Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alle gootstenen verstopt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robster018
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13-06 02:50
Hallo,

Ik zit gehuurd in een appartementencomplex op de 2de verdieping.
Sinds afgelopen zaterdag is opeens de goot verstopt van de keuken, de wasbak in de badkamer, en de douche. Ik moet de kraan ook ongeveer 1 minuut laten loop voordat de bak vol loopt, bij de douche is dat eigenlijk wel direct.

Nu vraag ik me af welke buis dit kan zijn. Het is namelijk apart dat opeens alles waar water doorheen loopt verstopt zit. De wc werkt wel nog overigens. En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Heel veel kokend water
HG vloeibaar ontstopper
Gamma korrel ontstopper

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• itons
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
VVE bellen en voor je laten regelen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-06 15:06
robster018 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:33:
Hallo,

Ik zit gehuurd in een appartementencomplex op de 2de verdieping.
hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Je huurbaas bellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:56
Heb je al bevestigd dat het binnen je eigen appartement is? Misschien kun je even bij buren aanbellen om te checken of ze ook ergens last van hebben?

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:37
Misschien is de beluchting niet in orde? Dan loopt het water ook niet weg. Anders is het gewoon een pijp waar meerdere afvoeren op aangesloten zitten verstopt.

Maar ik zou gewoon je huisbaas/verhuurder bellen

Mocht je nog zelf iets willen proberen, een ouderwetse ontstopper werkt ook nog steeds :)

[Voor 37% gewijzigd door GrooV op 08-07-2020 10:44]

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Rukapul

Moderator General Chat
Blijkbaar een verstopping op een centraal punt in de woning of een gezamenlijke leiding. Aangezien de wc nog wel werkt zit het waarschijnlijk nog in de eigen woning.

Klinkt niet als klein onderhoud dus kwestie van verhuurder bellen.

Overigens kun je zelf nog proberen om de hete kranen te laten lopen terwijl je een hele fles goedkoop afwasmiddel in de afvoer(en) leegspuit. Kost minder dan een euro en werkt soms verrassend goed :)

[Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2020 10:49]

• Rukapul
  • Laatst online: 09:18

Rukapul

Moderator General Chat
GrooV schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:41:
Misschien is de beluchting niet in orde? Dan loopt het water ook niet weg. Anders is het gewoon een pijp waar meerdere afvoeren op aangesloten zitten verstopt.

Maar ik zou gewoon je huisbaas/verhuurder bellen

Mocht je nog zelf iets willen proberen, een ouderwetse ontstopper werkt ook nog steeds :)

[Afbeelding]
Ik ben een groot fan van de plopper (werkt meestal beter dan HG) maar als je meerdere afvoeren verstopt hebt zitten dan lijkt het me dat de plopper het niet vacuüm kan trekken. Dan zou je de andere afvoeren namelijk eerst van een stop moeten voorzien.

• robster018
Ik heb net even contact gehad met de bovenburen maar die hebben geen problemen, alles loopt gewoon prima door.

• Falcon
  • Laatst online: 09:03

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

En wat zei je huurbaas toen je die belde? Zoals hierboven al meermaals is aangegeven.

"You never come second by putting other people first"

• robster018
De huurbaas gaat het oppakken, wellicht een bedrijf bellen. Dan komt wellicht nog een gesprek over wie het moet gaan betalen natuurlijk. Dat is ook nog de vraag.

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-06 22:04
Ik heb altijd veel succes met een ontstoppingsveer gehad. Zo'n ding kost bijna niks. Het lijkt me dat het ontstopbedrijf hier ook mee in de weer gaat voordat ze echt met apparatuur aan de slag gaan.

Heb je ook al geprobeerd de sifons te demonteren om te kijken of je iets zag zitten?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:22
robster018 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
De huurbaas gaat het oppakken, wellicht een bedrijf bellen. Dan komt wellicht nog een gesprek over wie het moet gaan betalen natuurlijk. Dat is ook nog de vraag.
Geen idee wat de wettelijke plichten van de huurbaas zijn, maar hier kan ik direct de riool reinigings sercive bellen. De verhuurder heeft daar een contract mee. Ik gok dat ze dat niet zomaar doen en dat het waarschijnlijk onder hun onderhoud valt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
fonsoy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:39:
Ik heb altijd veel succes met een ontstoppingsveer gehad. Zo'n ding kost bijna niks. Het lijkt me dat het ontstopbedrijf hier ook mee in de weer gaat voordat ze echt met apparatuur aan de slag gaan.

Heb je ook al geprobeerd de sifons te demonteren om te kijken of je iets zag zitten?
Als een sifon het probleem zou zijn, lijkt het me sterk dat precies tegelijk op 3 locaties syfons problemen geven ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:46:
Blijkbaar een verstopping op een centraal punt in de woning of een gezamenlijke leiding. Aangezien de wc nog wel werkt zit het waarschijnlijk nog in de eigen woning.
Dat hangt er vanaf of het grijs en rioolwater gescheiden wordt afgevoerd naar buiten. In mijn woning gaan douche en gootstenen apart naar buiten van het WC afvalwater. Het water van de toiletten gaat eerst door een septische put en dan komt alles samen naar het riool.

[Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-07-2020 15:01]

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:45
s0ulmaster schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Geen idee wat de wettelijke plichten van de huurbaas zijn, maar hier kan ik direct de riool reinigings sercive bellen. De verhuurder heeft daar een contract mee. Ik gok dat ze dat niet zomaar doen en dat het waarschijnlijk onder hun onderhoud valt.
Idem hier. Eerst even de verhuurder bellen en dan even vragen. Wel een nadeel, omdat je chemische middelen gebruikt heb kan het tot 5 dagen duren voordat een monteur hier aan mag komen.

Dus mocht je niet zolang kunnen wachten zou je tegelijkertijd hier advies kunnen inwinnen en dan tegelijk ook de verhuurder inschakelen.

How are you doing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:37
stftweaker schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:58:
[...]

Idem hier. Eerst even de verhuurder bellen en dan even vragen. Wel een nadeel, omdat je chemische middelen gebruikt heb kan het tot 5 dagen duren voordat een monteur hier aan mag komen.

Dus mocht je niet zolang kunnen wachten zou je tegelijkertijd hier advies kunnen inwinnen en dan tegelijk ook de verhuurder inschakelen.
Nooit gehoord van die 5 dagen, gewoon RRS of iets dergelijks bellen, die vertellen het dan wel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:45
GrooV schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Nooit gehoord van die 5 dagen, gewoon RRS of iets dergelijks bellen, die vertellen het dan wel
Heb het zelf van RRS :) wellicht per regio anders. Maar er werd aangegeven dat er bij chemische goedjes eerst gewacht moest worden. En dat het afhangelijk per goedje een andere wachttijd zit. Maar idd gewoon bellen en dan weet je het.

How are you doing?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True