Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 15:47
Beste tweakers.

Niet snel open ik een topic om advies te vragen maar ik ben toe aan een vervanger van mijn Lenovo P2 en ik kom er niet meer uit. Mijn trouwe P2 doet voor nu nog wat hij moet doen, maar ik word binnen een aantal weken vader en ik wil straks beginnen met mooie momenten vast te leggen. Daarom vraag ik dus jullie hulp.

Wat ik wil met mijn telefoon:

* Mooie foto's maken (iig met de primaire camera)
* Minimaal 2 dagen op 1 acculading, ik kom van 5.100 mAh accu)
* Weinig tot geen ad's en bloatware!

* lange levensduur (hardware)
* Pricerange 200-400 euro
* Pop-up frontcamera is een +

Wat ik verder doe met mijn telefoon:

* Hardlopen - dus niet al te groot/zwaar, de P2 ismet 153x76x8,3 en 177g nog te doen
- goede gps
- IP rating is fijn
- Ingebouwde kompass voor orientatie in bv een bos

* Muziek/podcast streamen
* Soms beetje netflix kijken

Zelf kom ik uit op de volgende toestellen:

Motorola One Zoom
Google Pixel 3a
Huawei P30
Nokia 7.2
LG G8s ThinQ
Oppo Reno2

binnenkort:

OnePlus Nord
Motorola One Fusion+

Wie kan mij adviseren?

[ Voor 0% gewijzigd door Catrinus op 08-07-2020 11:20 . Reden: levensduur = hardware ]

Beste antwoord (via Catrinus op 09-07-2020 14:15)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zou naar een Xiaomi kijken. Maar dan lukt het je niet om een pop up camera erin te krijgen.
Die hebben jarenlange software support, goede accus, prima camera's voor de prijs.
Sta je open om te importeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Vier jaar levensduur in de zin van software ondersteuning? Dan moet je een nieuwe Google Pixel nemen (4a ofzo) of een nieuwe Xiaomi (ads en bloat), want de rest geeft max 2 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:41
Budget?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
Op zich zou een mi 9t zelfs nog kunnen. Doordat er zo'n grote community omheen zit pak je een custom ROM, welke langer ondersteund gaat worden omdat die door blijft ontwikkelen door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
Potenscia schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:12:
Vier jaar levensduur in de zin van software ondersteuning? Dan moet je een nieuwe Google Pixel nemen (4a ofzo) of een nieuwe Xiaomi (ads en bloat), want de rest geeft max 2 of 3 jaar.
Meer levensduur qua accu en SoC/ram, ik draai nu ook nog prima android 7. De pixel 3a had een goede keus geweest afgezien van de 3000mAh accu....
200-400 euro
99ruud99 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:21:
Op zich zou een mi 9t zelfs nog kunnen. Doordat er zo'n grote community omheen zit pak je een custom ROM, welke langer ondersteund gaat worden omdat die door blijft ontwikkelen door de community.
Bedankt voor de tip. Heb 0 ervaring met custom ROMs etc. Is dat een beetje te doen, ben een leek in de smartphonewereld...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Ik zou naar een Xiaomi kijken. Maar dan lukt het je niet om een pop up camera erin te krijgen.
Die hebben jarenlange software support, goede accus, prima camera's voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
ChinaGeek schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:30:
Ik hoor allemaal horrorverhalen over Xiaomi/MIUI OS, met ad's en bloatware en andere gekkigheid.

Geen ervaring met import, maar sta ik wel voor open. Pop-up camera is ook niet persé nodig hoor. De 3 dikgedrukte dingen zijn echt mijn harde eisen. 1 Camera, 2 Accu, 3 geen ads en bloatware.

Ik krijg sterk de indruk dat er veel opties vrij komen als ik ga voor import + custom rom. Nadeel is dat het weer tijd/energie gaat kosten. Hmmm maar goede hardware, goede support, en bang for buck staat daar tegenover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Catrinus ik heb zelf er geen custom ROM op gezet, maar er is heel stappenplan hier op het forum gezet.
Qua adds in mijn smartphone: je kan aanvinken dat je die wilt. Je kan dat ook niet doen, dan heb je ze niet. Dat mensen hierover klagen snap ik niet zo goed, ze kiezen er zelf voor. Beetje als een nee nee sticker op je brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Catrinus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Ik hoor allemaal horrorverhalen over Xiaomi/MIUI OS, met ad's en bloatware en andere gekkigheid.

Geen ervaring met import, maar sta ik wel voor open. Pop-up camera is ook niet persé nodig hoor. De 3 dikgedrukte dingen zijn echt mijn harde eisen. 1 Camera, 2 Accu, 3 geen ads en bloatware.

Ik krijg sterk de indruk dat er veel opties vrij komen als ik ga voor import + custom rom. Nadeel is dat het weer tijd/energie gaat kosten. Hmmm maar goede hardware, goede support, en bang for buck staat daar tegenover...
Wanneer je een Xiaomi importeert voorzien van Global Rom en de instelling goed zet en overbodige apps uitschakelt, heb je een prima telefoon en behoorlijk wat keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
ChinaGeek schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Wanneer je een Xiaomi importeert voorzien van Global Rom en de instelling goed zet en overbodige apps uitschakelt, heb je een prima telefoon en behoorlijk wat keuze.
Heb je een tip voor betrouwbare import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Catrinus schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Heb je een tip voor betrouwbare import?
Even www.kimovil.com checken voor het toestel van je keuze en dan vind je ook direct de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
ChinaGeek schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:28:
[...]

Even www.kimovil.com checken voor het toestel van je keuze en dan vind je ook direct de beste prijs.
Holy moly... Poco F2 Pro met SD865, 4700mAh accu en goede camera en notchless, voor iets meer dan 400 euro... Flagship specs...

Maar dan... importeren, is dat een beetje betrouwbaar denk je? En hoe zit het verder dan met support? Ik wil geen slaaf worden van mijn telefoon door continue bezig te zijn met zelf updaten en patchen. Hij moet het gewoon doen.

Wel heb ik het er voor over om bloatware uit te schakelen / te verwijderen, heb je daar toevallig ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
99ruud99 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:21:
Blijf je dan ook zelf bezig met updaten/patchen? Jij hebt de xiaomi mi 9t dan neem ik aan? Hoe is jouw ervaring met de MIUI skin?

[ Voor 8% gewijzigd door Catrinus op 09-07-2020 07:07 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Catrinus schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:01:
[...]

Holy moly... Poco F2 Pro met SD865, 4700mAh accu en goede camera en notchless, voor iets meer dan 400 euro... Flagship specs...

Maar dan... importeren, is dat een beetje betrouwbaar denk je? En hoe zit het verder dan met support? Ik wil geen slaaf worden van mijn telefoon door continue bezig te zijn met zelf updaten en patchen. Hij moet het gewoon doen.

Wel heb ik het er voor over om bloatware uit te schakelen / te verwijderen, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Als jij een F2 met Global ROM koopt, moet je in het begin even wat dingen uitzetten en/of deinstalleren, maar updates enzo gaan gewoon OTA. Dus daar ben je niet continu mee bezig. Zijn genoeg goede tutorials te vinden om hem in eerste instantie helemaal goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Precies updates komen "automatisch". Althans ik heb zelf aanstaan dat hij update als ik wifi heb. ( Dat zou ik aan laten staan, anders kan het veel data kosten per ongeluk / anders kan het zijn dat je vergeet up the daten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catrinus
Beste tweakers,

Na uitvoerig verder onderzoek heb ik net de Xiaomi Mi Note 10 Lite (6/64gb) voor 299 euro bij belsimpel.nl besteld.

De keuze is op dit toestel gevallen vanwege overtuigend score op mijn 3 belangrijkste eisen.

Het toestel heeft:

Fantastische accu, goede camera, en de software valt volgens gebruikers prima te temmen, wat dan het grootste doch acceptabel compromis is voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Catrinus op 09-07-2020 14:12 . Reden: fix ]

Pagina: 1