Toon posts:

Athlon classic 700 niet hoger als 850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alloha, ik heb sinds 2 dagen een slot A athlon 700Mhz en die heb ik gelijk gesloopt om me GDF erop te flanzen.

Nou heb ik hem al op 850/1,9V gekregen en daar loopt hij zwaar stabiel op, ik heb hem vanacht 7 uur lang laten rippen op de hoogste stand en me MOEDERBORD werd maar 35 graden stressed en unstressed 32 (ik heb geen Sensor voor me CPU, maar me oude 550@700/1,75V heeft een jaar gedraait en het mobo werd ook maar 35 graden stressed en hij werkt nogsteeds >:) )

Nou krijg ik hem wel op 900 maar dan start windows niet door, ook niet op 1,95v of 2 of 2,05 :(

Ik weet alleen niet of hij echt op 1,95-2,05v staat, want als ik me GFD op 1,85v zet en ik kijk in windows dan blijkt hij maar op 1,75 te draaien :?

Weet iemand hoe ik hem op >900 kan krijgen zonder de FSB te verhogen?? Zodra ik me FSB verhoog (ook al is het maar naar 101Mhz) dan krijg ik meteen foutmeldingen bij het booten. Ik heb ook al al me PCI-kaarten eruit gesnukt behalve me RAID-controller en me G-force2MX, maar dan doet hij precies hetzelfde ook al zet ik me geheugen op 100Mhz (het zijn strips van 128MB/133 en 256MB/133).

Extra Spec:
-Asus K7V
-Athlon Classic 700 (met GFD)
-L2 Cache 1/3
-3 case fans
-Aopen HQ08 incl. 300W

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... heb je dat cache geheugen zelf omgesoldeerd? draait gewoonlijk op 1/2 op 700MHz...

Maarruh.. misschien is er wel zoiets als gewoon niet hoger kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in me bios L2 cache instellen, en ik heb ook in windows een programma die hem ook nog eens op 1/3 zet.

Een 700 moet de 1000 halen.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft dat de GFD niet werkelijk 1,95-2,05V geeft.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Wat voor GFD heb je? De TD2 van innovatek?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
yepzz die heb :)

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

zelfde GFD met een 650 (800 core)
en ik geraak niet boven de 800 momenteel (stabiel toch niet)

Volgens mij wordt ie gewoon te warm
Alle dat is hier toch het geval... de core loopt iets onder de 70° , en dat is teveel :(
Dus rap rap waterkoelertje maken :)

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 13:13 schreef H3AdTr1P het volgende:
zelfde GFD met een 650 (800 core)
en ik geraak niet boven de 800 momenteel (stabiel toch niet)

Volgens mij wordt ie gewoon te warm
Alle dat is hier toch het geval... de core loopt iets onder de 70° , en dat is teveel :(
Dus rap rap waterkoelertje maken :)
Hoe warm word jou mobo??

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

26°

niet te warm dus :)

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 08 augustus 2001 12:55 schreef wasa het volgende:
Zal ik niet zo zeker van zijn :)

overclockers.com:
Total Entries in Database for AMD K7 700 - 312
Average overclocked speed - 888 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/700spec.JPG

-=kijk bij maximum power=-

Maybe met aqua-cooling toch 1Ghz te halen :?

Mischien is het wel wijs om eerst ff een sensor te maken :z

Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/CPUsensor.JPG

Verwijderd

Ik heb ook een slot a welliswaar een tb deze kan ik laten draaien op 800@950 maar dan moet de core voltage op 1,9volt wanneer ik dit zo laat draaien wordt mijn temp stresst ongeveer 70 graden ik heb hem nu op 900 mhz staan met 1,85 volt en nu blijft hij onder de 60 graden ik wil als tip geven om je temperatuur sensor aan de achter zijde van je proccesor te plaatsen hij meet hier goed de temperaturen ( tussen de twee metelen klippen in.
succes

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Als je toch al de kap van de cpu gehaald hebt.. kijk dan ff wat voor core erop zit.. misschien is het maar een 700 core.. of een 800.

Niet alle cpu's clocken zo goed.

Hebben zelf een 700 op 952 met 136 mhz fsb.

Das een week 17 cpu. In die week schenen veel 900 cores te zitten, daarom hebben we die toendertijd gekocht.

Ik weet jammergenoeg niet wat voor core erin zit.. want hijs nog steeds in zijn huisje >:)
(volgens mij een 850 core ofzo.. want veel hoger dan 952 loopt ie niet.. heeft eens gelopen op 1044 mhz met 149 mhz fsb..(via softfsb) maar dat hield ie maar 10 sec vol met 20 ventilatoren ernaast hehe, wel snel screenshot gemaakt van wcpuid :)

Oh well,
Het mainboard is toch het overlijden (abit ka7, zie condensators te warm topic), dus heb niet veel zin om hem open te maken om het maximale eruit te halen.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
I/O spanning omhoog, zit jumper vlak bij de fan conn. boven aan je plank, anders gewoon een mindere core.

ICQ me anders ffies voor de gein #94664179

(dat geldt ook voor alle andere slot-a tweakers want: Zie ondertitel :P )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10

Appie

F1RST Racing

TD2 gebruitk ong 0.2v voor z'n eigen gebruik, 1.85v = dus werkelijk 1.65v
schoef je voltage nog iets verder op.

Zie sign dat ut wel kan ;)

(p.s. heb ook nog een 500@750 1/2cache)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Oke let op.
Het is het cache geheugen op je processor-insteekkaart! Je moet even kijken wat voor snelheid er op die cache-chips staan. Ik heb 3 ns. Als je dat omrekent kom je op een maximale cache-snelheid van 333MHz (1000/3) bij een divider van 1/3. Dus 1000MHz is mijn maximale. Hebbie lager dan 3 ns, dan kan je je cache dus sneller laten draaien.

Als je er niet uitkomt kan ik je wel een excel-sheet mailen met de omreken-factoren.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Wazig man al jullie Athlon 700 clasic draaien nog harder dan mijn 750 :(
Snap niet echt hoe somigen van jullie 1000Mhz kunnen halen of zelfst 900!! ik kan met mijn 750 met 800 core niet eens de 900 halen :'(
Ligt waarschijnlijk aan mijn mobo Aopen Ak72 maar ik las van eentje van L2 naar 1/2 zetten met een proggie maar waar kan ik die vinden??

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10

Appie

F1RST Racing

Ligt waarschijnlijk aan mijn mobo Aopen Ak72 maar ik las van eentje van L2 naar 1/2 zetten met een proggie maar waar kan ik die vinden??
Ik gebruik het proggie M-Athlon, hiermee wordt meteen na je bios de speed van de cache ingesteld.
http://www.tweakfiles.com/memory/mathlon.html

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Ik heb zelf een athlon 750@1000
Ik weet niet hoe je je koeler gemonteerd hebt,maar zorg dat je cachechips goed koelt.
mijn voltage staat op 195 en mijn cpu wordt
niet warmer dan 53°c
Mijn nec cache op 1/3

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

tis een beetje een kwestie van geluk; ik heb diverse slot A athlons gehad, de resultaten varieerden enorm. Ik had bijvoorbeeld een 700 die met 1/2 cache op 860 liep en met 1/3 cache niet hoger als 945 wilde. Ook had ik een 700 die niet hoger als 810 wilde met 1/2 cache maar met 1/3 cache tot 1055 stabiel was

Een vriend van mij kocht destijds een athlon 850. deze wilde met geen mogelijkheid stabiel blijven boven de 900. zelfs met L2-cache uitgeschakeld.

kwestie van proberen dus.....

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Topicstarter
TD2 gebruitk ong 0.2v voor z'n eigen gebruik, 1.85v = dus werkelijk 1.65v
schoef je voltage nog iets verder op.
Zie sign dat ut wel kan
Ik heb al wat geprobeert, en als ik in me bios de hoeveelheid volt van me CPU instel dan gebruikt hij deze waarde, niet die vd GFD ;)

Ik heb vanmiddag een sensor inelkaar geflanst en nou blijkt dat me temperatuur van me CPU stressed 63 Graden is... :(

nou had DrQ al gezegt dat me temperatuur gewoon te hoog is, dus ga denk ik binnenkort ff een Alpha-cooler halen ipv me dubbele Coolermaster :7

Verwijderd

ik heb ook een classic 700, maar dan op een KA7 plank...
met gfd komt hij tot 900mhz, maar dan begint hij na een tijdje wel kuren te krijgen :(

verder draait hij wel goed op 850, en dan op een voltage van iets van 1,85 ofzo

maar hij draait nu weer op standaard 700mhz, kan niet echt zeggen dat ik het verschil merk en ook echt nodig heb... is daarentegen wel mooi meegenomen als hij harder kan dan op de 'verpakking' staat :P

• misstickjoint
Op woensdag 08 augustus 2001 23:45 schreef IT het volgende:
Ik heb zelf een athlon 750@1000
Ik weet niet hoe je je koeler gemonteerd hebt,maar zorg dat je cachechips goed koelt.
mijn voltage staat op 195 en mijn cpu wordt
niet warmer dan 53°c
Mijn nec cache op 1/3
Nou ik heb een goed cooler hoor een Globalwin vos32+ :)
Mijn temp nu wordt niet warmer dan 45C Full load nu maar hopen dat ik ook de 1000Mhz haal :9~

trouwens bedankt voor de link Appie-Pills ga het meteen proberen *D

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

ik heb zelf een Athlon classic 600, die met de TD2 erop maximaal op 650 wil stabiel..

het betreft hier een "argon" deze zijn 0.25 micron en overclocken echt slecht.. dan heb je ook nog de "pluto" die 0.18 micron is,. deze overclocked best lekker, als je een goede te pakken hebt..

ook omdat ik met een engineering sample zit (cpu en mobo van AMD gekregen voor tests enzo) klopt de multiplier voor geen hol.. standaard staat ie op 6 voor 600, zet ik em nu op 700mhz op de GFD, staat ie ineens op 8 ?!

conclusie : lekker stabiel systeem, classic rules!! maar overclocken? tja.. als je mazzel hebt.. de 1 heeft een 700@1000 , de ander komt gewoon niet over 700 heen etc.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 18:51 schreef misstickjoint het volgende:
ik kan met mijn 750 met 800 core niet eens de 900 halen :'( Ligt waarschijnlijk aan mijn mobo Aopen Ak72
Nee. Ligt niet aan de AK72. De AK72 is gewoon niet geschikt voor FSB oc-en, maar multiplier gaat bij mij prima. Mijn 600 (0.25mu) draait stabiel op 800Mhz. Mijn L2cache haalde 400Mhz maar heb em toch maar teruggezet naar 320Mhz gezet. Ik heb wel mn TD2 (Inoovatek) op 1.85v ingesteld.

Probeer eens een hoger voltage met een hogere L2 cache divider.

P.S. De AK72 ondersteund ook 133Mhz FSB. Heb je dat wel eens geprobeerd door het jumpertje te verwijderen? Mij is het helaas niet gelukt, 4x133=532Mhz, werkte niet eens :(.

• misstickjoint
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:25 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Nee. Ligt niet aan de AK72. De AK72 is gewoon niet geschikt voor FSB oc-en, maar multiplier gaat bij mij prima. Mijn 600 (0.25mu) draait stabiel op 800Mhz. Mijn L2cache haalde 400Mhz maar heb em toch maar teruggezet naar 320Mhz gezet. Ik heb wel mn TD2 (Inoovatek) op 1.85v ingesteld.

Probeer eens een hoger voltage met een hogere L2 cache divider.

P.S. De AK72 ondersteund ook 133Mhz FSB. Heb je dat wel eens geprobeerd door het jumpertje te verwijderen? Mij is het helaas niet gelukt, 4x133=532Mhz, werkte niet eens :(.
2cache haalde 400Mhz? Op wat heb je je cache divider gezet? 1/2? ik kan namelijk mijne niet op een 1/2 zetten kan maar op 1/3 zetten erg vreemd..hmm. :?
(mijn TD2 is ook van innovatec)
en nee heb die jumper nog niet eruit gehaald
(trouwens wist dat nog niet dat je jp21 eruit mocht halen)
ga het nu wel ff proberen en hopen dat het dan werkt >:)

• misstickjoint
nou imastar ik heb ook net ff die jumper eruit gehaald maar helaas bij mij werkt het ook niet :'(
zou wel aan het moederbord liggen trouwens kan jij kiezen uit 120,124,129 ect Mhz kiezen bij fsb zoals je dat in het instuctie boekie van die moederbord lezen kan? (p19) :?
zoja hoe doe je dat want ik zou het echt niet weten ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:14 schreef xMvZx het volgende:
ik heb zelf een Athlon classic 600, die met de TD2 erop maximaal op 650 wil stabiel..

het betreft hier een "argon" deze zijn 0.25 micron en overclocken echt slecht.. dan heb je ook nog de "pluto" die 0.18 micron is,. deze overclocked best lekker, als je een goede te pakken hebt..

ook omdat ik met een engineering sample zit (cpu en mobo van AMD gekregen voor tests enzo) klopt de multiplier voor geen hol.. standaard staat ie op 6 voor 600, zet ik em nu op 700mhz op de GFD, staat ie ineens op 8 ?!

conclusie : lekker stabiel systeem, classic rules!! maar overclocken? tja.. als je mazzel hebt.. de 1 heeft een 700@1000 , de ander komt gewoon niet over 700 heen etc.
Ik had hiervoor ook een "argon" 550Mhz... die heeft altijd op 700 gelopen (wat waarschijnlijk het uiterste is)
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Argon.jpg

• misstickjoint
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:27 schreef wasa het volgende:

[..]

Ik had hiervoor ook een "argon" 550Mhz... die heeft altijd op 700 gelopen (wat waarschijnlijk het uiterste is)
[afbeelding]
zeg wasa was dat voor een progie of is het gewoon een pic van het internet?

Verwijderd

door je l2 cache divider wat lager te zetten zou je misschien wat meer performance kunnen krijgen.

Met snellere athlons krijg je procentueel toch niet zulke goede resultaten als die oude 500 Mhz athlons. Mijn athlon 600 komt niet verder dan 750Mhz. Ik heb dan wel een moederbord waar je geen l2 cache divider kunt instellen.

Mijn mobo temp wordt, met mijn uitgebreide case cooling, niet hoger dan twee graden boven de tempereatuur van de kamer waar hij in staat. Dat scheelt dus nogal aanzienlijk met jouw 35 C.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:31 schreef misstickjoint het volgende:

[..]

zeg wasa was dat voor een progie of is het gewoon een pic van het internet?
SysId heet dat programma, kun je ook je L2-cache geheugen mee instellen en met die instelling windows laten opstarten (net als M-athlon)

www.sysid.subnet.dk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn L2 al op 1/3 staan, als ik dit in mijn bios instel dan pakt hij toch nog 1/2. Daarom gebruik ik SysId om hem op 1/3 te zetten.

Als ik de benchmark van Sysid draai heb ik toch wel een mooie score TOV een PIII-1Ghz
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Benchmark.jpg

Verder heb ik ook nog eens 3 Extra casefans in een Aopen HQ08 kast (kast met goede airflow) maar ik zit op zolder en is de temperatuur dus een heeel stuk hoger als normaal. Ook nog staat mijn computer in een inham, onder een bureau en bij de verwarming >:)

Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Bureau.jpg

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Wat een rotzooi :7 :X

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:17 schreef Albinoraptor het volgende:
Wat een rotzooi :7 :X
En dan is het vanmiddag nog opgeruimt :)

hier een foto van 17-02-1999
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/roomroy.jpg

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
OMG :P

• misstickjoint
Dat mag ik dan hopen voor jou :P :)

Verwijderd

[quote]
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:32 schreef misstickjoint het volgende:
nou imastar ik heb ook net ff die jumper eruit gehaald maar helaas bij mij werkt het ook niet
zou wel aan het moederbord liggen trouwens kan jij kiezen uit 120,124,129 ect Mhz kiezen bij fsb zoals je dat in het instuctie boekie van die moederbord lezen kan? (p19)
zoja hoe doe je dat want ik zou het echt niet weten
Hi misstickjoint,
De L2-cache divider staat standaard op 1/2, met Mathlon (fantastisch progje) heb ik die op 2/5 gezet. Voor mn 3DMark benchmarks zet ik 'em op 1/2 *D.

De FSB kun je op 133Mhz krijgen door de FSB jumper JP21 (ik heb de manual niet bij de hand, maar ik ga ervan uit dat dit klopt) te verplaatsen (van 1-2 naar 2-3 voor zover ik mij kan herinneren, precieze instelling staat in de manual). Als je PC met 133 FSB boot dan heb je veel geluk, want ik las in een aantal reviews dat de AK72 niet op 133FSB wilde booten :(.

Op dit moment heb ik de volgende FSB instellingen 100,110,115. Door die JP21 jumper op 133FSB te zetten, zou je dan kunnen kiezen tussen 120,124,129 en 133, zoals in de manual beschreven staat. Klinkt een beetje tegenstrijdig, maar het is echt zo. Dit betekent dat je proc 133FSB moet kunnen halen om bv. op 124 te kunnen draaien |:(. Niet erg slim gedaan van AOpen. Verder vind ik het een prima mobo 8-)
Pagina: 1