Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PS4 pro drive problemen na verkoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15-06 22:37
Dag mede Tweakers,

Ik heb een vraag over een mogelijk defecte drive van de ps4 pro.

Ik heb vandaag mijn ps4 pro verkocht via marktplaats. Deze werkte vanmorgen nog prima. Vandaag geïnitialiseerd zodat account gegevens eraf zijn en meegeven aan de verkoper.

Nu krijg ik van de koper een bericht dat hij problemen heeft met het lezen van discs en dat de drive een ratelend geluid maakt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet..
Het is vervelend voor de koper, maar ik zit er ook niet op te wachten een defecte ps4 terug te nemen.

Kan dit puur een softmare matig iets zijn dat is veroorzaakt door het initialiseren? Inmiddels zit er geen garantie meer op de ps4 pro. De koper wil hem nu komen terug brengen.

Tips zijn welkom.

Stadia / PSN : whenheco

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Garantie tot aan de deur toch? Of heb je in je advertentie aangegeven "3 maanden garantie op hardware"?

Als de koper vanmiddag met dat ding in de regen heeft gelopen en vanavond roept "kapot", zonder verder bewijs, ben je dan ook bereid blind dat apparaat (afgedroogd) terug te nemen?

Ja, vervelend maar ik lees dat koper bij je thuis is geweest. Had hij/zij toch mooi kunnen testen. Daarna stopt enige aansprakelijkheid nadat de voordeur dicht valt.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

DarkSide

theres no place like ::1

Is er getest bij verkoop? Of heeft hij hem alleen bekeken en meegenomen?

Getest. Dan was hij goed en is er tijdens transport wat gebeurt.
Is er alleen gekeken hoe mooi hij was. Dan had hij de kans om e.e.a. te testen.

Zou zeggen pech geval voor verkoper.
Wil je garantie. dan koop je in de winkel.

(ps weet je serienummer van je PS4? wie weet wordt er wel gesjoemeld. Koper heeft defecte PS4.
koopt jouw werkende PS4. Vraagt daarna geld terug en je krijgt de defecte PS4)

[Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 07-07-2020 20:29]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madcon
Hij is niet getest door de koper. Wel even over nagedacht maar was niet nodig. Omdat hij terug was gezet naar fabrieksinstellingen zou je dan alle instellingen weer moeten doorlopen.

Het serienummer heb ik niet denk ik, tenzij deze is geregistreerd bij Sony.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-06 09:05
madcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:32:
Hij is niet getest door de koper. Wel even over nagedacht maar was niet nodig.
Het is niet alleen voor de koper handig. Als kopers dergelijke apparaten niet willen controleren terwijl ze er toch al zijn zou dat voor doemdenkers al een indicatie zijn dat dit zou gaan gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan moeilijk alles testen.
Maar een basis test zou ik toch wel fijn vinden.
Gaat hij aan.
Kan er een CD in.
Dat kost je even maar dan weet je waar je aan toe bent.

Zie je af van de koop. Dan kan je hem weer resetten.

Maar in dit geval is het de schuld van de koper die hier van af ziet.

Ook gehad met verkoop van Apple TV.
Wou hem z.s.m meenemen en niet testen.
Prima. Maar dan verlies je alle coulance van mij uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

madcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:32:

Het serienummer heb ik niet denk ik, tenzij deze is geregistreerd bij Sony.
Andersom; de koper kan nooit bewijzen dat de console met serienummer xxxxxxxxx (wat hij/zij nu heeft) ook de console is die gekocht is vanmiddag zolang jij niet meerwerkt... O-)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madcon
De Rikster schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Het is niet alleen voor de koper handig. Als kopers dergelijke apparaten niet willen controleren terwijl ze er toch al zijn zou dat voor doemdenkers al een indicatie zijn dat dit zou gaan gebeuren.
Ja, helaas is dat altijd achteraf. En met dat Corona gebeuren zijn mensen zo en zo wat huiverig om ergens binnen te blijven hangen om apparatuur te testen. Ik wou de ps4 al niet opsturen om dit soort discussies te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-06 20:27
Weet je je serienummer nog? Ik zou het even checken als hij terug wordt gebracht. Niet dat hij ineens een kapotte komt terugbrengen die hij nog had staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Het is marktplaats. Laat hem barsten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-06 13:49
Jij bent geen winkel en indien jij zeker bent van jezelf dat de drive 100% was zonder enige twijfel dan jammer voor degene, ook weet jij niet wat er mee is gedaan na verkoop toch...

Softwarematig lijkt mij onwaarschijnlijk en waarschijnlijk toch een hardware probleem.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True