Hey ik had een vraagje over het aansluiten van een ''NZXT Kraken Z73''. Het gaat hier om een AIO met 3x 120mm fans. Nu ga ik een ''Cooler Master C700M'' behuizing aanschaffen en deze beschikt in principe over 4 stock fans (1 achter, 3 voor) maar deze gaan ongetwijfeld vervangen worden door betere fans.
Nu wil ik de 3 voorste fans eruit halen, en hier de radiator van de ''Z73'' neerzetten met de fans die meegeleverd worden met de ''Z73''. De achterste fan wordt een 140mm RGB fan (nog geen idee welke), maar nu vroeg ik me dus af hoe het zit met de luchtstroom. Ik neem aan dat ik de 3 voorste fans naar binnen moet laten blazen in de richting van de radiator en dat de fan aan de achterkant weer naar buiten moet blazen, maar ik ben niet zeker. Waarschijnlijk iets wat heel vanzelfsprekend is voor de meesten, maar voor mij als beginner is dat niet het geval dus hulp wordt zeer gewaardeerd.
Verdere tips komen ook van pas!
Voor de makkelijkheid zijn hier mijn componenten:
- Behuizing: Cooler Master C700M
- Cpu koeler: NZXT Kraken Z73
- Cpu: Ryzen 9 3900x
- Gpu: EVGA GeForce RTX 2080 Super FTW3 ULTRA
- Ram: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4-3200 CL16
- Moederbord: Gigabyte x570 Aorus Pro
- Psu: Corsair RM750 of RM850 (nog niet zeker welke)
- SSD 1: Samsung 970 EVO 1tb m.2 NVMe
- SSD 2: Samsung 860 EVO 1tb sata ssd
Nu wil ik de 3 voorste fans eruit halen, en hier de radiator van de ''Z73'' neerzetten met de fans die meegeleverd worden met de ''Z73''. De achterste fan wordt een 140mm RGB fan (nog geen idee welke), maar nu vroeg ik me dus af hoe het zit met de luchtstroom. Ik neem aan dat ik de 3 voorste fans naar binnen moet laten blazen in de richting van de radiator en dat de fan aan de achterkant weer naar buiten moet blazen, maar ik ben niet zeker. Waarschijnlijk iets wat heel vanzelfsprekend is voor de meesten, maar voor mij als beginner is dat niet het geval dus hulp wordt zeer gewaardeerd.
Verdere tips komen ook van pas!
Voor de makkelijkheid zijn hier mijn componenten:
- Behuizing: Cooler Master C700M
- Cpu koeler: NZXT Kraken Z73
- Cpu: Ryzen 9 3900x
- Gpu: EVGA GeForce RTX 2080 Super FTW3 ULTRA
- Ram: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4-3200 CL16
- Moederbord: Gigabyte x570 Aorus Pro
- Psu: Corsair RM750 of RM850 (nog niet zeker welke)
- SSD 1: Samsung 970 EVO 1tb m.2 NVMe
- SSD 2: Samsung 860 EVO 1tb sata ssd