gold, Silver en de League VS League battle. Allemaal te vinden op ons YouTube kanaal. YouTube: YouTube

Bronze bestaat dus nu uit 2 grids, het enige wat we hierover kunnen zeggen is welkom aan alle nieuwe coureurs! Zorg dat je de regels goed hebt doorgenomen en weet dat respect en fun voorop staan!

Silver, na 2 races gaat ThijnG05 aan kop met op 3 punten gevolgd door yorh01! Daarachter volgt op plek 3 Daiov97 die tot nu toe laat zien nog steeds sneller te worden. Lukt het deze heren op de lijn door te trekken van de eerste 2 wedstrijden? Vanavond rond 21:30 zullen we dat weten.

Gold, slappedas en deantjuh hebben ondertussen een gat geslagen naar de 3! Nummers 3 in het kampioenschap. De kampioen van de eerste serie van 7 was er in Mexico ook weer bij en scoorde gelijk een goede 2e plek. Met de wetenschap dat je slechtste resultaat wordt geschrapt ligt alles nog open voor de titel.

Het belooft wederom een mooie avond te worden op deze baan zijn er genoeg plekken om in te halen. Vergeet dan ook niet je beelden op te nemen. Heb je echt een super mooie inhaalactie gemaakt? Deel die met Race Control en misschien zien we jouw actie wel terug in de volgende drivers briefing.

Veel plezier allemaal vanavond!

• backupdevice
  • Nu online
Gisteren voor het eerst meegedaan aan de race in Bronze A.

Aangezien het voor mij de eerste keer was dacht ik een rustige strategie te nemen voor de kwali. Eerst een bankerlap maken zodat er een tijd stond en daarna gaan pushen

Lap neergezet en toen gaan pushen . Reed .8 van mijn tijd af in de tweede ronde maar bij voorlaatse bocht kreeg ik een invalid. Meteen naar binnen en nog een ronde gedaan maar toen te hard gepushed. Resultaat was een 14e startplek.

Race begin en tijdens de opwarm ronde voel ik dat de auto totaal anders is dan ik gewend ben. Doordat ik nog een redelijke n00b ben was ik dus vergeten om op de startgrind nog een keer de juiste setup te laden. Op het rechte stuk snel de rembalans en het Diff goed gezet. Moest nog vol in de ankers omdat ik bijna de auto kort reed op de muur aan het einde van het rechte stuk :X

Nou ja, de race dus beginnen met een setup waarmee ik niet heb gereden. Tijdens de start uit de problemen gebleven en in de eerste ronde dicht achter een RB die in de bochten langzamer was maar op de rechte stukken veel sneller ( setup dus ) Tweede ronde probeer ik hem in te halen maar bij de 2e DRS punt zie ik dat ik het niet haal en stuur naar de rechterkant van de baan net voordat de remzone begint. De redbull stuurde ook naar rechts en ik nergens meer heen, dus ik had vleugelschade. In de bochten daarna zat ik nog achter hem en doordat ik geen remdruk meer had gleed ik bij een bocht iets te ver door waardoor ik heel mijn neus kwijt was. Gelukkig spinde de Redbull niet. Dus na twee ronden een verkeerde setup en mijn neus kwijt, wat een begin.

Meteen de pits in en nieuwe rode banden gezet , vanaf daar redelijk alleen gereden maar wel incident vrij gebleven. Geen spin of schade en dat vind ik top. Daarna van Rood naar Geel en daarmee 15 ronden gereden. Wel wat backmarkers ingehaald en van plek 15 naar plek 10 gereden.

Wel pijnlijk om te zien dat ik op beide rechte stukken meer dan een seconde verloor door de setup. Denk dat ik wel met plek 7 t/m 9 had kunnen meekomen qua tijden.

Al met al super tevreden dat ik de race heb kunnen uitrijden en nog een punt heb gescored ook. Alle n00b acties gehad en nu voorwaards :)

Nog even een dikke duim omhoog (y) voor de organisatie .Top werk heren voor al het werk dat jullie hierin stoppen en ook bedankt voor het warme welkom d:)b

• SjorsPen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Psn naam: SjorsPen
Nr: 24
Team: alpha tauri
Voorkeursleague: zilver

• GrandPuba
Beste rijders er is een nieuwe drivers briefing op ons youtube kanaal voor Monaco!
Probeer er je voordeel mee te doen! Er zijn wel wat nuttige dingen om je kwalificatie en race zo goed mogelijk te laten verlopen.

• CoRRuPT_Poelie
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02-2022
PSN naam: CoRRuPT_Poelie
Voorkeursteam: AlphaTauri
Voorkeursleague: Gold

• Rb88
Goedemorgen Racers!

Vandaag is het weer race day! Afgelopen donderdag heeft de elite League Canada al bezocht en vanavond gaan bronze a/bronze B/silver/gold op voor een mooie race. Circuit de Gilles Villeneuve een snelle korte baan waar inhalen in tegenstelling tot Monaco een stuk makkelijker kan.

Het weerbericht voor Montreal geeft aan dat het koud en regenachtig wordt. Zorg dus dat je je warme racepak aantrekt.

Ik heb helaas geen tijd om alle leagues 1 voor 1 door te lichten en een uitgebreide voorbeschouwing te typen. Maar een paar zaken die kunnen helpen voor vanavond.
  1. @GrandPuba maakt wekelijks een briljante drivers briefing kijk die even. YouTube: GoT Racing League Briefing Canada
  2. Slappedas heeft weer een korte uitleg gemaakt van de hotlap. YouTube: Bassies uitleg over Canada
  3. ook hebben we een enquête online staan, heb je deze nog niet ingevuld? Doe dat dan aub vandaag nog even. https://forms.gle/chQ2ddkgg1PRcJuCA
Allemaal succes vanavond. Bedenk goed dat respect & fun voorop staan.

Met vriendelijke groet,

Race Control

• backupdevice
  • Nu online
Zin in oOo

[Voor 25% gewijzigd door backupdevice op 28-02-2021 08:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joas-dvs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-03-2021
Psn naam: Joas-dvs33
Rijdersnummer: 14
Voorkeurteam: Red Bull
Voorkeurs league: gold

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Rb88

• Bedankt allemaal weer voor dit fantastische 2e gedeelte van het seizoen!
  • We willen toch blijven benadrukken dat Respect & Fun voorop staan.
  • Slappedas heeft weer een fantastische track explanation video gemaakt voor Singapore! Check die hier: YouTube: Bassies Uitleg Singapore
  • Dat we allemaal maar schade vrij door de laatste race van Seizoen 2 mogen komen!

Voorbeschouwing - Singapore, Yas Marina Circuit

Een stratencircuit blijft toch altijd iets aparts. Singapore kent iedereen wel van de clips "I think ericsson hit us", de overwinning van Alonso wat later crashgate bleek te zijn. Of de gigantische startklapper met 2 Ferrari's en Max in de sandwich.

Voor aankomende zondag staat er fantastisch weer op het programma aldus weather.com
We krijgen onweer en regen bij een temperatuur van 30 graden. Je mag je dus weer overal op voorbereiden!
Bronze B
Boven in hebben we nog 4 man die binnen 20 punten van elkaar staan! Er kan dus nog van alles gebeuren in het kader van promotie/degradatie, zeker gezien de onvoorspelbaarheid van Singapore.
rinus87,Neuteboom,Rick-Maastricht, Ths70RM79 ik hoop dat jullie er een mooie strijd voor de titel en promotie plekken van maken!
De constructeurstitel is al naar de HAAS gegaan gefeliciteerd: Rinus87 en Cavese!
Bronze A
In bronze A is Mi_ke_tike22 al kampioen! Gefeliciteerd met je promotie plek naar silver! Wie gaat er vandoor met de 2e plaats in de league is nu de vraag. Neuteboom,Rick-Maastricht,Ths70RM79,RubberenDodo2, Cavese maken daar allemaal kans op. Zij zitten nog binnen 21 punten van elkaar en kan dus nog een verrassend einde kennen! Bij de constructeurs zit het nog heel dicht op elkaar en maken er in theorie nog 4 teams kans op de titel.Mercedes, Ferrari, Renault, Haas. Denk eraan uitrijden levert punten op voor het team.
Silver
Het titel gevecht tussen Yorh01 & ThijnG05 komt nu tot zijn climax. Singapore is de baan waarop jullie het mogen laten zien. Met 12 punten in het voordeel van Yorh01 op ThijnG05 is Yorh01 licht in het voordeel. Echter zoals al eerder vermeld het is Singapore. De muurtjes staan dichtbij, de banden degradatie is behoorlijk aanwezig en een Safety Car kan zomaar je strategie overhoop gooien. We zijn erg benieuwd wie er uiteindelijk met de titel vandoor gaat!
Bij de constructeurs staat Renault 20 punten en meer los van meerdere teams kunnen zij in de laatste race van het seizoen deze titel binnen slepen?
Gold
In gold gaat Slappekwast aan de leiding van het kampioenschap. Gevolgd op een afstand van 10 punten door Glydoscoop zijn teamgenootje. Daarachter komen Deantjuhh en Roberto allemaal een punt verschil van elkaar. Het wordt dus nog erg spannend voor de podiumplaatsen van Seizoen 2 in gold met David als outsider die nu nog op P5 in het kampioenschap staat. De constructeurstitel is vergeven aan Red Bull!! Gefeliciteerd Slappekwassie en Glydoscoop.

Succes allemaal zondag en dat het mooie races mogen worden! Check nog even de drivers briefing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online
Wauw, laatste race van het seizoen alweer . Nog niet zo lang geleden gejoined en man wat wordt er lekker geraced in deze league .

Ondertussen 3 officiële races meegedaan met vanavond dus Singapore. Wordt mijn eerste officiële race met alle assists uit.

Zin in volgend seizoen!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

En seizoen zit er weer op.... wat een rommelig seizoen voor mijzelf...
ben absoluut niet tevreden, 4 van de 7 wedstrijden wel in de pits gestaan om een vleugel te vervangen (of meer dan 1 vleugel zoals in Monaco (3), singapore (3), Rusland (2).

Waar ik het vorig seizoen moest hebben van mijn stabiliteit, was die dit seizoen ver te zoeken. Why? denk toch iets meer de limiet aan het opzoeken en vooral TC uitgezet. Ik zag er enorm tegenop om TC uit te zetten. in 1 jaar tijd van alle assists aan naar bijna (op race lijn na) alle assists uit. En ik moet wel zeggen: gewoon echt aan te bevelen, het maakt het racen zoveel leuker. met handmatig schakelen kwam ik er al snel achter dat ik bochten meer kon beinvloeden en nu ik na een paar maanden met tc uit, dit ook onder de knie begin te krijgen, merk ik vooral dat ik ook sneller door de bochten kom omdat ik de auto op tractie 'recht kan trekken'. Kort om: super leuk, maar ook wel beetje frustrerend dat ik niet echt voorin mee heb kunnen rijden.

wat ging wel goed:
- bijna alle 7 wedstrijden in de top 5 gekwalificeerd
- starten zonder tc gaat nu goed met dank aan uitleg van @iutfku :-)
- Enorm leuke groep mensen, zowel in Gold als ook in alle andere leagues om door de weeks te oefenen
- En komend seizoen voornemen om veel minder vleugels te wisselen (zal wel lukken met de 7 banen die op het programma staan)
- En ook erg leuk: league vs league 6e geindigd met een goede cleane race tegen NFR waar wij met GOT met de beker aan de haal gingen
- En begin april ga ik samen met @Rb88 F2 league hosten, zin an

Kort om: zin in S3 en dan gewoon top 10 finishen en wat meer mee voorin rijden.

En gefeliciteerd Slappedas met #nr1 , maar ook @iutfku en @glydoscoop echt knap!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online
Hier 1e halve seizoen gereden. Wat een stijle leercurve !

Begonnen in Abu Dabi als een online N00B.Daarna door naar Monaco , wel 100 /150 ronde als voorbereiding gereden en tijdens de race als 8e geëindigd. Op naar Canada waar ik toch een goed gevoel over had , totdat er tijdens de start een raket in mijn zijkant kwam. Ik ben de Haas (letterlijk) in fairness, de raket had technische problemen.

Mijn 100% race op Oostenrijk. Wat een ervaring .

Reed alleen met corner line aan en afgelopen donderdag besloten om ook die uit te zetten . Gisteren Singapore gereden waar het wel leek dat alle grip weg was die ik eerst wel had.

Overall. Geweldige league , geweldige organisatie. Heerlijk om te racen en echt een fijne club met mensen. Door de weeks is er bijna elke avond wel een oefenrace te doen en iedereen is behulpzaam Zitten echt een paar snelle rakkers bij.

Op naar volgend seizoen. Doel van dat seizoen is constanter worden en minder fouten maken. En met een beetje geluk meer snelheid krijgen .

[Voor 19% gewijzigd door backupdevice op 15-03-2021 09:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 19:06
@backupdevice @rakket hier. Was een leuk seizoen en jammer dat je het haasje was. Ik had van Canada ook meer verwacht en zo meer punten bij elkaar willen sprokkelen. Maar ja volgend seizoen beter. Ik heb dezelfde doelstelling. Ik had zondag bewust wat meer vleugel gezet, om te zorgen dat ik het einde zou halen. En dat doel heb ik bereikt. :-)

• dylanf1gaming
  • Laatst online: 17-03-2021
rijdersnummer : maakt niet uit
voorkeursteam : maakt niet uit
voorkeursleauge : gold

[Voor 9% gewijzigd door dylanf1gaming op 17-03-2021 23:14]

• Kaastosti1993
  • Laatst online: 23-03-2021
Psn naam: kaastosti1993
Voorkeursteam: geen
Voorkeursleague: geen

• lschaik04
  • Laatst online: 23-03-2021
psn: lschaik004
rijdersnummer: 22
auto: geen voorkeur
Voorkeursleague: gold

• Jortelz
  • Laatst online: 12-04-2021
Psn: Jorni001
Rijdersnummer: 21
voorkeursteam: Mclaren/Alphatauri
Voorkeursleague: silver/bronze

[Voor 3% gewijzigd door Jortelz op 28-03-2021 23:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online
Dit weekend heeft de League een mooie race op de planning staan. We gaan de Ferrari F2004 uitlaten op Interlagos :9~ Natte droom!!! :7

Wordt een lange zit want we gaan een full quali afwerken, gevolgd door een 100% race . Wordt dus flink afzien.

Ik heb er zin in !

[Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 03-04-2021 11:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrandPuba
Mocht je via dit topic aangemeld hebben en nog niet op onze discord zitten, dan verwijs ik jullie graag door naar https://discord.gg/VJQPZ6H

Hier vind je alle informatie terug hoe je met ons mee kunt rijden en middels een race-off toegelaten wordt om deel te nemen aan een league.

• lukevledder
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-04-2021
PSN : lukevl10
Rijdersnummer : 14
Team : Mercedes
Voorkeur : Brons

• Rickymelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01-2022
Absolute Noob hier (heb het spel pas n week en daarvoor f1 2018, wel bekend met gt sport), is het voor mij rendabel om mee te rijden? Ik ben wel geïnteresseerd in League racing maar ik denk niet dat ik altijd kan. Rijd met controller btw, meer mensen die dat doen of allemaal met stuur?

Mn PSN naam is RickymelisNL, favo team alfaromeo of ferrari.

Bij voorbaat dank.

• GrandPuba
Hi Rikcy,

Je kunt op pagina één even onze discord joinen, je kunt ook gewoon mee trainen en rijden bij ons zodat je beter wordt.
Om league te racen doen we wel een race off zodat we zien hoe je rijdt en wat voor tijden je neer kunt zetten tijdens een 25% race op Spanje.

We hebben wel meerdere controller rijders nu, maar het aantal is bij onze league wel klein.

Kortom gewoon lekker joinen via Discord, gezellig met iedereen mee kletsen, en probeer wat mee te oeferen, je kunt altijd om tips van de mensen met controller krijgen denk ik zo.

Top ziens op onze Discord community

Acties:
  • +2Henk 'm!

• michaelwerken
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-10-2021
PSN: Nullmicrobe
Rijders nummer:87
Auto: als het maar 4 wielen een stuur en remmen heeft.
Voorkeur: moet me nog bewijzen

Michaelwerken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GrandPuba
Hallo allen,

Inmiddels is onze groep met racers zo groot gegroeid dat we op discord 140 members hebben, en we blijven maar doorgroeien.
Het is altijd gezellig in het café en iedereen is net als op GoT bereid om iedereen te helpen en ondersteunen met tips en tricks!

Er zijn door de groei wel wat dingen veranderd, we kunnen niet iedereen zomaar meer toelaten, hoe graag we dat ook willen,maar omwille van de league en het clean en netjes racen, wat wij uit willen dragen hebben we wat dingen aan moeten passen, om het voor iedereen leuk en netjes te houden, plezier staat voorop.

Om league te racen bij ons doen we een race off zodat we zien hoe je rijdt en wat voor tijd je neer kunt zetten tijdens een 25% race op Spanje met een one shot kwalificatie .
Hierbij komt ook een stukje theorie om de hoek kijken zodat we jullie toetsen aan de regels die er zijn met verschillende vragen.

We doen dit om te zien of je kunt racen en hoe je op de baan bent
We doen dit om te zien hoe snel je bent
We doen dit om de league te beschermen tegen dirty drivers
We doen dit om te checken of je onze regels ook kent en begrijpt, want die zijn niet hetzelfde als andere leagues.

We zien jullie graag tegemoet in onze discord waar iedereen altijd welkom is!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online
Ben een beetje gekleurd omdat ik zelf ook in deze league rij , maar ik kan echt zeggen dat er in deze league snel , fair en hard tegen hard gereden wordt .

En dit alles zonder rare fratsen, gewoon lekker racen. De organisatie doet er alles aan om te zorgen dat er een balans is tussen de verschillende rijders en hoe hard ze kunnen rijden. Ik kan wel zeggen dat de balans goed is.

Off the track is het echt heel gezellig met een hele fijne groep met mensen. Zoals al aangegeven is de bereidheid om elkaar te helpen hoog. De aliens die meerijden maken allemaal track guides of helpen je met feedback als je een hotlap filmpje plaatst.

Lang verhaal om wat geven dat dit echt een toffe league is waar de race kwaliteit hoog is maar de gezelligheid ook echt ongekend is.

• GrandPuba
De GoT F1 Racing League gaat ook met F1 2021 gewoon door, aanmelden kan nog steeds via onze Discord https://discord.gg/VJQPZ6H

Op dit moment loopt er een zomer league en kun je nog aanmelden en mee doen met de race off in September voor een definitive plek op de grid in één van de tiers.

Deze Discord is wel echt Playstation Only! ( PS4/5 ) en er wordt alleen nog geraced in F1 2021.

• Rb88
Goedemorgen,

Afgelopen jaren hebben we steeds een F120XX League gereden en dat gaan we dit jaar ook weer doen. Hierbij de voorlopige kalender voor de League met verschillende tiers. Let op PlayStation 4/5 only.

Wil je nou ook graag serieus en fair racen? Ben je de online lobby's al zat door al het gebeuk? Laat hier dan een berichtje achter als je vragen hebt en join de discord server.

• GrandPuba
Aanstaande Zondag wordt er met de summer league gereden op Zandvoord, inmiddels alweer ronde 4 van dit event voor de echte league races beginnen.

Er zijn her en der nog plekjes beschikbaar om mee te doen!
Inschrijven voor de RACE-OFF voor een definitieve plek kan ook nog steeds!

• Danny182
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01 15:00
Rb88 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:02:
Goedemorgen,

Afgelopen jaren hebben we steeds een F120XX League gereden en dat gaan we dit jaar ook weer doen. Hierbij de voorlopige kalender voor de League met verschillende tiers. Let op PlayStation 4/5 only.

Wil je nou ook graag serieus en fair racen? Ben je de online lobby's al zat door al het gebeuk? Laat hier dan een berichtje achter als je vragen hebt en join de discord server.

[Afbeelding]
Beste Rb88,

Is er ook plek voor totale noobs op het gebied van F1 spel? Mogen deze ook een poging doen bij de Race off? Het hele systeem wat jullie hebben bedacht en de positieve berichten en filmpjes ben ik erg geïnteresseerd geraakt.

Ik heb het spel inmiddels, en moet nog veel leren over de instellingen enzovoort.

Enige race ervaring die ik heb (en ik wil het absoluut niet vergelijken) is in GTA5 de open wheel races.
En dan zonder gebeuk en gezeur en pesten. Maar had wel de wil om elke keer mijn rondje te verbeteren.

Is het uberhaupt realistisch om dan mee te doen met een race off? (als het zou mogen)

Speel met controller. Ben je dan al bij voorbaat kansloos? Weet niet hoe het @Rickymelis is vergaan gezien zijn bericht van 28 apr.

Maar goed, hoor het graag.

[Voor 4% gewijzigd door Danny182 op 19-08-2021 15:59]

• GrandPuba
Hi Danny,

Uiteraard is er ruimte, maar we verwachten een zeker motivatie en wil om beter te worden in het spel, en volgens mij is die er zeker als ik het zo hoor.
En ook daar is ruimte voor binnen onze league, buiten de reguliere leagues kan er prima bij ons geoefend worden, van elkaar geleerd worden en vooral met mensen gepraat worden met dezelfde hobby,en zijn er mensen die je uitleg willen geven om beter te worden etc.

Er is ook nog een startup league waar mensen leren rijden met elkaar, wordt niet direct beoordeeld, maar kun je wel door het samen rijden beter te worden en wennen, gewoon in league vorm op de zondag avond.

Denk dat er sowieso ruimte is om je aan te melden en te kijken hoe je niveau is natuurlijk, door mee te doen, er wordt vrijwel elke dag een oefenrace gedaan. Bij twijfel kun je altijd nog afhaken, of als we dus genoeg mensen hebben in een oefen league racen.
Er is sowieso ruimte om de race-off mee te doen.

• Danny182
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01 15:00
GrandPuba schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:14:
Hi Danny,

Uiteraard is er ruimte, maar we verwachten een zeker motivatie en wil om beter te worden in het spel, en volgens mij is die er zeker als ik het zo hoor.
En ook daar is ruimte voor binnen onze league, buiten de reguliere leagues kan er prima bij ons geoefend worden, van elkaar geleerd worden en vooral met mensen gepraat worden met dezelfde hobby,en zijn er mensen die je uitleg willen geven om beter te worden etc.

Er is ook nog een startup league waar mensen leren rijden met elkaar, wordt niet direct beoordeeld, maar kun je wel door het samen rijden beter te worden en wennen, gewoon in league vorm op de zondag avond.

Denk dat er sowieso ruimte is om je aan te melden en te kijken hoe je niveau is natuurlijk, door mee te doen, er wordt vrijwel elke dag een oefenrace gedaan. Bij twijfel kun je altijd nog afhaken, of als we dus genoeg mensen hebben in een oefen league racen.
Er is sowieso ruimte om de race-off mee te doen.
Bedankt voor je reactie en de uitgebreide uitleg.

Voor de mensen die met controller spelen. Ben je dan al standaard kansloos?
Met andere woorden die met een stuur rijden als een red bull/mercedes en die met een controller zijn niet sneller dan een "haas".

• Rb88
Ha,

Nee hoor dat niet. Alleen de meesten rijden wel met een stuur.
Kijk maar naar een Jarno Opmeer die is net zo alien snel op een controller als met stuurtje.

• Rb88

Inschrijven voor F1 2021 PS4/5 League

Hallo allemaal,

Dit is het moment waarop we allemaal zaten te wachten.
Vanaf nu is het mogelijk om je in te schrijven voor de race-off van de Main-league! Dit is de promotie degradatie league zoals we die vorig jaar gereden hebben.
Aan de hand van het aantal deelnemers moeten we gaan kijken hoeveel grids we kunnen vullen hierover is dus nog niets zeker.

Waarom de race-off?
Zodat iedereen die zich heeft ingeschreven in de juiste league terecht komt.

Hoe inschrijven?
Doormiddel van het invullen van dit formulier: https://forms.gle/URN61AbUo5p1Y5Ms6
Gelieve dit formulier maar 1x in te vullen!

LET OP: Inschrijven kan tot en met 5 september 18:00 uur, ga je daarna het formulier invullen heeft dat geen zin meer! Je zal dan even contact op moeten nemen of via dit topic of via discord. Je inschrijving wordt alleen verwerkt als je hier in dit topic een reactie achterlaat of als je lid bent van discord.

Settings
Circuit: Bahrein
Ghosting: AAN
Collisions: UIT
Formatie ronde: AAN
Weer: droog
Kwalificatie: 18min
Race: 25%
2x op dezelfde avond!

Assists/Andere settings
wordt later aangevuld.

Kan je niet op de aangegeven datums? Laat even een berichtje achter in het topic of op discord.

Met vriendelijke groet,
Race Control (@David_Racing , @GrandPuba , @BtBSebas1980 , @ErwinvE77 ,@Arjan jansen , @Jason201 & @Rb88 )

• GrandPuba
Na een fantatisch weekend op Spa ( vooral lange zit ), en onze laatste test met simulatie rate van schade ( hulde voor de mensen die de finish wel wisten te halen ), trekt het hele circus deze week naar Zandvoort, en dat is toch wel een speciaal moment, voor het eerst in 36 jaar wordt er op Zandvoort weer F1 gereden! Denk dat iedereen hier zeer naar uitkijkt.

Aankomende Zondag is de laatste Summer league race op Brazilie! Deze keer met simulatie damage maar de rate weer op standaard, dit lijkt de setting te gaan worden voor komend seizoen, maar we gaan daar nog even met RC over in gesprek, hoe graag we zoveel mogelijk willen simuleren moet het racen met elkaar wel te doen zijn.

LET OP!
Als je niet aanwezig bent geef je een duimpje omlaag! en niet meer dan dat, we gaan er vanuit dat je anders er gewoon bent.
Als je retired doe je dit in de pitstraat en niet halverwege ergens op de baan
Reset to track is verboden!

Verder is dit voor ons het moment om het nieuwe league logo te onthullen!
Wij zullen deze gebruiken binnen de league en komende periode overal gaan vervangen en updaten.
Omdat we blijven groeien en tzt ook een internet pagina willen, wellicht social media, is het noodzakelijk om deze aanpassing te doen binnen de kaders waar het ook mag.
De steeksleutel mogen wij dan niet meer gebruiken omdat het onderdeel is van Tweakers trademark, maar de naam GoT en teruglinken naar uiteraard Tweakers wel.

We gaan een mooie week tegemoet! en het wordt hopelijk echt genieten!

[Voor 10% gewijzigd door GrandPuba op 30-08-2021 13:18]

• backupdevice
  • Nu online
YouTube: GoT Racing League Trailer 2021

Vette trailer voor het komende seizoen!

[Voor 83% gewijzigd door backupdevice op 31-08-2021 21:46]

• GrandPuba
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn de race-offs geweest en hebben we indelingen voor het nieuwe seizoen klaar.

We starten aankomende zondag op Socchi!

Indeling voor het huidige seizoen:

En de kalender voor seizoen 1

Mocht je onze league willen joinen en je bij een leuke en enthousiaste maar ook fanatieke groep willen voegen dan kun je onze discord joinen!

Wij zijn nog opzoek naar commentatoren voor dit seizoen, dus mocht je dat leuk vinden en een playstation hebben neem dan zeker even contact op.

• GrandPuba
Er is een nieuwe topic voor de league die je hier kunt vinden:
GoT F1 PlayStation Racing League

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GrandPuba schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:05:
Er is een nieuwe topic voor de league die je hier kunt vinden:
GoT F1 PlayStation Racing League
Dan gaan we daar verder en kan deze op slot :).

Cunning linguist.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee