Excuses als mijn vraag niet onder deze categorie hoort, maar dit leek mij het beste
Mijn vraag:Hi,
Sinds een week word ik random gebeld door vaste nummers (uit NL) op mijn mobiel.
Vaak kan ik overdag niet opnemen, dus zie alleen dat er gebeld is.
Die nummers komen uit het hele land, van Zeeland tot Drenthe.
Ik ken die nummers niet, laat staan iemand die in de regio van zo'n nummer zou wonen.
Ik zou graag willen weten hoe die mensen aan mijn nummer komen en waarom ze mij bellen.
Heb er al verschillende teruggebeld, vaak wordt er niet opgenomen en 1 schiet zelfs meteen op de voicemail.
Heb tot nu toe 1 iemand aan de telefoon gekregen, een oudere dame, die mij kon verzekeren dat ze mijn nummer nooit heeft ingevoerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Huawei Mate 20 met Tele2 abbo.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Mijn eigen provider gebeld (Tele2): " Geen idee, meneer"
Gekeken of mijn telefoonnummer te vinden was op internet, Google geeft geen resultaten.
Gekeken of er aan de nummers zelf een patroon viel te ontdekken. Bij de ACM gekeken, 4 KPN nummers en 1 Vodafone nummer, met porteringsdata van 1997 t/m 2017
Wat mij verder opviel, al die nummers laten mijn telefoon exact 22 seconden overgaan (zoals gezien op mijn toestel in de belgeschiedenis). Maar als ik het zelf test (niet opnemen, met en zonder voicemail), is het 30 seconden volgens mijn toestel.
Ik kan er geen patroon in ontdekken, anders dan die 22 seconden.
Valt hier nog wat aan te doen? En bovenal, hoe kan dit?
[ Voor 0% gewijzigd door lightemup op 07-07-2020 22:23 . Reden: opmaak ]